Keimo kirjoitti: ↑27.04.2023. 8:48
Gils_75 kirjoitti: ↑26.04.2023. 20:57
Lainaan tätä sun topiccia nyt vielä yhdesti, kun en viitti tehdä omaa aihetta ennen kun saa jonkinmoisen auton hommattua
Elikkäs onko noi vanhemmat XJ / ZJ:iit yhtään "varmempia" pelejä kun nämä WJ:iit? Yksi 4.0 ZJ kun olisi tarjolla ihan tässä omassa pitäjässä ja olinkin siitä jo muutama viikko sitten yhteyksissä mut sit vaan jotenkin tuo WJ alkoikin näyttämään omaan silmään paremmalta
Eipä se 4.0 moottorina ainakaan yhtään "varmempi" taida maineeltaan olla. Päinvastoin, taitaa 5.9 ja 4.7 molemmat olla kestävämmän moottorin maineessa kuin 4.0. Mutta sitten toisaalta taitaa ne XJ / ZJ ikäisten moottorit olla jo sen verran rullattuja että jotain ne on jo selvästi kestäneetkin. Ja jutut on aina juttuja. Itsellä ollut tosiaan WJ 3.1 TDI ja 4.7 V8 koneilla eikä tosiaan mitään epäselvää kumpaa mä suosittelisin. Ei hirveästi ole hyvää sanottavaa siitä 3.1 dieselistä jos mihinkään tahansa muuhun WJ:n konevaihtoehtoon vertaa. No, hinta ehkä jos myyjäkin tiedostaa mitä on myymässä
Onhan tuossa WJ:ssa jotain pieniä parannuksia tehty ZJ:n nähden. XJ on pienempi ja mahtuu helpommin puiden väliin. XJ ja ZJ taitaa jotain osia olla jopa yhteisiä mikä tietysti on saatavuuden (+hinnan) kannalta plussaa. XJ:n taka-akseli on lehtijousilla.
Gils_75 kirjoitti: ↑26.04.2023. 20:57
Mut toki päädyn nyt mihin tahansa malliin, niin muutoksiahan sinne ajattelin touhuilla pikkuhiljaa ja teen siitä itseni näköisen eikä ole aikomustakaan sitä sitten hukata vaan pitää se maailman tappiin asti itsellä(korotus, mutarenkaat, levitykset ne vaan törky hintaiset jos ottaa ne jenkkien versiot jotka myös kestävät vissiinkin ja sit löytyis huomattavasti edullisemmin ne lasikuituiset versiot mut ne ei kestä kyllä sit yhtään nojailua

, mut jos levitykset maksaa puolet koko auton arvosta niin vähän pitää miettiä).
Ei ne Bushwackerin levikkeet oikeastaan edes niin älyttämän paljon kalliimmat olisi, jos sais suoraan Jenkeissä ostaa, noin 400e ihan suoraan valmistajalta. Mutta kun Suomeen toimitettuna saa kolme kierrosta puolalaisia lasikuitulevikkeitä yhden alkuperäisen muovisetin hinnalla niin kyllähän se pistää miettimään. Ja sitten jos ihan oikeasti haluaa nojailua kestävät kaaret niin paksumpi pelti taitaa olla varmin vaihtoehto
Gils_75 kirjoitti: ↑26.04.2023. 20:57
Mulla on todella hyvät tilat rassata itse pirssiä mutta sitä en tiiä riittääkö taidot siihen hommaan, kun olen enemmän touhunnut noiden 2 pyöräisten kanssa.
Työkaluja nämäkin tottelee.
Sitäkin ihmetelly, kun toitotetaan ettei näille nykyautoille voi itse tehdä mitään ja varsinkin sähkö/hybridivehkeet on täysi no no

Just tässä vaihdoin perheen hybridikulkineeseen takapyörien navat (ensin vasemman kun huollossa olivat merkanneet sen väljäksi, sitten oikean kun se oli se oikeasti väljä). Pulteilla ja muttereilla sekin oli kasattu!
Pari kuittausta: paljoa yhteisiä osia ei noissa ZJ/WJ -malleissa oo, öljysuodattimet joo (bensakoneissa), nesteet aika pitkälle, osin sytytystulpat, TD-koneissa kannet ja jotkut tiivisteet, jotkut polttimot, äkkiä en keksi muuta...
Ja kyllä nyky atk-autoihin itsekkin tekee, mutta heti kun atk sotkeutuu asiaa, loppuu DIY-mieheltä laitteet ja keinot, kun jotain tekevät testerit maksaa kultaa (Witech esim hankinta yli 2k€ ja vuosilisenssi tais olla viimeksi 2.2k€ ja siihen ohjelmoinnin lisälisenssit päälle)... J aharvalla on tiloja oikeasti tehdä, kaikki ei asu maalla, kerrostalon kellarin autotallissa tuskin paljoa saa ropata, hyvä että sinne saa auton laittaa, parkkipaikalla sataa tai on muuten kylmä. Ja vaikka asuis omakotitalossa, naapurit ei tykkää, ne asuu kuitenkin about kuuden metrin päässä, ainakin kaupungeissa ja alkaa ne täälläkin olla jo lähellä, mulla korjaamon tontin rajasta on naapurin taloon ehkä kolme metriä ja suoraan jos on ovet auki, äänet kantautuu heille, siksi koitan huudattaa päästömittauksia harvakseltaan (nytkin yksi WKII joka ei 9 ryntäytyksellä mennyt alle 1.2 K-arvon, kun pitäis ola alle 0.5, kun vaan keksis syyn sille, en saman päivänä enää ryntäyttänyt sitä, kun ei se olis sillä parantunut enää...).