Jonin Cherokee

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jonin Cherokee

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.07.2016. 21:22

Juu en minä muuten, mutta kun tuli itse kaadettua yksi XJ niin sillä vaan.. :oops: ..ja juu, etukulman kautta nämä tosiaan tahtoo kaatua :lol:

Kuinka syvällä meinasit käydä upoksissa? Jos ei tarvitse snorkkelia katolle asti, niin googleta "Jeep XJ cowl intake" :idea:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

-Joni-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.01.2014. 11:59
Paikkakunta:

Re: Jonin Cherokee

Viesti Kirjoittaja -Joni- » 23.07.2016. 7:33

Juu kyllä se snorkkeli katolle asti tulee. Etu ikkunan ylä kulmaan.

-Joni-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.01.2014. 11:59
Paikkakunta:

Re: Jonin Cherokee

Viesti Kirjoittaja -Joni- » 10.09.2016. 12:17

Tämän kanssa ollut vähän hiljaisempaa, mutta suunnittelu ja pohdiskelu sitäkin kovempaa...

Tuli tuossa kesällä hommattua toinen hj-60 etuakseli varaosiksi. Nyt alkanut mielessä kaivertaa mitä jos huitenkin.... :D Tuo pajeron akseli hevonkuuseen ja tuo etuakseli tuonne taakse alle. Alkuun vois raidetangon lukita paikalleen ja jossain vaiheessa rakentelis hydraalisen ohjauksen siihen, kun budjetti ja mieli alkaa sitä tehdä.

Hyvinä puolina perät ois samassa linjassa alla, molemmat kuskin kohdalla. Levyjarrut valmiina ja ainaan kestävät perät ja varaosat ois samat molemmissa akseleissa. Vielä sais välityksiksi laitettua aika yleiset 5.29 alkais olla ainaan riittävän hitaat isoille renkaille.

Jarruista varmaankin alkaa loppua teho nuilla jeepin osilla, kun nuo toyotan satulat aika isot kuitenkin, mutta eiköhän sinne osat löydy millä saa jarrut toimimaan.

Tämmöstä taas vaihteeks tullut mietiskeltyä.

D_Bar
Viestit: 130
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Jonin Cherokee

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 10.09.2016. 15:41

Itellä oli XJ 5,29 välityksillä olevilla Hj:n akseleilla, niin kyllä sillä mukava oli suossa hiippailla ainakin 35" renkailla, mutta silti oli haaveissa doublerin laittaminen vielä pehmempien paikkojen varalle :D

Kestävyysongelmia ei ainakaan ollut edes vakionivelillä/lukoilla ja kaverilla oli Hj, joka lähti vaihtoon, kun ei jaksanu enää joka reissussa vaihtaa murroksia... "kaiken kestävä" Longfieldikin piti vaihtaa kertaalleen uuteen

Jos joskus tulee laitettua ihan 100% maastoon tarkotettu auto, niin kyllä tuommonen yhistelmä olis minun valinta ja helpompi rakentaa, kun ei tarvi leimakelposuutta miettiä.
Grand Cherokee 5.9 Ltd

-Joni-
Viestit: 53
Liittynyt: 11.01.2014. 11:59
Paikkakunta:

Re: Jonin Cherokee

Viesti Kirjoittaja -Joni- » 18.03.2017. 13:18

Paljoa ei ole tullut päivitettyä viime aikoina. Mutta vähän tätäkin on rakenneltu eteenpäin.

38 creepyt sai luvan jäädä tämän renkaiksi ja kumimatosta tuli levikkeet näiden renkaiden mukaan.

Kuva
Kuva


Jarrut nyt paikallaan ja omassa tehostimessa ei riittänyt enää puhti niin tilalle vaihtui aisinin tehostin ja pääsylinteri toyotasta.
Paljoa ei tarvinnut muutoksia, uudet pultinreiät tulipeltiin. Nyt jaksaa jarruttaa lukkoon nuo 38 renkaat.

Kuva

Vissit samoin laitettu paikoilleen, tosin vähän sähköjä vielä kesken.


Kuva

Kirjoita vastaus