Tuossa kyytiläisessä huomaa kyllä ohjausiskarin puutteen, toki siinä renkaat tekeekin sen ongelman. Tässä kyseisessä tapauksessa mahtaa johtua nivelistä tai puslista.
Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Tuossa kyytiläisessä huomaa kyllä ohjausiskarin puutteen, toki siinä renkaat tekeekin sen ongelman. Tässä kyseisessä tapauksessa mahtaa johtua nivelistä tai puslista.
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Pystyykö näissä kiristämään ohjaussimpukkaa?
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Pystyy, mutta jos se simpukka on kulunut siitä keskialueelta, ja kiristät sen tiukaksi, kun käännät sitten pois kuluneelta alueelta, eipä enää käänny, kun menee simpoukka jumiin... Mutta kokeilla aina voi, säätöruuvista mutteri auki ja kiristä vartti, jos jumii, ota vähän takaisinpäin kunnes tuntuu hyvältä ja kääntyy... Paremmaksi se ei mene ja tehdaskorjatut simpukat on väljempiä kuin autossa kiinni oleva, koska ei niitä ole korjattu, vaikka sanovat niin... Olen kerran lähettänyt Kajaaniin kolme tehdastuhottua simpukkaa WJ:hin, kolmas oli vähemmän väljä kuin se autossa kiinni oleva, muut oli väljempiä, siihen loppui tehdastuhottujen simpukoiden myynti, myyn vain uusia, mutta taitaa olla niin ettei WJ:n simpukkaa saa enää uutena... Nytkin on tulossa yksi uusi simpukka JK-Wrangleriin, ei oo halpa, mutta on uusi...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Juuh, simpukka saatiin ihan hyväksi(ainakin vielä tuntuu siltä), mutta ratin vatkaus jatkui ja tasan samassa paikassa kun edelliselläkin kerralla
Eli vika tosiaan tulee kun ajaa 90km/h ja kun nostaa kaasupolkimen ja antaa auton rullata. Sen tuntee jo ennen kun on tulossa, eli ratti aloittaa ihan pienen tärinän ja sit kun nopeus vähän tippuu niin alkaa ihan älytön ravistus
Sen verran nostossa selvis että vasemmassa alapallossa on väljää jonkin verran ja ajattelin että vaihdetaan se yläpallokin nyt samalla. Sit oikealla puolella oli vielä oliko nyt ohjausvarren(ulompi) kumi mikä oli rikki eli sekin täytyy samalla vaihtaa
Pihalla kun lumiukko kun auto kävi vieraan nosturilla enkä itte ollu siinä ihmettelemässä
Mut vaihdellaan nyt osia ja toivotaan että ravistus vähenis/häviäis jossain vaiheessa.




Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Johan oli kaverini ihmeissään(hänellä ollut autokorjaamo parikymmentä vuotta) kun käytin häntä hakemassa pakettia ja sanoin että ajetaanko tuon isontien kautta niin näät mitä tarkotan sillä voblaamisella
No eipä tarvinnu kun nostaa nopeus siihen 90km/h ja laskea jalka pois kaasulta niin lähes välittömästi alkoi älytön tärinä! Oli ihan ihmeissään ja sano että mistähän tuo voi johtua kun tuntui että kardaanissa olisi jotain häikkää
Hän oli juuri mun kanssa hakemassa autoa ja kun tultiin pois niin nostettiin auto yhdessä ylös ja se katteli/koitti kaikki välykset ja silloin ei löytyny mitään hälyyttävää. Yks juttu on mikä myös tuli mieleen, tässähän on vähän isommat renkaat(tai ainakin näyttää siltä) mutta ihan nastat ja tässähän on ratti vähän vinossa(ehkä 5vaille12 maksimissaan) ja siis ekaa kertaa kum teki tuon ratin tärinän niin pikitiet oli täysin sulat, muutenhan niissä on ollu suht paksu jääkerros kun oon ajellu
Mut nää nyt on vaan näitä ajatuksia kun haluais saada selville tuon vian! Täytyy nyt alottaa noiden pallojen vaihdolla ja muidenkin nivelien ja sitä kautta poissulkea näitä vaihtoehtoja kun niitä nyt tuntuu olevan ihan älyttömästi! Muuten oon kyllä tykänny ajella autolla kovasti




Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Omasta vehkeestä ei lähtenyt woblaus pois ennen kunnossa olevaa ohjausiskaria, ja siellä alustassa oli _kaikki_ uutta siinä kohdin sekä ehostin pultinreiätkin sellaisiksi ettei pultti pääse kiinnikkeissään vispaamaan. Vehje on 2" korotettu + alusta suunnattu, ja mä en ainakaan oman WJ:n kohdalla allekirjoita että "ehjä alusta ei tarvitse ohjausiskaria ollenkaan". Mun kokemusten mukaan nimenomaan vaatii, se on muuten kaamea DW 80km/h + monttu yhdistelmästä...
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
No voi se sitä vähentää, mutta jos muu alustassa ei ole kunnossa, ei se sitä poista... Oon kokeillu kahdella uudella asennettuna samaan aikaan yhden tilalla ja woblas ihan samalla lailla kuin ilman iskaria...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
En mä meinannutkaan että se poistaisi wobblea jos alustassa on kaikki väljää. Mä en tosiaan omaani vaan saanut toimimaan ilman iskaria vaikka kuinka hieroin. Ja sinne tuli laitettua pirusti satasta / tonnia osiin jotta olis vähemmän flexiä kuin orkkis romuissa..
Ehkäpä casterin säädöillä saisi toimimaan ilmankin, auraustakin tuli ruuvailtua hieman sinne ja tänne ilman minkäänlaista merkitystä käytökseen wobblen osin.
Ehkäpä casterin säädöillä saisi toimimaan ilmankin, auraustakin tuli ruuvailtua hieman sinne ja tänne ilman minkäänlaista merkitystä käytökseen wobblen osin.
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
No kokonaan sitä iskaria ei voi poistaa, se vaaditaan katsastuksessa (jos autossa on tehtaan jäljiltä ohjausiskari, sitä ei saa poistaa, kaikissa jäykissä akseleissa Jeepeissä on ohjausiskari, ainakin kaikki 74->, vanhemmissa voi olla ettei ole kaikissa)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Eli mulla vissiin pitäisi tuossa kyseinen iskari olla
Mutta joo, kyllä mulla on tarkoitus uusia kaikki väljät/vialliset osat tuosta autosta ja laittaa se eka teknisesti semmoiseen kuntoon että se vastaa "lähes uutta" ja on muutenkin toimiva paketti. Sit vasta alan hommailemaan "noita turhia" levikkeita, jousia, yms muita osia että saan autosta omaa silmää miellyttävän paketin. Tarkoitus kumminkin pitää autoa pidemmän aikaa ja pikkuhiljaa sitä rakennella. Mut toi woblaus on nyt saatava jotenkin pois, koska eihän tuolla uskalla ajaa ollenkaan jos se tuosta vielä pahenee ja onhan se nyt vaarallinenkin 


Re: Gilssin Grand Cherokee II WJ (4.7 V8 -00)
Gils_75 kirjoitti: ↑21.02.2024. 20:36Monimutkaista on mutta koitetaan nyt vielänyt tein erillisen kansion ja kaikki jotka saa linkin niin näkevät kansion kuvat(vain 1 tällä hetkellä kun testailen tätä nyt eka) ja tähän alle sit vielä pelkkä linkki testailuun...
https://photos.app.goo.gl/qSAKZ3SgbZRkCa9TA
Klikkaa sitä yksittäistä kuvaa (kopioi kuvan linkki) ja sitten klikkaat ylhäältä kuvaa että tulee tuo [.img] [/img]
Liitä kuvan linkki noiden [.img] merkkien väliin [/img] ja kuvan pitäisi näkyä foorumilla...

Ps. Piti laittaa noi pisteet tuohon .img eteen että näkyisivät viestissä, niistä ei tarvitse välittää....

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912