Grand Cherokee -00 4.7 V8

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 25.04.2023. 23:12

Jaa oot pyöriny täällä suunnillakin, on tää maalima vaan pieni :D Perskura ainakin yksi 4.7 näky olevan myyty nettiautosta mistä omistajan kanssa vaihtelin viestiä vielä toissapäivänä :roll: Itse kun olisin ehtiny vasta aikaisintaan ensi viikolla käydä laitetta kattomassa! Harmi kun oli suhteellisen vähän ajettu ja halpakin vielä ja siihen oli tehty se ilmastoinnin läppien remontti vai olikohan se nyt tuo mikä niissä tyyppivikana oli :roll: Sit olis torissa yksi 3.1 mut sinne laitoin jo yli viikko sitten viestiä/ kinkkisiä kysymyksiä niin sieltä ei sit vastausta kuulunu ollenkaan. Ei siinä mitään jos on varaa valita kenelle kampettaan myy 8)

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 25.04.2023. 23:14

Macke kirjoitti:
25.04.2023. 20:38
Eipä haittaa pikku kaupanhieronnat kun kerta laatupeleistä on kyse :wink: Ja kiva että topicista on ollut hyötyä asiaa puntaroidessa, sittenhän mun horinat on jeesannut ainakin yhtä tyyppiä!

Joo, mä itseasiassa tänään kattelin tota omaa Jeeppiä tossa pihalla ja tuumailin että ulkoilmatallissa alkaa olemaan sellaiset kelit että voisi pikkuhiljaa aktivoitua sen suhteen että mitähän kaikkea tossa nyt joutuisi uusiksi laittamaan. Ehkäpä tässä wapun aikana vähän mittailen mittanauhalla ja mahtollisesti parin kaljan voimin nyppään vähän romua keulilta irti, niin tietäisi sitten että millanen työmaa edessä on. Hyvällä säkällä ei kauhean paha kuiteskaan, toivossa on hyvä elää sano lapamato.

Ja mä laittelen sulle taas Keimo viestiä kun olen hitusen viisaampi, niin josko saataisiin edistettyä kaupantekoa. Kyllähän nyt kahesta ruttusesta melkein kasais yhden ehjän? :D

Mun Jeeppi on muuten käyny useamman kerran mökillä siinä Keuruun Kaiturin rannalla aika lumisessakin kelissä, niin Gilssille voin vahvistaa että V8 Grandi WJ toimii oikein hyvin Keuruunkin kulmilla :wink:
Jatka nyt vaan harrastusta kun olet sen jo noinkin hyvin alottanu :D

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 26.04.2023. 19:02

Joo, eiköhän toi tuosta vielä ajoon leivota jahka aikaa siunaantuu muilta kiireiltä :wink:

Ilmastoinnin läpät on vielä suht helppo korjata suurimmaksi osin, mutta jos lämppärin kenno pitää vaihtaa niin siinä saakin askarrella vähän enemmän.

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 26.04.2023. 20:57

Lainaan tätä sun topiccia nyt vielä yhdesti, kun en viitti tehdä omaa aihetta ennen kun saa jonkinmoisen auton hommattua :roll:
Elikkäs onko noi vanhemmat XJ / ZJ:iit yhtään "varmempia" pelejä kun nämä WJ:iit? Yksi 4.0 ZJ kun olisi tarjolla ihan tässä omassa pitäjässä ja olinkin siitä jo muutama viikko sitten yhteyksissä mut sit vaan jotenkin tuo WJ alkoikin näyttämään omaan silmään paremmalta :roll: Mut toki päädyn nyt mihin tahansa malliin, niin muutoksiahan sinne ajattelin touhuilla pikkuhiljaa ja teen siitä itseni näköisen eikä ole aikomustakaan sitä sitten hukata vaan pitää se maailman tappiin asti itsellä(korotus, mutarenkaat, levitykset ne vaan törky hintaiset jos ottaa ne jenkkien versiot jotka myös kestävät vissiinkin ja sit löytyis huomattavasti edullisemmin ne lasikuituiset versiot mut ne ei kestä kyllä sit yhtään nojailua :roll: , mut jos levitykset maksaa puolet koko auton arvosta niin vähän pitää miettiä). Mulla on todella hyvät tilat rassata itse pirssiä mutta sitä en tiiä riittääkö taidot siihen hommaan, kun olen enemmän touhunnut noiden 2 pyöräisten kanssa.

