Terve kaikille,
"Uusi" vm. 2005 harrasteautoni jahti- ja kalahommia varten alkoi oireilemaan.
Pakki, 1. ja 2. vaihde toimii, isommat ei. D asennolla ei oikein osaa kulkea ollenkaan, kierrokset vain nousee eikä vaihde kytkeydy päälle. Kulkee jotain 40 kmh. Kakkoselle kun laittaa vaihdekepin niin voi taajama nopeuksilla ajella normaalisti.
Vikakoodeja oli laatikon puolella:
P 0935, p0932, p0869 nämä viitannee öljynpaineisiin. P0733, p0734 gear ratio erroreita. P1790 fault immediatly after shift.
Öljyt vaihdoin, ei vaikutusta. Käyttäjän Jamant sivuilla oli täyttömäärä yms. hyvää inffoa, hienoa kun on viitsinyt tietoa tuonne laittaa!
Koodeja ei ole nollattu öljynvaihdon jälkeen. Moottorin häiriövalo palaa ja näköjään hehkunkin punainen salamavalo silloin tällöin syttyy.
Nöyrä kiitos jo etukäteen josko joltain vinkkiä löytyisi ko. ropleemaan.
- Weski
KJ 2.8 CRD, isot vaihteet hukassa
-
Re: KJ 2.8 CRD, isot vaihteet hukassa
Se öljy sinällään mee miksikään automaatissa.
Noi 545rfe tykkää pienestä ylitäytöstä.
En usko kyllä että auttaa tuohon.
Pumppu(siellä oli oli joku venttiili jonka pesä kuluu)
Venttiilikoneisto.
3 ja 4 pakka Moro (en usko).
Mutta siis painetta uupuu.....
Noi 545rfe tykkää pienestä ylitäytöstä.
En usko kyllä että auttaa tuohon.
Pumppu(siellä oli oli joku venttiili jonka pesä kuluu)
Venttiilikoneisto.
3 ja 4 pakka Moro (en usko).
Mutta siis painetta uupuu.....
Siinähän sitä jo tutkimista. Kiitokset vinkeistä. Aloitan helpoimmasta eli uusi anturi tilattu ja johdotkin ko. öljynpaineanturille näyttivät vaativan hiukkasen huomiota. Katsotaan ja kokeillaan.
Öp anturin vaihdoin, ei vaikutusta. Anturille menevään johtoon olikin laitettu ns öljynpaineen nostaja tms. (näitä näköjään ebayssa myydään) eli pikku piirikortti joka ilmeisesti huijaa vaihteiston älylaatikkoa nostamaan paineita. No ilmankos vikakoodi herjasi korkeista paineista. Otin pois, ei vaikutusta.
Öljyt pudotin lootasta pois ja otin venttiilipaketin pöydälle, tällä foorumilla oli jossain kamppeessa vika ollut venttiilipaketin vääntyneessä/rikkoutuneessa kannessa. Minulla oli ehjä ja suora.
Tutkinta jatkukoon, edelleen olen kiitollinen vinkeistä jos sattuu jollain mieleen jotain tulemaan.
Vika muuten tuli päälle pakkasaamuna liikkeelle lähtiessä.
Öljyt pudotin lootasta pois ja otin venttiilipaketin pöydälle, tällä foorumilla oli jossain kamppeessa vika ollut venttiilipaketin vääntyneessä/rikkoutuneessa kannessa. Minulla oli ehjä ja suora.
Tutkinta jatkukoon, edelleen olen kiitollinen vinkeistä jos sattuu jollain mieleen jotain tulemaan.
Vika muuten tuli päälle pakkasaamuna liikkeelle lähtiessä.
Kuitataampas tämä josko jollekkin apuja eli ylivaihteen kitkalevyt oli kaput. Vaihdoin kitkalevyt ja välilevyt. Juuri tulin koeajolta ja nyt tuntuu pelaavan. Vielä pitäisi saada vikakoodit kuitattua, moottorin vikavalo haamuilee, häätynee ajella korjaamolle, itsellä ei kuittausvehkeitä ole. Matka jatkuu seuraavaan remonttiin asti.