
Hehkujen vaihto 2.5 CRD
Hehkujen vaihto 2.5 CRD
Morjes! Täytyykö 2.5 crd koneessa ottaa venttiilikopankansi pois hehkujen vaihdossa. Kysyn siksi, että en löytänyt hehkuja moottorin päältä muutaman minuutin etsinnänkään jälkeen. Entä suuttimet, jääkö ne paikoilleen? 

Ei tartte!!
Ja vaikka ottaisitkin niin ei se mitään auta, kun se venttiilikoppa on samalla imusarja, ja ne hehkut on siellä kuskinpuolella kannessa, se pahka on silti tiellä!! Hehkujen vaihto merkkiliikkeessä kuulema 10h työ ja katsottuani, missä ne hehkut on, niin varmasti vie sen ajan!! On ahtaastin rakennettu, osa hehkuista tai ehkä kaikki vaihdetaan alakautta!!
Ja vaikka ottaisitkin niin ei se mitään auta, kun se venttiilikoppa on samalla imusarja, ja ne hehkut on siellä kuskinpuolella kannessa, se pahka on silti tiellä!! Hehkujen vaihto merkkiliikkeessä kuulema 10h työ ja katsottuani, missä ne hehkut on, niin varmasti vie sen ajan!! On ahtaastin rakennettu, osa hehkuista tai ehkä kaikki vaihdetaan alakautta!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Merkkiliike velottaa 1400e tuosta hommasta 
10h työt ja jotain 153e tms hehkut kappale..
Muualta saa nuo hehkut jotai 60e/4kpl (Laadukkaat Boschilaiset) ja 1-2h menee töitä ellei satu olee mitään jumissa. Tämä siis -02 Cherokee Sportissa. Uudemmissa voi olla muuta sälää tiellä. Ihan oli yläkautta lattialla tehtävissä. Ainoa minkä takia piti purkaa pohjapanssari oli ku tippu työkalu sinne niin piti se kaivella ja silti vain reilu tunti meni hommassa.
Niin ja tosiaan ei tartte koppaa irrotella. Omastani irrotettiin vaan se pieni tynkä siitä imusarjasta mihin coolerin letku tulee kiinni. Erikoisin työkalu oli hommaan pitkä 10mm hylsä millä sai hehkut irti.
Pientä työohjetta mutta ihan puhtaasti ulkomuistista joten voi olla pientä toleranssia ja kaveri teki tämän kun itsellä oli selkä jumissa:
-Akku irti
-Ahtoputki cooleri-imusarja väliltä
-EGR putki poikki siinä imusarjan lähellä olevasta liitoksesta
-Se pieni tynkä siitä imusarjasta irti
-Kaasupolkimen potikka irti mihin polkimen vaijeri tulee kiinni
-1 hehkun saa vaihdetua siitä laturin ja imusarjan välistä
-2-4 hehkut saa vaihdettua siitä yläkautta kun käden saa sinne imusarjan alle.
Käänteisessä järjestyksessä osat paikoilleen.. Jotakuinkin noin.

10h työt ja jotain 153e tms hehkut kappale..

Muualta saa nuo hehkut jotai 60e/4kpl (Laadukkaat Boschilaiset) ja 1-2h menee töitä ellei satu olee mitään jumissa. Tämä siis -02 Cherokee Sportissa. Uudemmissa voi olla muuta sälää tiellä. Ihan oli yläkautta lattialla tehtävissä. Ainoa minkä takia piti purkaa pohjapanssari oli ku tippu työkalu sinne niin piti se kaivella ja silti vain reilu tunti meni hommassa.
Niin ja tosiaan ei tartte koppaa irrotella. Omastani irrotettiin vaan se pieni tynkä siitä imusarjasta mihin coolerin letku tulee kiinni. Erikoisin työkalu oli hommaan pitkä 10mm hylsä millä sai hehkut irti.
Pientä työohjetta mutta ihan puhtaasti ulkomuistista joten voi olla pientä toleranssia ja kaveri teki tämän kun itsellä oli selkä jumissa:
-Akku irti
-Ahtoputki cooleri-imusarja väliltä
-EGR putki poikki siinä imusarjan lähellä olevasta liitoksesta
-Se pieni tynkä siitä imusarjasta irti
-Kaasupolkimen potikka irti mihin polkimen vaijeri tulee kiinni
-1 hehkun saa vaihdetua siitä laturin ja imusarjan välistä
-2-4 hehkut saa vaihdettua siitä yläkautta kun käden saa sinne imusarjan alle.
Käänteisessä järjestyksessä osat paikoilleen.. Jotakuinkin noin.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Missä?
Kysymys hunterille: Missä päin teetätit työn? Hovikorjaamoni omistaja vaihtui ja tieto taito haihtui samoin tein!
Elämä on ihanaa, kun saa nuorta ja lihavaa!