Keimo
Viestit: 216
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 27.04.2023. 8:48

Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Lainaan tätä sun topiccia nyt vielä yhdesti, kun en viitti tehdä omaa aihetta ennen kun saa jonkinmoisen auton hommattua :roll:
Elikkäs onko noi vanhemmat XJ / ZJ:iit yhtään "varmempia" pelejä kun nämä WJ:iit? Yksi 4.0 ZJ kun olisi tarjolla ihan tässä omassa pitäjässä ja olinkin siitä jo muutama viikko sitten yhteyksissä mut sit vaan jotenkin tuo WJ alkoikin näyttämään omaan silmään paremmalta :roll:
Eipä se 4.0 moottorina ainakaan yhtään "varmempi" taida maineeltaan olla. Päinvastoin, taitaa 5.9 ja 4.7 molemmat olla kestävämmän moottorin maineessa kuin 4.0. Mutta sitten toisaalta taitaa ne XJ / ZJ ikäisten moottorit olla jo sen verran rullattuja että jotain ne on jo selvästi kestäneetkin. Ja jutut on aina juttuja. Itsellä ollut tosiaan WJ 3.1 TDI ja 4.7 V8 koneilla eikä tosiaan mitään epäselvää kumpaa mä suosittelisin. Ei hirveästi ole hyvää sanottavaa siitä 3.1 dieselistä jos mihinkään tahansa muuhun WJ:n konevaihtoehtoon vertaa. No, hinta ehkä jos myyjäkin tiedostaa mitä on myymässä :D

Onhan tuossa WJ:ssa jotain pieniä parannuksia tehty ZJ:n nähden. XJ on pienempi ja mahtuu helpommin puiden väliin. XJ ja ZJ taitaa jotain osia olla jopa yhteisiä mikä tietysti on saatavuuden (+hinnan) kannalta plussaa. XJ:n taka-akseli on lehtijousilla.
Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Mut toki päädyn nyt mihin tahansa malliin, niin muutoksiahan sinne ajattelin touhuilla pikkuhiljaa ja teen siitä itseni näköisen eikä ole aikomustakaan sitä sitten hukata vaan pitää se maailman tappiin asti itsellä(korotus, mutarenkaat, levitykset ne vaan törky hintaiset jos ottaa ne jenkkien versiot jotka myös kestävät vissiinkin ja sit löytyis huomattavasti edullisemmin ne lasikuituiset versiot mut ne ei kestä kyllä sit yhtään nojailua :roll: , mut jos levitykset maksaa puolet koko auton arvosta niin vähän pitää miettiä).
Ei ne Bushwackerin levikkeet oikeastaan edes niin älyttämän paljon kalliimmat olisi, jos sais suoraan Jenkeissä ostaa, noin 400e ihan suoraan valmistajalta. Mutta kun Suomeen toimitettuna saa kolme kierrosta puolalaisia lasikuitulevikkeitä yhden alkuperäisen muovisetin hinnalla niin kyllähän se pistää miettimään. Ja sitten jos ihan oikeasti haluaa nojailua kestävät kaaret niin paksumpi pelti taitaa olla varmin vaihtoehto ;)
Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Mulla on todella hyvät tilat rassata itse pirssiä mutta sitä en tiiä riittääkö taidot siihen hommaan, kun olen enemmän touhunnut noiden 2 pyöräisten kanssa.
Työkaluja nämäkin tottelee.
Sitäkin ihmetelly, kun toitotetaan ettei näille nykyautoille voi itse tehdä mitään ja varsinkin sähkö/hybridivehkeet on täysi no no :shock: Just tässä vaihdoin perheen hybridikulkineeseen takapyörien navat (ensin vasemman kun huollossa olivat merkanneet sen väljäksi, sitten oikean kun se oli se oikeasti väljä). Pulteilla ja muttereilla sekin oli kasattu! :D
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.04.2023. 10:56

Keimo kirjoitti:
27.04.2023. 8:48
Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Lainaan tätä sun topiccia nyt vielä yhdesti, kun en viitti tehdä omaa aihetta ennen kun saa jonkinmoisen auton hommattua :roll:
Elikkäs onko noi vanhemmat XJ / ZJ:iit yhtään "varmempia" pelejä kun nämä WJ:iit? Yksi 4.0 ZJ kun olisi tarjolla ihan tässä omassa pitäjässä ja olinkin siitä jo muutama viikko sitten yhteyksissä mut sit vaan jotenkin tuo WJ alkoikin näyttämään omaan silmään paremmalta :roll:
Eipä se 4.0 moottorina ainakaan yhtään "varmempi" taida maineeltaan olla. Päinvastoin, taitaa 5.9 ja 4.7 molemmat olla kestävämmän moottorin maineessa kuin 4.0. Mutta sitten toisaalta taitaa ne XJ / ZJ ikäisten moottorit olla jo sen verran rullattuja että jotain ne on jo selvästi kestäneetkin. Ja jutut on aina juttuja. Itsellä ollut tosiaan WJ 3.1 TDI ja 4.7 V8 koneilla eikä tosiaan mitään epäselvää kumpaa mä suosittelisin. Ei hirveästi ole hyvää sanottavaa siitä 3.1 dieselistä jos mihinkään tahansa muuhun WJ:n konevaihtoehtoon vertaa. No, hinta ehkä jos myyjäkin tiedostaa mitä on myymässä :D

Onhan tuossa WJ:ssa jotain pieniä parannuksia tehty ZJ:n nähden. XJ on pienempi ja mahtuu helpommin puiden väliin. XJ ja ZJ taitaa jotain osia olla jopa yhteisiä mikä tietysti on saatavuuden (+hinnan) kannalta plussaa. XJ:n taka-akseli on lehtijousilla.
Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Mut toki päädyn nyt mihin tahansa malliin, niin muutoksiahan sinne ajattelin touhuilla pikkuhiljaa ja teen siitä itseni näköisen eikä ole aikomustakaan sitä sitten hukata vaan pitää se maailman tappiin asti itsellä(korotus, mutarenkaat, levitykset ne vaan törky hintaiset jos ottaa ne jenkkien versiot jotka myös kestävät vissiinkin ja sit löytyis huomattavasti edullisemmin ne lasikuituiset versiot mut ne ei kestä kyllä sit yhtään nojailua :roll: , mut jos levitykset maksaa puolet koko auton arvosta niin vähän pitää miettiä).
Ei ne Bushwackerin levikkeet oikeastaan edes niin älyttämän paljon kalliimmat olisi, jos sais suoraan Jenkeissä ostaa, noin 400e ihan suoraan valmistajalta. Mutta kun Suomeen toimitettuna saa kolme kierrosta puolalaisia lasikuitulevikkeitä yhden alkuperäisen muovisetin hinnalla niin kyllähän se pistää miettimään. Ja sitten jos ihan oikeasti haluaa nojailua kestävät kaaret niin paksumpi pelti taitaa olla varmin vaihtoehto ;)
Gils_75 kirjoitti:
26.04.2023. 20:57
Mulla on todella hyvät tilat rassata itse pirssiä mutta sitä en tiiä riittääkö taidot siihen hommaan, kun olen enemmän touhunnut noiden 2 pyöräisten kanssa.
Työkaluja nämäkin tottelee.
Sitäkin ihmetelly, kun toitotetaan ettei näille nykyautoille voi itse tehdä mitään ja varsinkin sähkö/hybridivehkeet on täysi no no :shock: Just tässä vaihdoin perheen hybridikulkineeseen takapyörien navat (ensin vasemman kun huollossa olivat merkanneet sen väljäksi, sitten oikean kun se oli se oikeasti väljä). Pulteilla ja muttereilla sekin oli kasattu! :D
Pari kuittausta: paljoa yhteisiä osia ei noissa ZJ/WJ -malleissa oo, öljysuodattimet joo (bensakoneissa), nesteet aika pitkälle, osin sytytystulpat, TD-koneissa kannet ja jotkut tiivisteet, jotkut polttimot, äkkiä en keksi muuta...

Ja kyllä nyky atk-autoihin itsekkin tekee, mutta heti kun atk sotkeutuu asiaa, loppuu DIY-mieheltä laitteet ja keinot, kun jotain tekevät testerit maksaa kultaa (Witech esim hankinta yli 2k€ ja vuosilisenssi tais olla viimeksi 2.2k€ ja siihen ohjelmoinnin lisälisenssit päälle)... J aharvalla on tiloja oikeasti tehdä, kaikki ei asu maalla, kerrostalon kellarin autotallissa tuskin paljoa saa ropata, hyvä että sinne saa auton laittaa, parkkipaikalla sataa tai on muuten kylmä. Ja vaikka asuis omakotitalossa, naapurit ei tykkää, ne asuu kuitenkin about kuuden metrin päässä, ainakin kaupungeissa ja alkaa ne täälläkin olla jo lähellä, mulla korjaamon tontin rajasta on naapurin taloon ehkä kolme metriä ja suoraan jos on ovet auki, äänet kantautuu heille, siksi koitan huudattaa päästömittauksia harvakseltaan (nytkin yksi WKII joka ei 9 ryntäytyksellä mennyt alle 1.2 K-arvon, kun pitäis ola alle 0.5, kun vaan keksis syyn sille, en saman päivänä enää ryntäyttänyt sitä, kun ei se olis sillä parantunut enää...).
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Keimo
Viestit: 216
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Keimo » 27.04.2023. 12:42

JAMANT kirjoitti:
27.04.2023. 10:56
Pari kuittausta: paljoa yhteisiä osia ei noissa ZJ/WJ -malleissa oo, öljysuodattimet joo (bensakoneissa), nesteet aika pitkälle, osin sytytystulpat, TD-koneissa kannet ja jotkut tiivisteet, jotkut polttimot, äkkiä en keksi muuta...
Sorry jos olin epäselvä, tarkoitin sanoa että XJ - ZJ jakaa samoja osia, WJ on sitten jo ihan eri sukupolvea
JAMANT kirjoitti:
27.04.2023. 10:56
Ja kyllä nyky atk-autoihin itsekkin tekee, mutta heti kun atk sotkeutuu asiaa, loppuu DIY-mieheltä laitteet ja keinot, kun jotain tekevät testerit maksaa kultaa (Witech esim hankinta yli 2k€ ja vuosilisenssi tais olla viimeksi 2.2k€ ja siihen ohjelmoinnin lisälisenssit päälle)... J aharvalla on tiloja oikeasti tehdä, kaikki ei asu maalla, kerrostalon kellarin autotallissa tuskin paljoa saa ropata, hyvä että sinne saa auton laittaa, parkkipaikalla sataa tai on muuten kylmä. Ja vaikka asuis omakotitalossa, naapurit ei tykkää, ne asuu kuitenkin about kuuden metrin päässä, ainakin kaupungeissa ja alkaa ne täälläkin olla jo lähellä, mulla korjaamon tontin rajasta on naapurin taloon ehkä kolme metriä ja suoraan jos on ovet auki, äänet kantautuu heille, siksi koitan huudattaa päästömittauksia harvakseltaan (nytkin yksi WKII joka ei 9 ryntäytyksellä mennyt alle 1.2 K-arvon, kun pitäis ola alle 0.5, kun vaan keksis syyn sille, en saman päivänä enää ryntäyttänyt sitä, kun ei se olis sillä parantunut enää...).
Totta tämäkin. Tuohon meidän hybridi-mitsuun vielä vaihtaa esim. jarrupalat taakse ihan "itse", mutta annas olla tuon jopa vuotta vai paria vanhemman volkkarin kanssa. Vaatii jo perehtymistä ja varmaan jotain tietokonekikkailuja, että saa sähköisen käsijarrun hellittämään palojen vaihtoa varten.
Tähän asti autoremontit tullu hoidettua taivasalla. Nyt olis talli pikkuhiljaa valmis, mutta elämäntilanne muuttunu ettei siitä pääse nauttimaan :(
Toki tollaset pikkuhommat, kulutusosien vaihdot käyttöautoihin saa jatkossa hoitaa "siististi sisätiloissa".
Pari kertaa renkaiden kausivaihdon hoitanu "tienpäällä" eli työpaikkojen parkkipaikoilla. Myönnetään että aavistuksen ärsyttävää puuhaa. Ja kerrostalossa asuessa tietysti näytösluontoisesti asfaltoidulla pihalla talojen välissä.
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.04.2023. 12:48

Keimo kirjoitti:
27.04.2023. 12:42

Sorry jos olin epäselvä, tarkoitin sanoa että XJ - ZJ jakaa samoja osia, WJ on sitten jo ihan eri sukupolvea
Totta, nyt kun luin uudestaan, niin niinhän sen kirjoitit....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 12.10.2023. 18:07

Noniin perhana, Keimolta haettu eilennä talteen kuperkaikka-mallinen kampe oman ruttuturpa-mallisen laitteen kaveriksi. Nyt ei tarttis ku hoitaa likan koppimönkkäri iskuun niin voisi alkaa entraamaan Jeeppiä. Lumet on kyllä prkl maassa kuitennii ennen kuin niin pitkälle pääsee... Mutta jotain edistystä tämäkin :D

KKi_ipscfin
Viestit: 5
Liittynyt: 26.10.2022. 0:13
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja KKi_ipscfin » 28.11.2023. 21:28

Jaa täällä olikin jotain rajoitteita kun ei pysty viestejä lähetteleen, Macke kyselikin minun surullsen kuulisasta WJ:sta, ei pystynyt vastaan niin kerrotaan näin. niin ei ole punainen vaan Kultainen tms. väritltää, ja vihron löytyi niin rohkea kansipaja joka uskalsi kannet tehdä uusiski, ei se halpaa, mutta samaan hinta kuin "ameriikan" joen "huolletut" joka tarjoittaa että sama pommi kuin alkuperäiset.

nyt on korjatut kannet ja Mackelta vinkkiä mistä Puolasta 2008 imusarja löytyi? ei hermo kestä lotota löytyykä ensi käynnistyksellä seetin pala vanhasta imusarjasta joka sitten kuleutuuu koneen läpi... niin samalla vaikka sitten hengittävämpi.

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 29.11.2023. 17:36

Oma imusarja löyty ihan Saksan eBayn kautta, en kyllä yhtään muista että mikä sen purkaamon / myyjän nimi mistä tuli. Eipä noita ole liiemmin kyllä muuten näkynyt myynnissä ja bolt on osahan se ei ole, pitää tehdä adapteri kaasuläpän ja imusatsin väliin.

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 29.01.2024. 18:01

No niin, vieläkös tämä rojekti on voimissaan kun näyttäisi olevan jo tovi mennyt edellisestä postauksesta :roll:

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 29.01.2024. 18:54

Tossa just tänään kävin laittamassa vähän sisätilalämppäriä puhisemaan Jeeppiin ettei mene ihan piloille. Kyllä tota on tarkoitus alkaa keväällä entraamaan takas liikenteeseen, aikaisemmin en kerkeä. Tässä ollu sen verta lentsua ja kaikkee muuta ajanvietettä että on se koppimönkkäri edelleen palasina tuolla autotallin puolella. Ei siis tartte kuvitella että Jeeppiä sinne kelkkoisi, eikä sille kyllä kauheesti siellä mahdu korihommia ja keulan oikomista tekemään muutenkaan.

Mutta joopa, kyllä se vielä liikenteeseen tulee :wink:

Gils_75
Viestit: 27
Liittynyt: 25.04.2023. 0:06
Paikkakunta: Keuruu

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Gils_75 » 04.02.2024. 3:23

No se on hyvä että intoa vielä riittää👍 Noin vuosi siinä ittelläkin meni mutta nyt torstaina kävin jeepin hakemassa itselleni😁 Nyt sit kattellaan mitä sille alkaa tekemään ja tuleeko olemaan paljon ongelmia sen kanssa, toivottavasti ei nyt ainakaan ihan alussa olisi mitään suurempia juttuja🙄

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.02.2024. 10:04

Kaikkialla aina kirjotellaan kuinka paskoja Jeepit on ja koko ajan rikki. Mä jo jossain aikasemminkin totesin että &%¤%&( paljon luotettavampi ollu tollanen 20-vuotta vanha Jeeppi ku esim. 3-vuotias BMW premium auto. Mutta joo, joku vanha traktori-tojota on varmaan vielä huolettomampi. Se on sitten muuten vaan aika ankee kampe verrattuna ameriikan joen versioon maastoautosta.

WJ:tä ollu aika mukava pajoittaa, ei tartte puolta autoa purkaa jonkun kohdan entraamiseen. Lämppärin kenno nyt tietty paska vaihtaa, mutta missäpä semi-modernissa ei olis. B-Kadetissa se vaihtui nätisti pannuhuoneen puolelta kun se istui omassa irti ruuvattavassa kotelossaan siellä :D

Kirjoita vastaus