-93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja keltsi » 12.08.2022. 10:13

Pitää kuitenkin muistaa, että tämä on huomattavasti korkeampi kuin vakio, lisäksi katolla on tukeva safariteline vararenkaineen eikä nuo 33x12,5 Kaimanit varmaankaan paranna kulutuslukemia :lol: Muistelisin, että vakiokuosissa hakumatka Limingasta tuli n. 12 litraa/100km kulutuksella...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.08.2022. 16:25

Korotettu se on munkin kärry ja noin 31" renkailla, ja menee alle 12-litran matka-ajossa niin kyllä se vaan vaikuttaisi että 4.0 litranen XJ on janoisempi kuin 4.7 litranen WJ :wink: Ei kyllä ole katolla muuta krääsää ku orkkis kattokaiteet + telineet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.08.2022. 16:28

Macke kirjoitti:
12.08.2022. 16:25
Korotettu se on munkin kärry ja noin 31" renkailla, ja menee alle 12-litran matka-ajossa niin kyllä se vaan vaikuttaisi että 4.0 litranen XJ on janoisempi kuin 4.7 litranen WJ :wink: Ei kyllä ole katolla muuta krääsää ku orkkis kattokaiteet + telineet
Tottakai 4 litranen on janoisempi kuin 4.7, ihan eri genren konieta, toinen tönärikone ja toinen OHC...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.08.2022. 22:18

Offtopiciksi menee mutta WJ on leveämpi, pidempi, korkeampi ja baltiarallaa 400kg raskaampi niin nopeesti voisi kuvitella että venttiilikoneiston eroilla ei tota taputella varsinkaan kun on 15% enemmän koneessa iskutilavuuttakin . WJ:nkin pannu on ainakin internetin mukaan alunalkaen AMC:n kynästä että ei sekään oikein mitään avaruusteknologiaa kuiteskaan ole, ja WJ:n 45/545RFE loota on ihan himmee kuminauhalaatikko. Tuskin on XJ:n Aisini yhtään sen napakampi kylläkään, silti yllätti että tollanen XJ on noin janoinen peli.

En sotke topiccia enempää, jos joskus tulee WJ vaihdettua XJ:hin niin sieltä lentää voimalinja osittain kuikkaan kuitenkin.

Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: -93, XJ Cherokee 4.0 H.O.

Viesti Kirjoittaja Timo L » 12.08.2022. 22:33

545RFE:ssä on käytännössä 6 vaihdetta. 4.7- kone taas on paljon pihimpi per kuutiosentti/ kuutiotuuma kuin 4.0 kuutoskone tai vanhemmat 5.2/5.9 magnumit. Ja jos nyt muistaa senkin että 4.0- koneessa imu- ja pakosarjat on samalla puolella, eli kone ei hengitä "läpi", sekin ihan oikeasti vaikuttaa.
Minulla vei XJ kuutoskoneella, 4.88 välityksillä ja 35" renkailla käytännössä aivan yhtä paljon menovettä kuin 300kg painavampi ZJ 33" x 12.50" renkailla, 4.56 välityksillä ja rakennetulla 5.9 koneella. Molemmat toki vie todella paljon.

Juuri katsoin videopätkää missä ~600 heppaisella hemikoneella (8- portainen automaatti) oleva 4- ovinen JL- Wrangler 40" renkailla ja Dana 60/ Dana80 akseleilla mittasi todellisia kulutuslukemia GPS:llä varmennetuilla kilsamäärillä. Se härveli painoi vaa'alla karvan alle 3000kg, ja kulutus maantiellä litratolkulla vähemmän kuin minulla ZJ:ssä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus