Cherokeen kanssa puuhastelua
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Komee on!
Siinä on räyhäkän oloinen Jeep. 

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Jälleen auton alta poistuttuani on tullut pari kysymystä mieleen. Tuota Cherokeeta kun olen nyt "jalostamassa" perheautosta joksikin muuksi niin mielessä on ollut noiden 31-tuumaisten renkaiden myötä automaatin öljyjen lämpötila ja mahdollinen lisäjäähdytin niille. Oma käsitykseni on ollut että tuommoisessa Cherokeessa kuin itselläni on se hoituu pelkästään saman jäähdyttimen kautta kuin moottorin jäähdytyskin (eri piirit tietenkin). Niinpä olen suunnitellut lisäjäähdytintä ja tarjollahan on vaikka mitä. Vaan tänään sitten huomasinkin jotta siellä keulallahan on jo lisäjäähdytin tuon "syylärin" kanssa sarjaan kytkettynä automaattiöljyille. Onko tuo vakiojuttu Cherokeissa vai olenko niitä onnellisia joilla on tietämättään ns. "towkit" asennettuna autoon joten unohdetaan lisäjäähdytykset?
Auto kun on ollut vaimon kauppakassina vuodesta 2005 viime vuoteen asti niin eipä tuommoiset tekniset yksityiskohdat ole liiemmälti kiinnostaneet, kunhan auto vaan on toiminut kunnolla. Mitähän kivaa sieltä vielä löytyy?
Pakoputkea laittelin tänään kun vaimenninpönttö on saanut aika paljon kipeää joko noilla parilla Venäjän safarilla tai sitten kesätreffeillä. Laitan littanaksi ajetun normipöntön tilalle suoran ovaalivaimentimen ja vähän mietityttää tuo putken "päättäminen". Huomenna se päättyy joka tapauksessa taka-akselin etupuolelle ja ÄV-pöntön jälkeen suuntaus alaspäin päätyputki kurvin kohdalta leikaten siten ettei sen alapinta kuitenkaan laskeudu alaspäin (leikattu jo). Upouuden putkenpätkän kurveineen luovutti R.I.P Transhit vm. 90, onneksi noita ylimääräiseksi käyneitä "rojuja" ja varaosahankintoja ei tule turhan aktiivisesti häviteltyä. Transhit oli ja on hyvä auto, kyllä siitä kelpaa pakoputkea Jeeppiin modifioida.
Onko maastoajoa ajatellen tarvetta tehdä tuo taka-akselin ylitys vai toimisiko tuo edellä mainittu ratkaisu jatkossakin? Taka-akselin ylityksestä lienee ainakin se hyöty että putkeen tulee ikäänkuin vesilukko jos jää kiinni syvään ja vetiseen ja kenties vielä kone sammuu (ei täyty putkisto ja katalysaattori märästä saman tien).
Jälleen auton alta poistuttuani on tullut pari kysymystä mieleen. Tuota Cherokeeta kun olen nyt "jalostamassa" perheautosta joksikin muuksi niin mielessä on ollut noiden 31-tuumaisten renkaiden myötä automaatin öljyjen lämpötila ja mahdollinen lisäjäähdytin niille. Oma käsitykseni on ollut että tuommoisessa Cherokeessa kuin itselläni on se hoituu pelkästään saman jäähdyttimen kautta kuin moottorin jäähdytyskin (eri piirit tietenkin). Niinpä olen suunnitellut lisäjäähdytintä ja tarjollahan on vaikka mitä. Vaan tänään sitten huomasinkin jotta siellä keulallahan on jo lisäjäähdytin tuon "syylärin" kanssa sarjaan kytkettynä automaattiöljyille. Onko tuo vakiojuttu Cherokeissa vai olenko niitä onnellisia joilla on tietämättään ns. "towkit" asennettuna autoon joten unohdetaan lisäjäähdytykset?
Auto kun on ollut vaimon kauppakassina vuodesta 2005 viime vuoteen asti niin eipä tuommoiset tekniset yksityiskohdat ole liiemmälti kiinnostaneet, kunhan auto vaan on toiminut kunnolla. Mitähän kivaa sieltä vielä löytyy?
Pakoputkea laittelin tänään kun vaimenninpönttö on saanut aika paljon kipeää joko noilla parilla Venäjän safarilla tai sitten kesätreffeillä. Laitan littanaksi ajetun normipöntön tilalle suoran ovaalivaimentimen ja vähän mietityttää tuo putken "päättäminen". Huomenna se päättyy joka tapauksessa taka-akselin etupuolelle ja ÄV-pöntön jälkeen suuntaus alaspäin päätyputki kurvin kohdalta leikaten siten ettei sen alapinta kuitenkaan laskeudu alaspäin (leikattu jo). Upouuden putkenpätkän kurveineen luovutti R.I.P Transhit vm. 90, onneksi noita ylimääräiseksi käyneitä "rojuja" ja varaosahankintoja ei tule turhan aktiivisesti häviteltyä. Transhit oli ja on hyvä auto, kyllä siitä kelpaa pakoputkea Jeeppiin modifioida.
Onko maastoajoa ajatellen tarvetta tehdä tuo taka-akselin ylitys vai toimisiko tuo edellä mainittu ratkaisu jatkossakin? Taka-akselin ylityksestä lienee ainakin se hyöty että putkeen tulee ikäänkuin vesilukko jos jää kiinni syvään ja vetiseen ja kenties vielä kone sammuu (ei täyty putkisto ja katalysaattori märästä saman tien).
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
https://picasaweb.google.com/1025043581 ... redirect=1
Vihdoin ja viimein saapui Ameriikasta Smittybiltin aito kiinalainen siirreltävä vinssipeti, kyllä ne Smittybiltin kaverit on taitavia... Positiivisena yllätyksenä on että tilaamani trukkiliittimet ovat made in Sweden, jotain sentään tehdään Kiinan ulkopuolellakin.
Laitoin vinssin keulalle ja vaihdoin vaijerin tilalle narun, koko hökötys painaa peteineen ainoastaan 34kg joten on ihan kohtuullinen siirrellä. Tosin on liian alhaalla tuo systeemi. No, rälläköin jatkossa tuon 2" x 2" liittimen irti vetopuomista ja siirrän sen puomin yläpuolelle niin tulee korkeutta n.60-70mm lisää. Reksiterikilven takaa puskurista pala pois ja kilpi saranoiden yläreunastaan puskuriin niin onnistuu tuon vinssin asennus ja irroituskin. Sitten kun vielä modaan tuon vinssipedin kiinnikkeen pedin alta kiinnitettäväksi niin tulee toiset 60mm lisää eli kokeilunarvoinen juttu. Toivottavasti Siikamäen Jeeppimuokkaamolla on aikaa avustaa hitsaustoimenpiteissä.
Taakse tuo vinssi istuu kohtuudella hyvin vaan töröttää kyllä aika ulkona. Jatkossa kun joka tapauksessa täytyy tuo bensatankki uusia niin samassa yhteydessä pitää rakentaa vinssipedille kiinnikkeet takakonttiin lattian läpi runkopalkeista niin katumusvinssiä voi käyttää säilytyspaikastaan takaluukku raollaan. Ainut ongelma tulee olemaan tuo Venäjän safareiden ruokailun menetetty helppous kun tuon ruokala-pakin joutuu sijoittamaan jotenkin muuten kuin heti välittömästi luukun jälkeen (armeijat marssii vatsallaan, sitä EI PIDÄ väheksyä).
Jatkossa poistan takapenkin ja tilalle 18mm vesivaneri saranoituna kuten penkin istuinosa, alle jää kivasti tilaa varavetareille ja muulle "survival"-sälälle. Ja jonkinlaisia kiinnikkeitä että rojut pysyy paikallaan erinäisissä jarrutus- ja kallistustilanteissa ja paikat työkaluille!
Tarkoitus ei ole missään nimessä ajella vinssi etupuskurissa paikallaan vaan se nostetaan sinne tarvittaessa, oma maastoajo"indeksi" huomioiden on mielestäni varsin toimiva ratkaisu. Tulevaisuus näyttää sitten pitääkö ruveta kiinteää vinssiä eteen soveltamaan mutta toistaiseksi näin.
https://picasaweb.google.com/1025043581 ... redirect=1
Vihdoin ja viimein saapui Ameriikasta Smittybiltin aito kiinalainen siirreltävä vinssipeti, kyllä ne Smittybiltin kaverit on taitavia... Positiivisena yllätyksenä on että tilaamani trukkiliittimet ovat made in Sweden, jotain sentään tehdään Kiinan ulkopuolellakin.
Laitoin vinssin keulalle ja vaihdoin vaijerin tilalle narun, koko hökötys painaa peteineen ainoastaan 34kg joten on ihan kohtuullinen siirrellä. Tosin on liian alhaalla tuo systeemi. No, rälläköin jatkossa tuon 2" x 2" liittimen irti vetopuomista ja siirrän sen puomin yläpuolelle niin tulee korkeutta n.60-70mm lisää. Reksiterikilven takaa puskurista pala pois ja kilpi saranoiden yläreunastaan puskuriin niin onnistuu tuon vinssin asennus ja irroituskin. Sitten kun vielä modaan tuon vinssipedin kiinnikkeen pedin alta kiinnitettäväksi niin tulee toiset 60mm lisää eli kokeilunarvoinen juttu. Toivottavasti Siikamäen Jeeppimuokkaamolla on aikaa avustaa hitsaustoimenpiteissä.
Taakse tuo vinssi istuu kohtuudella hyvin vaan töröttää kyllä aika ulkona. Jatkossa kun joka tapauksessa täytyy tuo bensatankki uusia niin samassa yhteydessä pitää rakentaa vinssipedille kiinnikkeet takakonttiin lattian läpi runkopalkeista niin katumusvinssiä voi käyttää säilytyspaikastaan takaluukku raollaan. Ainut ongelma tulee olemaan tuo Venäjän safareiden ruokailun menetetty helppous kun tuon ruokala-pakin joutuu sijoittamaan jotenkin muuten kuin heti välittömästi luukun jälkeen (armeijat marssii vatsallaan, sitä EI PIDÄ väheksyä).
Jatkossa poistan takapenkin ja tilalle 18mm vesivaneri saranoituna kuten penkin istuinosa, alle jää kivasti tilaa varavetareille ja muulle "survival"-sälälle. Ja jonkinlaisia kiinnikkeitä että rojut pysyy paikallaan erinäisissä jarrutus- ja kallistustilanteissa ja paikat työkaluille!
Tarkoitus ei ole missään nimessä ajella vinssi etupuskurissa paikallaan vaan se nostetaan sinne tarvittaessa, oma maastoajo"indeksi" huomioiden on mielestäni varsin toimiva ratkaisu. Tulevaisuus näyttää sitten pitääkö ruveta kiinteää vinssiä eteen soveltamaan mutta toistaiseksi näin.
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve taas!
Vinssipetiä on korotettu/muokattu niin vinssipä onkin jo n.70mm korkeammalla kuin noissa laittamissani kuvissa! Lisäksi hukkasin yhden trukkiliittimen ja piti tilata uusi vaan sittenhän se "kadonnut lammas" löytyikin apukuskin ovitaskusta (oli tiukassa kurvissa luiskahtanut sinne etupenkiltä).
Joka tapauksessa vinssille on piuhat vedetty eteen ja hyvin pelittää. Ylimääräiselle trukkiliittimellekkin löytyi käyttöä kiitos Tourusen Jukan innovaatiosta : toiseen päähän hommasin riittävän jykevät kaapelipihdit (liekkö tuo oikea termi vaan ymmärtänette asian) ja toisessa päässä kaapeleita tuo kadonnut trukkiliitin. Eli tiukan paikan tullen on tosi helppo antaa apuvirtaa kelle tahansa edestä tai takaa, esim. vaikkapa Toyota-kuskeille kun virta loppuu (omassa aidossa Kiinalaisessa WSP-laturissahan tunnetusti puhtia riittää...). Siis oma lehmä ei ole ojassa tässä ratkaisussa missään nimessä!
Jospa ensi viikonloppuna saisi piuhoitettua trukkiliittimen tuolle takavinssivariaatiollekin
Niin, ja uudet etuvetarit on paikoillaan ja vanhat takapenkin takana retkeilylaatikon välissä paketoituina uusilla ristikoilla odottamassa ns. pahaa päivää. Edessä on nyt myös pidemmät teräspunosletkut uusine jarruputkineen ja pidemmillä ulosjoustoilla olevat iskarit (sisäänjoustoja on rajoitettu Heinolan kokemuksista viisastuneena), enää puuttuu snorkkeli ja jakiksen panssarointi niin alkuperäinen suunnitelma auton "viritysasteesta" alkaa olla saavutettu.
Vinssipetiä on korotettu/muokattu niin vinssipä onkin jo n.70mm korkeammalla kuin noissa laittamissani kuvissa! Lisäksi hukkasin yhden trukkiliittimen ja piti tilata uusi vaan sittenhän se "kadonnut lammas" löytyikin apukuskin ovitaskusta (oli tiukassa kurvissa luiskahtanut sinne etupenkiltä).
Joka tapauksessa vinssille on piuhat vedetty eteen ja hyvin pelittää. Ylimääräiselle trukkiliittimellekkin löytyi käyttöä kiitos Tourusen Jukan innovaatiosta : toiseen päähän hommasin riittävän jykevät kaapelipihdit (liekkö tuo oikea termi vaan ymmärtänette asian) ja toisessa päässä kaapeleita tuo kadonnut trukkiliitin. Eli tiukan paikan tullen on tosi helppo antaa apuvirtaa kelle tahansa edestä tai takaa, esim. vaikkapa Toyota-kuskeille kun virta loppuu (omassa aidossa Kiinalaisessa WSP-laturissahan tunnetusti puhtia riittää...). Siis oma lehmä ei ole ojassa tässä ratkaisussa missään nimessä!
Jospa ensi viikonloppuna saisi piuhoitettua trukkiliittimen tuolle takavinssivariaatiollekin
Niin, ja uudet etuvetarit on paikoillaan ja vanhat takapenkin takana retkeilylaatikon välissä paketoituina uusilla ristikoilla odottamassa ns. pahaa päivää. Edessä on nyt myös pidemmät teräspunosletkut uusine jarruputkineen ja pidemmillä ulosjoustoilla olevat iskarit (sisäänjoustoja on rajoitettu Heinolan kokemuksista viisastuneena), enää puuttuu snorkkeli ja jakiksen panssarointi niin alkuperäinen suunnitelma auton "viritysasteesta" alkaa olla saavutettu.
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Jakiksen panssarit on paikoillaan, kiitos nuoren herrasmiehen nimeltä Tourusen Joni. Olipa hieno seurata lauantaina työn touhua kun homma hoitui ja päivä paistoi, itselläni oli haalarit päällä lähinnä rekvisiittana! Snorkkelikin on viittä vaille valmis ja meinasin laittaa kuviakin vaan joku ihmeen "robotext"-häiriö tai jotain Picasa-webissä, en ymmärrä. Seuraavat kuvat laitankin kirjekyyhkypostissa eli ainoa mahdollinen haitta on sitten se jos vaikka haukka nappaa kyyhkyn ennenkuin pääsee perille... (ei kuitenkaan mitään helevatan robo-juttuja vaan ihan selkeästi ymmärrettävä ja hyväksyttävä viivästys kuvien toimittamisessa, pulun omaisille siinä tapauksessa tietenkin osanottoni).
Jakiksen panssarit on paikoillaan, kiitos nuoren herrasmiehen nimeltä Tourusen Joni. Olipa hieno seurata lauantaina työn touhua kun homma hoitui ja päivä paistoi, itselläni oli haalarit päällä lähinnä rekvisiittana! Snorkkelikin on viittä vaille valmis ja meinasin laittaa kuviakin vaan joku ihmeen "robotext"-häiriö tai jotain Picasa-webissä, en ymmärrä. Seuraavat kuvat laitankin kirjekyyhkypostissa eli ainoa mahdollinen haitta on sitten se jos vaikka haukka nappaa kyyhkyn ennenkuin pääsee perille... (ei kuitenkaan mitään helevatan robo-juttuja vaan ihan selkeästi ymmärrettävä ja hyväksyttävä viivästys kuvien toimittamisessa, pulun omaisille siinä tapauksessa tietenkin osanottoni).
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Ja tässä sitten linkkiä kuviin (ei kirjekyyhkyjen toimittamana).
https://plus.google.com/photos/10250435 ... Y_N7KKw3QE
https://plus.google.com/photos/10250435 ... Y_N7KKw3QE
MH
Miten tuolta panssarin sisältä tulee kaikki ryönä pois, kun ei ole yhtään vedenpoistoreikää? Ja katti/ putki aika lähellä, minulla on paljon avoimemmankin pohjapanssarin kanssa jäänyt turvetta sellaiseen väliin että käry on käynyt (ei sentään avoliekkiä).. hienoja punaisia kekäleitä tippunut auton alle.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Samaa asiaa on pähkäilty omalla tahollakin ja kaikkeahan noissa kuvisa ei näy. Vedenpoistoreikää on, vaan kaiken maailman todennäköisyyksien mukaan tukossahan ne on heti alkumetreillä eli mutaa ja liejua, heinää ja vaikka mitä täynnä. Ja alkaa varmasti olemaan paikat siellä suunnalla lämpimänä. No, minkäs teet kun suojata pitää ja sitten pitäisi olla myös avointa että "ryönä" pääsee pois eli ihan kaikkea ei voi kertaheitolla saada. Mutta tästä on hyvä lähteä jalostamaan eteenpäin!
Samaa asiaa on pähkäilty omalla tahollakin ja kaikkeahan noissa kuvisa ei näy. Vedenpoistoreikää on, vaan kaiken maailman todennäköisyyksien mukaan tukossahan ne on heti alkumetreillä eli mutaa ja liejua, heinää ja vaikka mitä täynnä. Ja alkaa varmasti olemaan paikat siellä suunnalla lämpimänä. No, minkäs teet kun suojata pitää ja sitten pitäisi olla myös avointa että "ryönä" pääsee pois eli ihan kaikkea ei voi kertaheitolla saada. Mutta tästä on hyvä lähteä jalostamaan eteenpäin!
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Nyt on pikkuhiljaa saatu Cherokee sille mallille kuin oli suunniteltukin, tosin välitysten tihentämistä vielä harkitaan. Ja jos työkiireiltä kerkeää niin vielä tulevalla viikolla pitäisi askarella paskarrella automaatin öljynlämpötilan mittaus. Laitetta lähdetään sitten koeponnistamaan Pääsiäisenä isoon naapuriin ja katsotaan kuinka käy!
Rover-miesten mukaan kun toivottavasti Vappuna pääsen (= IGE pysyy läjässä Pääsiäisen yli) niin pitää tuohon PAN-huiluun kyllä hommata jotkut Vappupillit kiinni niin päästään oikein Vapputunnelmaan!
Noista louvreseista sen verran että isot kiitokset Tiipelle hyvästä vinkistä kun Leppävirran Nesteellä taannoin tarinoitiin. Nimittäin hyvä etten tilannut jo ison veden yli 150 dollaria maksavat versiot kun Tiipe neuvoi tsekkaamaan Motonetin / Bilteman veneosaston tarjonnan, olivat jotain 5 ekeä/kpl ja ihan rosteria vielä!
"Valokuvan tiedot"-kohdasta löytynee kuvien otsikot.
https://plus.google.com/photos/10250435 ... 55Di08e6cw
Nyt on pikkuhiljaa saatu Cherokee sille mallille kuin oli suunniteltukin, tosin välitysten tihentämistä vielä harkitaan. Ja jos työkiireiltä kerkeää niin vielä tulevalla viikolla pitäisi askarella paskarrella automaatin öljynlämpötilan mittaus. Laitetta lähdetään sitten koeponnistamaan Pääsiäisenä isoon naapuriin ja katsotaan kuinka käy!
Rover-miesten mukaan kun toivottavasti Vappuna pääsen (= IGE pysyy läjässä Pääsiäisen yli) niin pitää tuohon PAN-huiluun kyllä hommata jotkut Vappupillit kiinni niin päästään oikein Vapputunnelmaan!
Noista louvreseista sen verran että isot kiitokset Tiipelle hyvästä vinkistä kun Leppävirran Nesteellä taannoin tarinoitiin. Nimittäin hyvä etten tilannut jo ison veden yli 150 dollaria maksavat versiot kun Tiipe neuvoi tsekkaamaan Motonetin / Bilteman veneosaston tarjonnan, olivat jotain 5 ekeä/kpl ja ihan rosteria vielä!
