Projeckt WJ U.S.V.

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Kirjoita vastaus
Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 06.11.2014. 10:50

Uskaltaisin väittää että on alumiinia, ja katkennut jostain? Paremmin en tiedä :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.11.2014. 10:54

Timo L kirjoitti:Uskaltaisin väittää että on alumiinia, ja katkennut jostain? Paremmin en tiedä :shock:
Ei ole alumiinia. Metallia on, mutta mistä :?:

Jmax
Viestit: 71
Liittynyt: 15.04.2012. 10:19
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jmax » 06.11.2014. 18:50

Ilmi selvä lattaraudan pätkä :) . Meillä on näitä lisää jos tarvitset. Tähän tulokseen tultiin mikon kanssa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.11.2014. 18:54

Niin, mutta mistä tuo löytyi??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.11.2014. 19:21

Tämä on peräisin automaattivaihteiston öljypohjan magneetista :shock:
Nyt vaan turvallisin mielin Ääniselle.
Arvioitiin, että kyseessä on lukkorenkaan pala, semmoinen millä lukitaan laakeri. Olisko mennyt joltakulta asentaessa poikki?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.11.2014. 19:29

JERKKU kirjoitti:Tämä on peräisin automaattivaihteiston öljypohjan magneetista :shock:
Nyt vaan turvallisin mielin Ääniselle.
Arvioitiin, että kyseessä on lukkorenkaan pala, semmoinen millä lukitaan laakeri. Olisko mennyt joltakulta asentaessa poikki?
Niin arvelinkin, noita löytyy aina silloin tällöin, on jonkun levypakan lukkorenkaan pää, ei ole yhdessäkään aiheuttanut ongelmia, ilmeisesti pakka pysyy kasassa sillä loppu osalla....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.11.2014. 19:51

Mä tässä punnitsen, että purkaako, vai ei. Mutta loota toimii ihan mallikkaast, joten antaa olla kasasssa. Hyvä kuulla ettei ole ihan uniikki tapaus.

Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.11.2014. 0:04

Meinasin itse asiassa ensin laittaa, että olisiko vaihdelaatikosta lukkorenkaan pätkä - noita tosiaan välillä löytyy kuten Jamantkin totesi. Jotenkin vain näytti omaan silmään ihan köykämiiniltä, ajattelin että pakko se on sitä olla :D

Monet ajavat niin kauan kunnes on muita syitä tiputtaa/ huoltaa vaihdelaatikko, jos loota muuten pelittää hienosti.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Korpune
Viestit: 10
Liittynyt: 26.06.2014. 20:49
Paikkakunta: P-Satakunta

Viesti Kirjoittaja Korpune » 11.11.2014. 18:23

Tuli käytyy katsastamassa oma WJ ja vähä jumppaa muttei "pahaa".
Alapallo oikealle eteen pitää vaihtaa.

Sitten muutama kk sitten laitettu Rugged Ridge ORV:n 2" polypalat (USA) + iskunvaimentajat niin eessä iskareitten alapäissä kumeissä
puolensentin klappi, metalliholkkiahan niissä ei ole kun se kiinnityskappale on päistä semmonen latta...
Elokuussa soittelin ennen asennusta kyseiselle asemalle ja painotin että auto on 2004 vuosimallia ja e-tyyppihyväksytty,
2 äijää sanoi että jos palat vaan ja iskarit niin ei he vaadi TUV-hyväksyntää, madallussarjoissa sitten tarkkaa.
Nyt sitten kun asiaa selviteltiin niin eipä kukaan muistanu moista puhelua (aikaa toki) ja eipä pojille käynytkään, muuten kyllä kehu että hyväs kuntoo auto ja komee...

Eiköhän tuo tuosta luonnaa kun pari puhelua soittaa.

Täytyypä tuo alapallo laittaa tilaukseen ja ehkä jotain muutakin samalla, sopis vaan olla tallis tilaa ko alkaa mutta huonolta näyttää :lol:
Jeep Grand Cherokee WJ, 2.7CRD, 2004, Black Pearl +50mm & 31"

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.11.2014. 18:27

Korpune kirjoitti:Tuli käytyy katsastamassa oma WJ ja vähä jumppaa muttei "pahaa".
Alapallo oikealle eteen pitää vaihtaa.

Sitten muutama kk sitten laitettu Rugged Ridge ORV:n 2" polypalat (USA) + iskunvaimentajat niin eessä iskareitten alapäissä kumeissä
puolensentin klappi, metalliholkkiahan niissä ei ole kun se kiinnityskappale on päistä semmonen latta...
Elokuussa soittelin ennen asennusta kyseiselle asemalle ja painotin että auto on 2004 vuosimallia ja e-tyyppihyväksytty,
2 äijää sanoi että jos palat vaan ja iskarit niin ei he vaadi TUV-hyväksyntää, madallussarjoissa sitten tarkkaa.
Nyt sitten kun asiaa selviteltiin niin eipä kukaan muistanu moista puhelua (aikaa toki) ja eipä pojille käynytkään, muuten kyllä kehu että hyväs kuntoo auto ja komee...

Eiköhän tuo tuosta luonnaa kun pari puhelua soittaa.

Täytyypä tuo alapallo laittaa tilaukseen ja ehkä jotain muutakin samalla, sopis vaan olla tallis tilaa ko alkaa mutta huonolta näyttää :lol:
Samalla vaivalla vaihdat sitten sen yläpallon myös...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Korpune
Viestit: 10
Liittynyt: 26.06.2014. 20:49
Paikkakunta: P-Satakunta

Viesti Kirjoittaja Korpune » 11.11.2014. 18:48

JAMANT kirjoitti:
Korpune kirjoitti:Tuli käytyy katsastamassa oma WJ ja vähä jumppaa muttei "pahaa".
Alapallo oikealle eteen pitää vaihtaa.

Sitten muutama kk sitten laitettu Rugged Ridge ORV:n 2" polypalat (USA) + iskunvaimentajat niin eessä iskareitten alapäissä kumeissä
puolensentin klappi, metalliholkkiahan niissä ei ole kun se kiinnityskappale on päistä semmonen latta...
Elokuussa soittelin ennen asennusta kyseiselle asemalle ja painotin että auto on 2004 vuosimallia ja e-tyyppihyväksytty,
2 äijää sanoi että jos palat vaan ja iskarit niin ei he vaadi TUV-hyväksyntää, madallussarjoissa sitten tarkkaa.
Nyt sitten kun asiaa selviteltiin niin eipä kukaan muistanu moista puhelua (aikaa toki) ja eipä pojille käynytkään, muuten kyllä kehu että hyväs kuntoo auto ja komee...

Eiköhän tuo tuosta luonnaa kun pari puhelua soittaa.

Täytyypä tuo alapallo laittaa tilaukseen ja ehkä jotain muutakin samalla, sopis vaan olla tallis tilaa ko alkaa mutta huonolta näyttää :lol:
Samalla vaivalla vaihdat sitten sen yläpallon myös...
Juu mieleen tuli tämä myös, mutta kiitos vielä muistutuksesta :)
Jeep Grand Cherokee WJ, 2.7CRD, 2004, Black Pearl +50mm & 31"

Avatar
JERKKU
Viestit: 625
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 11.11.2014. 22:34

Korpune kirjoitti:Tuli käytyy katsastamassa oma WJ ja vähä jumppaa muttei "pahaa".
Alapallo oikealle eteen pitää vaihtaa.

Sitten muutama kk sitten laitettu Rugged Ridge ORV:n 2" polypalat (USA) + iskunvaimentajat niin eessä iskareitten alapäissä kumeissä
puolensentin klappi, metalliholkkiahan niissä ei ole kun se kiinnityskappale on päistä semmonen latta...
Elokuussa soittelin ennen asennusta kyseiselle asemalle ja painotin että auto on 2004 vuosimallia ja e-tyyppihyväksytty,
2 äijää sanoi että jos palat vaan ja iskarit niin ei he vaadi TUV-hyväksyntää, madallussarjoissa sitten tarkkaa.
Nyt sitten kun asiaa selviteltiin niin eipä kukaan muistanu moista puhelua (aikaa toki) ja eipä pojille käynytkään, muuten kyllä kehu että hyväs kuntoo auto ja komee...

Eiköhän tuo tuosta luonnaa kun pari puhelua soittaa.

Täytyypä tuo alapallo laittaa tilaukseen ja ehkä jotain muutakin samalla, sopis vaan olla tallis tilaa ko alkaa mutta huonolta näyttää :lol:
Jousituksen kiinnikettä saa muuttaa. Eli ei kannata puhua korotuksesta, vaan jousen kiinityskohdan muutoksesta, minkä johdosta auto kylläkin korottuu.

Ot:na tänään muutoskatsastettiin eka wj 4" roughcountryn sarjalla :)
Tuli hieno

Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 12.11.2014. 17:59

Korpune kirjoitti:Elokuussa soittelin ennen asennusta kyseiselle asemalle ja painotin että auto on 2004 vuosimallia ja e-tyyppihyväksytty,
2 äijää sanoi että jos palat vaan ja iskarit niin ei he vaadi TUV-hyväksyntää, madallussarjoissa sitten tarkkaa.
Nyt sitten kun asiaa selviteltiin niin eipä kukaan muistanu moista puhelua (aikaa toki) ja eipä pojille käynytkään, muuten kyllä kehu että hyväs kuntoo auto ja komee...
Korotuspalat ei tarvitse TÜV- papruja, eikä kaipaa iskaritkaan. Itse asiassa esim. korkeussäädettävät korotuskaan (esim. JKS:n ACOS tai ACOS Pro- systeemi) ei TÜV- hyväksyntää vaadi. Sen sijaan jos vaihdat uudet jouset, niissä pitää olla tuon ikäisessä TÜV- hyväksyntä.

JERKKU kirjoitti:Ot:na tänään muutoskatsastettiin eka wj 4" roughcountryn sarjalla :)
Tuli hieno
Ihan hyvä, että ainakin noille Trailmasterin sarjoille on nyt hyväksyntä. Samallahan siitä saa jotenkin sovellettua ne muihinkin 4" vietereihin :lol:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Korpune
Viestit: 10
Liittynyt: 26.06.2014. 20:49
Paikkakunta: P-Satakunta

Viesti Kirjoittaja Korpune » 13.11.2014. 0:12

Eli kannattaako mun koittaa saada tämä korotus otteeseen vai koittaa vaan katsastaa auto muuten niin että katsurin puusilmä ei sitä edes noteeraa?
Mieluusti se sais olla siellä otteessa jos sen siihen saa jos vaikka auton jossain välissä myy ja hankkii vanhemman josta vähä offimpi peli.

Tonhan ne mulle tulosteli niin mitä korostan tos niille et menee läpi?
http://uppaa.fi/image/TDf

Tuollakaan ollu ko 7 äijää sumppia ryystääs ja kukaa ei sit lämmenny :D
Konttoriakin saa suositella missä tietävät asiansa, vähän voi ajellakki.

Anteeksi ku vähä keltanokkana kyselee mutta ei oo näitten maasturien kanssa tullu ennen pelattuu, enkä &%¤%&( oo ikinä madaltanu mitää autoja mitä ollu (sitten kun madallan ni saa hirttää munista) :D

Edit: JERKKU kuvia!
Jeep Grand Cherokee WJ, 2.7CRD, 2004, Black Pearl +50mm & 31"

Avatar
Timo L
Viestit: 1496
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 13.11.2014. 8:36

Saavat vaikka konttorilta soittaa Trafille, eihän se varsinaisesti sinun asia ole katsastusmiehelle kertoa miten pykäliä tulkitaan. Mutta periaate on se, että korotuspalikkaa käyttämällä auton alkuperäistä jousitusta ei muuteta koska alkuperäinen jousi on siellä edelleen paikallaan -> TÜV- paperia ei siksi tarvita. Tuollaisen korotusblokin kun saa sorvata vaikka itse, jos siltä tuntuu.

Perseestähän tässä hommassa on se, että ne ihmiset jotka autoja katsastaa ja niiden muutoksia hyväksyy ammatikseen, ei usein tunnu tietävän mitä ovat tekemässä, eikä edes viitsi ottaa selvää.


Keräsen Matti Tattarisuon autokatsastuksesta tuntuu olevan niitä harvoja, joilla oikeasti on kiinnostusta ja tietotaitoa ko. asiassa.. laita viestiä offipalstalla nimimerkille -Matti-, osaa varmasti kertoa tarkemmin :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus