Oireita
Alakierroksilla "tehoton"
Rötää kun painaa kaasua tyhjäkäynniltä, mutta ottaa kyllä kierroksia ja vetää hyvin kierroksilla.
Eli tyhjäkäynnillä "erikoinen", ihan kun jättäis välillä yhden pytyn välistä.
Tyhjäkäynti ei heijaa ihmeemmin, eli arviolta 200rpm sisällä elää (olen ajanut sellaisella, missä kierrokset laski melkein sammumiseen asti ja sit kone ottaa taas kierroksia ja laskee taas melkein sammumiseen asti, eli ei näin)
diagnostiikka ilmoittaa 51, eli laihalla käy ja tämä vikavalo syttyy vasta jonkin aikaa käynnistyksen jälkeen. Tämä viittaa ilmeisesti alipainevuotoon polttoainejärjestelmässä. Sama vika lambdan vaihtoa ennen ja jälkeen, eli oletettavasti vika ei ole lambdassa.
Voiko siis alipainepuoli aiheuttaa tuon tehottomuuden?
Asiaa siis auttaa, jos jollain muulla on ollut vastaavia oireita koneessa. Alipainevuodon etsiminen ei onnistu "starttipilotilla, koska seoksista tulee häly vasta kierroksilla.
Omalla listalla on siis uusi virranjakajan kansi johtoineen ja uudet tulpat (vanhat näyttää hyvältä kaikissa pytyissä)
Bensansuodatin vaihtoon
Ilmanputsari on uusi
Jäänestoainetta on laitettu tankkiin, eli vettä ei pitäis olla polttoaineen seassa.
puristuspaineiden mittaus (en tiedä onko tarpeellista, mutta onko mikään tarpeellista)
Epätoivoinen saalistus vuodoista alipainepuolelta savun avulla.
Kaikenlaisia neuvoja otetaan vastaan. En ole täys amtööri mutta ihminen ja unohdan välillä yksinkertaisiakin asioita.
Ja jos jotain kiinnostaa, niin kyseessä on YJ Wanker 4.0 HO alle 100tkm ajettu, eli koneen ei pitäis olla vielä kilometrien puolesta lopussa.
4.0 HO käyntiongelma.
Re: 4.0 HO käyntiongelma.
Käykö kone laihalla vasta kierroksilla vai myös tyhjäkäynnillä? Tuli vaan mieleen et oisko lambda tms vikaa ja vetää laihalle vasta kierroksilla. Testeriin kiinni tai jos auton diagnostiikka loppuu kesken niin sitten päästömittariin kiinni tai yleismittaria kouraan ja antureita käymään läpi
kozel@ircnet
Re: 4.0 HO käyntiongelma.
Alipainevuodon etsiminen starttipilotillahan onnistuu kyllä, se kone rupee ottamaan kierroksia jos siellä on joku vuoto jonka kautta se hörppää sitä starttipilottia kitusiinsa.
Voisiko kenties joku suutin jumittaa niin että vasta isommalla duty cyclellä rupee ruikkimaan kunnolla soppaa? Suuttimen nyt ainakin pystynee sulkea ulos silleen että nyppää yhden kerrallaan irti kun auto on tyhjäkäynnillä. Jos jonkun kohtaa käynti ei oleellisesti muutu, niin siinähän sulla sitten on todennäköinen potilas.
Oikeat Jeep tietäjät varmaan ampuu nää alas jos tarpeen on
Voisiko kenties joku suutin jumittaa niin että vasta isommalla duty cyclellä rupee ruikkimaan kunnolla soppaa? Suuttimen nyt ainakin pystynee sulkea ulos silleen että nyppää yhden kerrallaan irti kun auto on tyhjäkäynnillä. Jos jonkun kohtaa käynti ei oleellisesti muutu, niin siinähän sulla sitten on todennäköinen potilas.
Oikeat Jeep tietäjät varmaan ampuu nää alas jos tarpeen on
