Jonten WH

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 21.09.2013. 13:45

Kiitos! :lol:
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 29.09.2013. 14:04

On se komee, Saako muuten Matrixin puskimen otteeseen vai tarviiko edes vai joutuuko sen ottamaan pois siviililiikentessä.
Guardin vaihdelaatikkon panssari näyttäisi kuvan mukaan tulevan takaosastaan vaidelaatikon kannatinpalkin etureunaan kiinni?
Omassa WH:ssa on Moparin oma Jakolaatikon panssari joka kiinittyy myös vaihdelaatikon poikkipalkin etupuolelle, niin silloin niiden pitäisi sopia keskenään.

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 07.10.2013. 22:13

CRD 3.0 kirjoitti:Saako muuten Matrixin puskimen otteeseen vai tarviiko edes vai joutuuko sen ottamaan pois siviililiikentessä.
En ole edes tullut ajatelleksi moista :shock: :o Se selvinnee ensi kesänä katsastuksessa :lol:

Ja kyllä, belly guardi tulee kiinni palkin etupuolelle. Mulla on tallin nurkassa Aspen Creekin jakispanssari odottamassa asennusta, muta se vaatii tankkipanssarin paikoilleen ensin. Ja sen asennuksen kanssa meni pupu pöksyyn kun ei ollutkaan suoraan bolt on. Tankki pitää laskea alas, liittimet irroittaa jne. Aika ja uskallus ei riitä kokeilemaan kun töihinkin pitää ajaa joka aamu. Mutta Jamant lupasi hoitaa :D

Tänään ruuvasin kiinni Moparin moottorin panssarin, vedin sähkön akulta sisälle lälläriä varten ja veistelin paikan lällärille ratin vasemmalla puolella olevan lokeron paikalle. Kuvia myöhemmin. Antennin asennus ja johdon pujotus jää huomiselle.

Perjantai-aamuna Kannakselle Roover Ystävien kanssa! :thumbup:

:D

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 07.10.2013. 23:09

Omaani piti myös vaihtaa alkuperäinen tankinsuoja toisenmalliseen jotta jakiksen suojan sai kiinni.
Jos autollasi on ajeltu paljon hiekkateitä niin varaudu pahimassa tapauksessa tankin lasikuulapuhallukseen, tankin takareunassa pyäräaukosta kastottuna (kanattaa katsoa) on tankissa matalampi kohta joka kerää hiekkaa ja muuta paskaa tankinsuojuksen täyteen ja peltitankin olessa kyseessä niin lopun voi arvata.
Tankkin irroituksessa tarvitsee polttoaineletkut katkaista, se onnistuu tankin etupuolelta jossa on helpolla paikalla kaksi pikaliitintä meno ja tulo, tankin takapäässä on polttoaineen täyttöputken ja Webaston liitosputket.
-jyrki

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 08.10.2013. 8:12

Joo, siitä mun pitikin mainita!! Jos on aikaa (siis TAC68/Jontella) niin suosittelisin sen tankin putsausta (ihan mekaaninen puhdistus ja/tai vaikka puhallusta, jos enää uskaltaa) ja kunnon pintakäsittelyä (maalia pari kerrosta ja paljon massaa päälle). Muuten se ruostuu puhki siitä pitkittäisestä hyllystä. Se on ihan käsittämättömästi suunniteltu se tankki, tekemällä tehty hylly, johon paska kertyy ja jää muhimaan ja tankki ruostuu puhki, pari puhkiruostunutta tiedän jo parin vuoden takaa ja autot ei ole kuin reilut viisi vuotta vanhat olleet silloin, mulla Comanchen tankki kesti sentään tehtaan jäljiltä 20 vuotta.... Pitäisköhän meidän pitää tänään vielä puhelinneuvottelu??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 08.10.2013. 18:03

Puhelinpalaveri pidetty ja laitetaan kerralla kuntoon jos kerran on tollanen ruostesieppo! Kiitos huolenpidosta!

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 16.10.2013. 21:33

Jos lisätyötilaus onnistuu tätä kautta niin flektin toiminnan vois tarkastaa. Kone kävi nimittäin taas kerran kuumana viikonloppuna kannaksella. Autokeskus vaihtoi termarin just ennen reissua mutta se ei auttanut. Nesteet on tallella.

LA:n sain asennettua ennen reissua ja hyvin toimii! :)

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 27.11.2013. 22:56

Vähän päivitystä tähänkin. Työt, sekä ansio- että remontti himassa, ovat haitanneet harrastustoimintaa...

Joka tapauksessa, kuumenemisongelma selviää pala kerrallaan. Tänään vaihdettiin uusi front control module hajonneen tilalle mutta flekti ei edelleenkään jaksa pyöriä. Yrittää kyllä mutta joku jumittaa.

Tankkipanssarikin tuli asennettua ja tankki ruostesuojattua. Ei ollut onneksi pahasti ruosteessa.

Kiitos Jarille tekemisestä! :)

Ja sitten tunnustus. Olen langennut sekakäyttäjäksi! Ostin Lantikan harrastepeliksi

Kuva

Kuva

Kuva

Vanha brittiarmeijan auto, rekisteröity 2+3 hlö paku, 2,5 dieseli ilman mitään mukavuuksia. Melua ja tunnelmaa riittää, alamäessä myötätuulella jopa vauhtia :)

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 28.11.2013. 21:21

Aikas hieno peli! Menisi kyllä itselläkin tuollainen. :)

Tuolta sitten autoon sopiva ajoasu:

http://www.varusteleka.fi/fi/product/br ... inen/25045

Samalla voi tilata tuolta joululahjatkin, edellyttäen että pystyy pitämään puolensa jos siipan paketista paljastuukin hajuvesipullon sijasta tämä:

http://www.varusteleka.fi/fi/product/dd ... inen/25842
ZJ 4.0 -96

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 29.11.2013. 22:04

Hommasin jo tän:

http://www.varusteleka.fi/fi/product/br ... inen/26657 ja fleecen alle :lol: :lol: :lol:

Pitäähän sitä olla autoon sopiva takki! Jeeppiin on sitten Jeeppikerhon takki

Jontte :)
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 30.11.2013. 18:42

:D :D
ZJ 4.0 -96

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 08.01.2014. 21:20

Morjensta taas. Vuodenvaihteen säät suosivat ulkosalla tehtävää asennustyötä, eli sade piti pientä taukoa välillä.

Ruuvasin kiinni autotallin nurkassa odottaneet viimeiset osat:

Aspen Creek Offroadin jakolaatikon suojan
Kuva

Siinä lepää
Kuva

Muuten helppo homma mutta vaihteistosuoja piti irroittaa ja molempien takaisin sovittaminen, yhdellä käsiparilla, hämärässä selällään maaten vaati aikamoista kärsivällisyyttä.

Seuraavaksi vetokoukun kimppuun. Vanha koukku paikallaan
Kuva

Uudet osat
Kuva

Pointti koukun vaihtamisessa on saada takapanssari istumaan paremmin lähemmäs puskuria. Koukun asentaminen oli muuten suoraviivaista hommaa, mutta puskuriin tulevan reijän mallaaminen ja sopivaksi veistäminen oli aikamoista nysväämistä
Kuva

Kuva

Rauta paikoillaan
Kuva

Puskuri takaisin
Kuva

Ja US Partsista neljä tuumaa laskeva koukku, vetonuppi ja sokka.
Kuva

Nyt ei tarvii kun keksiä jotain vedettävää! :shock:

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.01.2014. 8:10

Hienolta näyttää, pääseehän tota kohta näkemään luonnossa, se sun flekti on tullut, päästään vaihtamaan se suunnitelman mukaan!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

PÄSSI
Viestit: 154
Liittynyt: 16.08.2009. 15:10
Paikkakunta: OSLO
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja PÄSSI » 09.04.2014. 9:53

Kiitos kirjoittajalle. Juuri tällaisesta jutusta saan voimaa ja uskallusta aloittaa saman, oman Pässin kanssa. :D
Pakkohan sitä minunkin on onnistua, kun kerran joku muukin pystyy. :!: :!:
On se vaan kumma juttu, ( meidän Pässi ) ei tunnu enään ollenkaan samalta ... vaan paljon paremmalta vaikkei käytännössä mikään muutu. Laittaa jotain pientä lisää, niin hups ja kaikki tuntuu erilaisesta ja paremmalta.

On tämä Jeeppi harrastus sitten hieno keksintö :D :D :D
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09

Metsästäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 01.09.2011. 9:31
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Metsästäjä » 17.04.2014. 12:33

Hieno ketju! Lisää vaan kuvia ja tarinaa kehiin, tätä seuraa mielellään.
Itsellä jotain saman suuntaista haaveissa lähitulevaisuuden varalle. Pitää vaan laittaa muutamat osat tilaukseen.. ja ainiinjoo se jeeppikin pitis enste ostaa.
Saakohan tähän crd malliin istutettua sellasta jemmavinssiä? Hidden winch niinkun amerikan serkut sanoo.

Kirjoita vastaus