"Valokuvan tiedot"-kohdasta löytynee kuvien otsikot.
https://plus.google.com/photos/10250435 ... 55Di08e6cw
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve taas!
Nyt on viritelty valoja uusia haasteita varten, pitää nähdä pimeässä! Tilasin Kiinasta 20kpl noita 10W työvaloja ja askartelin-paskartelin ne sitten paikoilleen. Saa nähdä miten tuo alkuperäinen "kattoteline" kestää kun paksummat oksat tulevat päin näköä. Pitäisi kuulemma kestää 50kg eli 25kg per "puomi"? Tulisi nyt pimeää niin pääsisi suuntaamaan noita lyhtyjä. Laitoin rekkarinkin tuonne ylös kun vinssi peittää sen totaalisesti, lisäkilpi on tilattuna eli "siviiliajossa" se on omalla paikallaan 2"x2" kiinnityksellä eli vinssin paikalla ja tuo kattokomistus jollakin tavalla peitettynä (olisiko etelävaltioiden lippu hyvä, hehheh, sweet home Alabama...). Vinssin solenoidiboksin kanteen istutan vielä yhden valon niin näkee vinssiapinakin (= ainakin elokuussa Jarno) touhuta!
Noita sivuvaloja kun asentelin niin piti ottaa vararengas telineineen alas ja hittolainen kun auto näytti joltain farmarivolvolta, kyllä sen renkaan kuuluu olla katolla!
Toivottavasti onnistuu kuvien linkittäminen taas pitkästä aikaa.
Jos jollain on myytävänä noita kuvan mukaisia "old school" kattotelineitä (nimenomaan tai edes suunnilleen juuri kuvan mallisia kun olen näissä ulkonäköasioissa melkoinen niuhottaja) niin olisin kiinnostunut ostamaan pois niin saisi noille etuvaloille vähän tukevampaa alustaa.
https://plus.google.com/photos/10250435 ... banner=pwa
Vähän edittiä vielä : eihän noista kuvista mitään selvää saa, pikkutuikkuja siellä täällä häikäisemässä. Lisään pari kuvaa josko tuo asennus selviäisi paremmin. Sivuvaloille laitoin 40mm x 20mm huonekaluputkesta palkit jotka rälläköin alhaalta auki ja johdotukset liitoksineen sinne sisään. Sitten vaan 2mm mustasta polyeteenilevystä leikaten soirot jotka työnsin ikäänkuin kansiksi alapuolelle, ei ole johdot alttiina oksille ym. Eteen olisi tarkoitus tehdä jatkossa samalla lailla jos vaan noita kattotelineen kiinnikkeitä löytyy. Alkuperäisessä kattotelineessä on kylläkin se hyvä puoli että noiden valojen kiinnitys tapahtui kätevästi peltimuttereilla, istuivat kuin nenä päähän sinne telineen sisään! Samoin johdotukset kabiinin puolelle hyödyntäen noita alkuperäisiä kattolistoja joihin samainen polyeteenisoiro johtojen suojaksi!
On muuten älyttömän kätevää tuo alumiinipintainen bitumiteippi millä suojasin johdot sisäänmenon kohdalta talaluukun tiimoilta. 2011 laitoin 500cc 2-t Motocross-Hondaan takavalon johdotukset samalla teipillä tylysti vaan lokasuojan alapuolelle kun siitä enduropyörän rakensin eikä muuta ole vielä tapahtunut kuin että tuo alumiinipinnoite on kulahtanut pois. Ja jokainen joka moottoripyöristä mitään ymmärtää niin tietää että 2-t 500cc Hondan takalokari on jatkuvassa hiekkapuhalluksessa kun sillä vähänkään ajetaan!
Alkuviikosta sitten uusi bensatankki pumppuineen paikoilleen (on ihan "salmiakilla" Viron reissun jäljiltä vanha tankki) ja 25 - 27.07.2014 Venäjän Safarille Rover-miesten seurassa. Toivottavasti Siikamäen Vene-, Jeep- ja Veturiveistämön nuorempi polvi eli Joni kerkeäisi vielä sen tankkipanssarin laittaa ennen Venäjää (en ole vielä kysynytkään, pitää hoitaa tiedustelut heti ensi tilassa, vähän viime tingassahan tämä on).
Nyt on viritelty valoja uusia haasteita varten, pitää nähdä pimeässä! Tilasin Kiinasta 20kpl noita 10W työvaloja ja askartelin-paskartelin ne sitten paikoilleen. Saa nähdä miten tuo alkuperäinen "kattoteline" kestää kun paksummat oksat tulevat päin näköä. Pitäisi kuulemma kestää 50kg eli 25kg per "puomi"? Tulisi nyt pimeää niin pääsisi suuntaamaan noita lyhtyjä. Laitoin rekkarinkin tuonne ylös kun vinssi peittää sen totaalisesti, lisäkilpi on tilattuna eli "siviiliajossa" se on omalla paikallaan 2"x2" kiinnityksellä eli vinssin paikalla ja tuo kattokomistus jollakin tavalla peitettynä (olisiko etelävaltioiden lippu hyvä, hehheh, sweet home Alabama...). Vinssin solenoidiboksin kanteen istutan vielä yhden valon niin näkee vinssiapinakin (= ainakin elokuussa Jarno) touhuta!
Noita sivuvaloja kun asentelin niin piti ottaa vararengas telineineen alas ja hittolainen kun auto näytti joltain farmarivolvolta, kyllä sen renkaan kuuluu olla katolla!
Toivottavasti onnistuu kuvien linkittäminen taas pitkästä aikaa.
Jos jollain on myytävänä noita kuvan mukaisia "old school" kattotelineitä (nimenomaan tai edes suunnilleen juuri kuvan mallisia kun olen näissä ulkonäköasioissa melkoinen niuhottaja) niin olisin kiinnostunut ostamaan pois niin saisi noille etuvaloille vähän tukevampaa alustaa.
https://plus.google.com/photos/10250435 ... banner=pwa
Vähän edittiä vielä : eihän noista kuvista mitään selvää saa, pikkutuikkuja siellä täällä häikäisemässä. Lisään pari kuvaa josko tuo asennus selviäisi paremmin. Sivuvaloille laitoin 40mm x 20mm huonekaluputkesta palkit jotka rälläköin alhaalta auki ja johdotukset liitoksineen sinne sisään. Sitten vaan 2mm mustasta polyeteenilevystä leikaten soirot jotka työnsin ikäänkuin kansiksi alapuolelle, ei ole johdot alttiina oksille ym. Eteen olisi tarkoitus tehdä jatkossa samalla lailla jos vaan noita kattotelineen kiinnikkeitä löytyy. Alkuperäisessä kattotelineessä on kylläkin se hyvä puoli että noiden valojen kiinnitys tapahtui kätevästi peltimuttereilla, istuivat kuin nenä päähän sinne telineen sisään! Samoin johdotukset kabiinin puolelle hyödyntäen noita alkuperäisiä kattolistoja joihin samainen polyeteenisoiro johtojen suojaksi!
On muuten älyttömän kätevää tuo alumiinipintainen bitumiteippi millä suojasin johdot sisäänmenon kohdalta talaluukun tiimoilta. 2011 laitoin 500cc 2-t Motocross-Hondaan takavalon johdotukset samalla teipillä tylysti vaan lokasuojan alapuolelle kun siitä enduropyörän rakensin eikä muuta ole vielä tapahtunut kuin että tuo alumiinipinnoite on kulahtanut pois. Ja jokainen joka moottoripyöristä mitään ymmärtää niin tietää että 2-t 500cc Hondan takalokari on jatkuvassa hiekkapuhalluksessa kun sillä vähänkään ajetaan!
Alkuviikosta sitten uusi bensatankki pumppuineen paikoilleen (on ihan "salmiakilla" Viron reissun jäljiltä vanha tankki) ja 25 - 27.07.2014 Venäjän Safarille Rover-miesten seurassa. Toivottavasti Siikamäen Vene-, Jeep- ja Veturiveistämön nuorempi polvi eli Joni kerkeäisi vielä sen tankkipanssarin laittaa ennen Venäjää (en ole vielä kysynytkään, pitää hoitaa tiedustelut heti ensi tilassa, vähän viime tingassahan tämä on).
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä mikkotapani, muokattu yhteensä 16 kertaa
MH