Käyttöharrastetoimintaa suoritettu hieman eilen. Koska bensa on ihanan edullista tällä erää ja hallituksen valopäät puntaroi vaan miten enemmän vois vielä parruttaa tavan autoilijaa, niin päätin tehdä jotain ujosti käryävälle ja lämpenevälle takapyörälle. Olin huomaavani silloin jo kun etujarrut vaihdoin, että takajarru vähän laahaisi ja tilasin korjaussarjatkin. Oireilu hävisi mutta nyt siis palasi taas joten ekaksi korjaussatsi esille. Nää on muistaakseni ihan samat jos on ATEn etujarrut, mutta silloin menee 2 satsia per satula kun taakse piisaa 1:
No ei muuta ku auto talliin ja kulma ilmaan, 7mm kuusiokololla satula irti carrierista ja potilas pöydälle:
Kokeilin ujosti ruuvipuristimella painaa satulaa ja aivan jumppasessa oli. Ei muuta ku kendoomin puukotusta, satula ruuvipenkkiin, isoilla papukaijoilla kiinni ja:
Muistui mieleen tässä kohdin paukkeen ja palasien ympäriinsä lentämisen saatteena että näissähän on ne jotku pirun kuttaperkka männät. Näyttivät kyllä täysin hieman pintaruosteiselta metallilta kun nopsaan vilaisi, niin sillä ei heti tullut mieleen että ei näin. Puntaroin hetken että palastelenko loputkin, mutta kävi mielessä etten halua vahingoittaa sylinterin seinämiä joten satula kiinni takaisin autoon ja jarrupedaalin tarmokasta poljentaa:
Hieman oli tivari jostain päästänyt kosteutta mutta sylinterin seinämät oli hyvässä kondiksessa:
Putsailin tiivisteen olaketta satulasta ja sylinterin yläreunaa käsittelin P1500 hiekkapaperilla. Tässä kohdin mietiskelin hissukseen taas kerran, että pitäisköhän jossain kohtaa hommata sellanen 3-kivinen hooni näitä juttuja varten:
Ekaks tiiviste sylinterin sisään, jarrukumirasvaa siihen sekä männän ympärille, mäntä meni nätisti painamalla mestoilleen ja sitten sujautin suojakumin päälle. Kumissa on metallirengas sisällä jonka avulla se tiivistyy tuon satulan olakkeen ympärille. Ei ollut passelia putkenpätkää ja nopeesti silmällä mittaroin ettei riittävän iso hylsy mahdu tuonne väliin, niin naputtelin isolla ruuvimeisselillä hissukseen tuon suojakumin pohjaan kehää kiertäen:
Sitten vielä paketissa olleet liukutappien kumit paikalleen, ja toisista paketeista itse tapit koska niitä ei ollut mukana satulan kunnostussarjassa:
En tiedä kuinka paljoa vaikuttaa mutta eipä ainakaan ollut takapyörä enää juntturassa vaikka ilmaamisen jälkeen kunnon paineet päälle polkikin. Etujarrujen laahaus tuntui todella selkeesti polttoaineen kulutuksessa, tämä ei mahdollisesti juuri mitenkään mutta onpahan entrattu nyt tuokin juttu.