Jeep WJ ulinaa etupäästä
Jeep WJ ulinaa etupäästä
WJ 4,7 pitää ulinaa VAIN kaasuttaessa. Ulina tulee etupäästä. Otin tänään etukardaanin irti ja ääni katosi tämän jälkeen. Oisko vika itse akselissa vai etuperän pinionlaakeri tai jakolaatikon? Kardaanin jakolaatikon puoleinen cv-nivel vaihdettu pari vuotta sitten, mutta lonksuu hieman pyörittäessä.
Re: Jeep WJ ulinaa etupäästä
Ulina tulee yleensä välityksestä, eli jos tulee kiihdyttäessä, ja kardaanin irroituksella hiljenee, niin todennäköisesti laakeri mennyt ja hammaskosketus pielessä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep WJ ulinaa etupäästä
Niin, kiihdyttäessä jos progressiivinen kytkin jakiksesta on jumissa, kuten yleensä, jos sitä ei oo ikinä vaihdettu ja öljynvaihtojakin on laiminlyöty, niin vetäähän se etupääkin ja ulinaa on, jos on laakerivikaa... Jonkun se pitää tutkia tai sitten ajetaan aamunkoittoon asti


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep WJ ulinaa etupäästä
Dana 30 laakeriremppaan tarvii spessu työkaluja? Laakeri ja hammasvälykset saatava kohdilleen…
Re: Jeep WJ ulinaa etupäästä
Tulipa dana 30 rempattua. Korjaussarja oli 230€ ja työkluihin meni varmaan 300€. Purkuvaiheessa pinionin mutteri oli yllättävän löysällä. Oisko ollut syy ulinalle, mutta tulipa silti purettua. Uudet pinionin ja murikan laakerit ja tiivisteet tuli laitettua. Pinionin kiristyksessä sai tosissaan vääntää mutteria ennen kuin krymppirengas alkoi krymppäämään. Piti vääntää 3/4 räikällä + putken pätkä jatkona. Seurasin vierintävastusta ja vähän meni yli 4.5nm. Viite arvo 1.5-4nm. Hammavälys oli 0,009” ja hammaskosketus oli ok. Eka kertaa rempannut perän, mutta hyvin näytti menevän ja loppui ulinat…