Projeckt WJ U.S.V.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 28.10.2014. 15:59

Jari. Joo vaseliinia on laitettu :)

Näinhän se Ville on että, semmoiseen hiippailuhommaan tuo Varilok ei ole parhaimmillaan, mutta noissa Safaritouhuissa se on varmasti erittäin toimiva ratakaisu. Eiks se niin mennyt, että kakkosta ja happee :)

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 01.11.2014. 17:05

Korottaminen aloitettu.
Ensin pari kuvaa vakio korossa.
Kuva
Kuva

Sitten takapää purkuun
Kuva
Vanha taka-akseli
Kuva

Uutta akselia
Kuva

Ylätukivarren spaceri
Kuva

Sielä se on
Kuva

Jouset vertailussa. Kumpikohan on se uudempi :)
Kuva

Sinne se istuu
Kuva

Kaikki paikallaan
Kuva

Häntä pystyssä kuin ajokoiralla :)
Kuva

Huomenna sitten etupään kimppuun.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.11.2014. 21:18

Etupää alkaa etuakselin poistolla.

Kuva
Kuva

Akseli olisi pois
Kuva

Kunnostettuun akseliin suosiolla uudet pallonivelet
Kuva
Pieni hoonaus
Kuva
Ja uudet on paikoillaan
Kuva

Etuakseli rupeaa asettumaan aloilleen.
Kuva
Kuva

Uudet jouset näyttää kyllä todella pitkiltä :shock:
Kuva

Kuva

Mutta sinne nekin uppoaa.
Kuva


Pienenä takapakkina auto lakkasi käynnistymästä avaimesta??
Todennäköisesti jakiksen tiputuksessa vaihdevaijeri meni pikkasen tiukemmalle kun oli ja nyt se park/neutral switch kertoo että vaihde on päällä ja ei anna startata??

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.11.2014. 21:39

Säädä vaijeria, säätö on alapäässä tai hätäavuksi, etsi vaihdekepistä N-asento, starttaa se sielläkin...

Itseasiassa nyt kun ajattelin asiaa, vaijerin ei pitäis muuttua mihinkään, sehän sen vaijerin idea on, vivusto vaikuttais, vaijeri ei!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.11.2014. 21:47

Samaa epäilen, mutta pakko tämäkin tutkia.
Releelle ei tule herätettä virtalukolta ja fsm:n mukaan siihen vaikuttaa toi park/neutral switch sekä PCM :shock:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.11.2014. 21:56

Ettet vaan onnistunut irroittamaan liitintä NSS-kytkimeltä?
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.11.2014. 21:58

En mielestäni.

Aamulla kun aloittelin, niin akku oli tyhjä ja pyöräytti kerran ja rupesi naksuttelmaan. Päivän päätteeksi ei enää mitään (akku oli latauksessa koko päivän)

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 03.11.2014. 22:04

JAMANT kirjoitti:Ettet vaan onnistunut irroittamaan liitintä NSS-kytkimeltä?
Tiedätkö muuten miten toi ohjaa.
Mielestäni keskinastalle tulee 12v? ja se menee N ja P asennoissa toiseen reunaan ja sitten R asennossa toiseen reunaan.
Vai mahtaako ohjata maadoitusta?
En löytännyt kunnon ohjeita tälle.

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.11.2014. 8:55

Tossahan se nss kaavio on

Kuva

Eli vika on tällä hetkellä paikallistettu, että virta-avainta kääntäessä ei relettä ohjaavalle sulakkeelle 31 tule sähköä.
Tuo nss maadoittaa releen ihan kuten pitääkin.
Eli releelle tulee virta, se menee startin solenoidille ja rele maadottuu. Ainoastaan releen herättävä virta puuttuu.
Täytyy jatkaa kaavioiden tutkimista ja selvittää mistä se virta kiertää, vai menikö virtalukon pohja??

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.11.2014. 9:02

Ja kyllä nyt näyttää vahvasti siltä että virtalukonpohja on antautunut.
Kuva
Se relettä ohjaava jännite tulee suoraan virtalukon pohjasta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.11.2014. 9:06

NSS-kytkin on yksinkertaisuudessaan niin että jompaan kumpaan reunaan tulee 12v, toinen reuna sytyttää peruutusvalot, keskinasta on maadoittava, eli ihan sama kumminpäin laitat töpselin, aina toimii!!

Virtalukonpohjia löytyy hyllystä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.11.2014. 10:23

Ja syyllinen löytyi

Alkuperäinen China merkkinen :D varkaudenestolaite oli näemmä tykännyt kyttyrää kuin kameli konsanaan, matalaksi menneestä akkujännitteestä.
Tässä syyllinen

Kuva

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 04.11.2014. 10:33

Täytyy kyllä olla tyytyväinen että tämä ongelma esiintyi täällä omalla hallilla. Vaihtoehtoisesti se olisi voinut tulla jossain kaukana rajantakana. pitkän vinssauksen jälkeen...

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.11.2014. 10:22

Viikon kysymys!

Mikä tämä on??

Kuva

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.11.2014. 10:47

Oliko vaihteiston öljypohjassa??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus