
-93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
Pitää kuitenkin muistaa, että tämä on huomattavasti korkeampi kuin vakio, lisäksi katolla on tukeva safariteline vararenkaineen eikä nuo 33x12,5 Kaimanit varmaankaan paranna kulutuslukemia
Muistelisin, että vakiokuosissa hakumatka Limingasta tuli n. 12 litraa/100km kulutuksella...

Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
Korotettu se on munkin kärry ja noin 31" renkailla, ja menee alle 12-litran matka-ajossa niin kyllä se vaan vaikuttaisi että 4.0 litranen XJ on janoisempi kuin 4.7 litranen WJ
Ei kyllä ole katolla muuta krääsää ku orkkis kattokaiteet + telineet

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
Tottakai 4 litranen on janoisempi kuin 4.7, ihan eri genren konieta, toinen tönärikone ja toinen OHC...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
Offtopiciksi menee mutta WJ on leveämpi, pidempi, korkeampi ja baltiarallaa 400kg raskaampi niin nopeesti voisi kuvitella että venttiilikoneiston eroilla ei tota taputella varsinkaan kun on 15% enemmän koneessa iskutilavuuttakin . WJ:nkin pannu on ainakin internetin mukaan alunalkaen AMC:n kynästä että ei sekään oikein mitään avaruusteknologiaa kuiteskaan ole, ja WJ:n 45/545RFE loota on ihan himmee kuminauhalaatikko. Tuskin on XJ:n Aisini yhtään sen napakampi kylläkään, silti yllätti että tollanen XJ on noin janoinen peli.
En sotke topiccia enempää, jos joskus tulee WJ vaihdettua XJ:hin niin sieltä lentää voimalinja osittain kuikkaan kuitenkin.
En sotke topiccia enempää, jos joskus tulee WJ vaihdettua XJ:hin niin sieltä lentää voimalinja osittain kuikkaan kuitenkin.
Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.
545RFE:ssä on käytännössä 6 vaihdetta. 4.7- kone taas on paljon pihimpi per kuutiosentti/ kuutiotuuma kuin 4.0 kuutoskone tai vanhemmat 5.2/5.9 magnumit. Ja jos nyt muistaa senkin että 4.0- koneessa imu- ja pakosarjat on samalla puolella, eli kone ei hengitä "läpi", sekin ihan oikeasti vaikuttaa.
Minulla vei XJ kuutoskoneella, 4.88 välityksillä ja 35" renkailla käytännössä aivan yhtä paljon menovettä kuin 300kg painavampi ZJ 33" x 12.50" renkailla, 4.56 välityksillä ja rakennetulla 5.9 koneella. Molemmat toki vie todella paljon.
Juuri katsoin videopätkää missä ~600 heppaisella hemikoneella (8- portainen automaatti) oleva 4- ovinen JL- Wrangler 40" renkailla ja Dana 60/ Dana80 akseleilla mittasi todellisia kulutuslukemia GPS:llä varmennetuilla kilsamäärillä. Se härveli painoi vaa'alla karvan alle 3000kg, ja kulutus maantiellä litratolkulla vähemmän kuin minulla ZJ:ssä.
Minulla vei XJ kuutoskoneella, 4.88 välityksillä ja 35" renkailla käytännössä aivan yhtä paljon menovettä kuin 300kg painavampi ZJ 33" x 12.50" renkailla, 4.56 välityksillä ja rakennetulla 5.9 koneella. Molemmat toki vie todella paljon.
Juuri katsoin videopätkää missä ~600 heppaisella hemikoneella (8- portainen automaatti) oleva 4- ovinen JL- Wrangler 40" renkailla ja Dana 60/ Dana80 akseleilla mittasi todellisia kulutuslukemia GPS:llä varmennetuilla kilsamäärillä. Se härveli painoi vaa'alla karvan alle 3000kg, ja kulutus maantiellä litratolkulla vähemmän kuin minulla ZJ:ssä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä