Grand Cherokee -00 4.7 V8
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Olihan se kiinni siinä juu, 3 M6 pulttia sekä jäähdyttimen alareunassa koukut johon lauhduttajan siivekkeet sujahtaa. Ja sen päällä ihan keulimmaisena sitten vissiin vielä "tow package" lisä öljynjäähdyttäjä, eli tossa porsaassa ainakin kiertää öljyt sekä pääsyylarissa että lisäkennossa joka on auton keulilla. Himpun jännitti ja viiksetti että miten kamat tulee veks sieltä ilman että joutuu kylmästöinnin kiluja purkaa, mutta tuli ne!
Suurinpiirtein näin purin minä, etupuskurin maskiosa irti jo valmiiksi yläpäästänsä:
- Ilmanputsari pois
- konepellin lukkorauta pois
- jäähdtyttimen alla ollut suojamuovi pois
- mekaaninen flekti irti, jouduin rakentamaan kiinnipitotyökalun jotta sain paukautettua auki
- kolme M6 pulttia auki jotka pitää ilmastoinnin lauhduttimen sekä öljynjäähdyttimen kiinni syylarissa
- lootan öljyletkut irti metalliputkista syylarin päästä
. syylarin letkut iri
- sähköflektin stöpseli irti
- syylarin sivuilla olevat aukkojen peitekumit irti korista
- itte syylarin 2 M6 pulttia veks joilla se on kiinni korissa
Sittenhän mä hieman vedin irti öljynjäähdytintä ilmastoinnin lauhduttimesta ja lähdin nostamaan sitä lauhdutinta niin että se loikkas pois niistä syylarin alakouduista. Sitten varovasti koko syylari + öljynjäähdytinsettiä ylöspäin ja se mekaaninen flekti pois koneen ja jäähdyttimen välistä. Sen jälkeen hissukseen nostelin ketkuttelemalla koko setin pihalle sieltä, välillä tartti painaa ilmastoinnin lauhdutinta alaspäin mutta kyllä se setti pois sieltä nousi. Irroittelin flektitunnelin + sähköflektin ja sen lisäöljynjäähdyttimen vasta kun paketti oli pihalla.
Kasaan autoa aloin laittamaan tässä järjestyksessä:
- uusi syylari mestoilleen, tyhjennyshanan kara piti ruuvata kokonaan veks että mahtui sujahtamaan koloonsa. Syylariin kiinnityspultit irti vielä tässä kohdin
- ilmastoinnin lauhdutin paikoilleen syylarin alakoukkuihin
- koska ne öljynkierron messinkinatsat oli pidemmät kuin orkkis syylarissa niin tässä kohdin tunneli + sähköflekti, neljä M6 pulttia
- mekaaninen flekti väliin ja kiinni
- lisäöljynjäähdytin paikoilleen ja kiinni syylariin ilmastoinnin lauhduttimen kera
Orkkis syylarissa olis pitänyt laittaa lisäöljynjäähdytin kiinni ensin, sen toinen putki sukelsi syylarin ja flektitunnelin kiinnikkeen välistä. Ja kai ton syylari + flektitunneli paketin olis voinu ruuvata kasaan etukäteenkin, mutta tuumailin että menee paremmin syylari paikalleen ilman noita. Sitä lisäöljynjäähdytintä en usko että voi valmiiksi ruuvata kiinni koska ilmastoinnin lauhuttimen ujutteli sinne öljyjäähyn ja syylarin väliin on varmaan aika hankalaa.
Vähän putkia pitää vielä huomenna neppailla, ruuvata ilmanputsari paikalleen jne niin sitten olis taas rassi kasassa. Josko ensi viikolla leimaisi niin sitten saisi laitettua kamppeen myyntiin.
Suurinpiirtein näin purin minä, etupuskurin maskiosa irti jo valmiiksi yläpäästänsä:
- Ilmanputsari pois
- konepellin lukkorauta pois
- jäähdtyttimen alla ollut suojamuovi pois
- mekaaninen flekti irti, jouduin rakentamaan kiinnipitotyökalun jotta sain paukautettua auki
- kolme M6 pulttia auki jotka pitää ilmastoinnin lauhduttimen sekä öljynjäähdyttimen kiinni syylarissa
- lootan öljyletkut irti metalliputkista syylarin päästä
. syylarin letkut iri
- sähköflektin stöpseli irti
- syylarin sivuilla olevat aukkojen peitekumit irti korista
- itte syylarin 2 M6 pulttia veks joilla se on kiinni korissa
Sittenhän mä hieman vedin irti öljynjäähdytintä ilmastoinnin lauhduttimesta ja lähdin nostamaan sitä lauhdutinta niin että se loikkas pois niistä syylarin alakouduista. Sitten varovasti koko syylari + öljynjäähdytinsettiä ylöspäin ja se mekaaninen flekti pois koneen ja jäähdyttimen välistä. Sen jälkeen hissukseen nostelin ketkuttelemalla koko setin pihalle sieltä, välillä tartti painaa ilmastoinnin lauhdutinta alaspäin mutta kyllä se setti pois sieltä nousi. Irroittelin flektitunnelin + sähköflektin ja sen lisäöljynjäähdyttimen vasta kun paketti oli pihalla.
Kasaan autoa aloin laittamaan tässä järjestyksessä:
- uusi syylari mestoilleen, tyhjennyshanan kara piti ruuvata kokonaan veks että mahtui sujahtamaan koloonsa. Syylariin kiinnityspultit irti vielä tässä kohdin
- ilmastoinnin lauhdutin paikoilleen syylarin alakoukkuihin
- koska ne öljynkierron messinkinatsat oli pidemmät kuin orkkis syylarissa niin tässä kohdin tunneli + sähköflekti, neljä M6 pulttia
- mekaaninen flekti väliin ja kiinni
- lisäöljynjäähdytin paikoilleen ja kiinni syylariin ilmastoinnin lauhduttimen kera
Orkkis syylarissa olis pitänyt laittaa lisäöljynjäähdytin kiinni ensin, sen toinen putki sukelsi syylarin ja flektitunnelin kiinnikkeen välistä. Ja kai ton syylari + flektitunneli paketin olis voinu ruuvata kasaan etukäteenkin, mutta tuumailin että menee paremmin syylari paikalleen ilman noita. Sitä lisäöljynjäähdytintä en usko että voi valmiiksi ruuvata kiinni koska ilmastoinnin lauhuttimen ujutteli sinne öljyjäähyn ja syylarin väliin on varmaan aika hankalaa.
Vähän putkia pitää vielä huomenna neppailla, ruuvata ilmanputsari paikalleen jne niin sitten olis taas rassi kasassa. Josko ensi viikolla leimaisi niin sitten saisi laitettua kamppeen myyntiin.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Temppijeeppihän meni rutinoitta läpi leimasta, joten jos joku halajaa omasta mielestä reilun puolen vuoden kokemuksen perusteella aikalailla hyväksi mittaroitua WJ Jeeppiä niin tämä löytyy nyt tuolta nettiautosta rahoituslafkan listoilta. Huhtikuun alkupuoliskolla tämän itselleni ostin väliaikaiseksi kehonliikuttimeksi.
Jos olisi tiloja ja rahaa niin tämä jäisi hyvinkin vara-autoksi itselleni mutta topicin kärryn siis entraan kuntoon kun sillä ei tollaisenaan ole minkäänlaista myyntiarvoa. Ja pitäähän se perhana kuntoon leipoa muutenkin kun on kerta mun eka Jeeppi
Jos olisi tiloja ja rahaa niin tämä jäisi hyvinkin vara-autoksi itselleni mutta topicin kärryn siis entraan kuntoon kun sillä ei tollaisenaan ole minkäänlaista myyntiarvoa. Ja pitäähän se perhana kuntoon leipoa muutenkin kun on kerta mun eka Jeeppi

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Temppijeeppi lähti uuteen kotiin jo viikko sitten, niin kohta olisi teoriassa ainakin aikaa aloittaa topicin sankarin pajoitusta.
Onkos kukaan repinyt noita taaimmaisia sivuikkunoita irti tällaisesta Jeepistä, ja millä niitä olis hyvä irroitella? Ihan naksua isommalla katkoteräveitsellä? Mielessä kävi multitoolikin ja siihen sellanen poikittainen puukkoterä. Lasiliikkeet ovat perinteisesti vissiinkin irroitelleet sahuuvaijerilla, mutta se olis kahden tyypin keikka se ja yksinhän tämä(kin) asia pitäisi suorittaa.
Onkos kukaan repinyt noita taaimmaisia sivuikkunoita irti tällaisesta Jeepistä, ja millä niitä olis hyvä irroitella? Ihan naksua isommalla katkoteräveitsellä? Mielessä kävi multitoolikin ja siihen sellanen poikittainen puukkoterä. Lasiliikkeet ovat perinteisesti vissiinkin irroitelleet sahuuvaijerilla, mutta se olis kahden tyypin keikka se ja yksinhän tämä(kin) asia pitäisi suorittaa.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
paineilmakäyttöisellä lasiliiimaleikkurilla....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hmm, kuulostaa tyyriiltä ratkaisulta yhden lasin irroittamiseen. Tarvinnee koittaa vaikkapa tota multitoolia ekaks, ei toki siihen ikkunaan mikä olis tarkoitus ehjänä saada irti...
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
No sä kysyit millä, en osannu päätellä että rahalla oli merkitystä




Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Multitoolilla irrotettiin yhden purkuun menneen 5.9 ZJ:n takasivuikkunat, aikalailla sama ratkaisu niissä käsittääkseni on kuin WJ:ssä.
Kannattaa olla tarkkana leikatessa että ei tuhoa sitä kiinteästi ikkunaan liimattua kehystä - ja laittaa myös jotain ohuita kiilapaloja väliin sitä mukaa kun leikkaa. Toi liima sulaa multitoolilla sahatessa sen verran, että tahtoo liimautua takaisin jos ei ole jotain välissä. Ainakin ZJ:n lasin kanssa meinasi ensin iskeä epätoivo, mutta kun keksi oikean tyylin niin lähti itse asiassa hyvinkin helposti ja nopeasti.
Edit: Niin juu, ja sopivan pitävää teippiä ikkunasta korin kylkeen ulkopuolelle muutamasta kohdasta, että lasi ei tipu maahan kun se lopulta irtoaa
Kannattaa olla tarkkana leikatessa että ei tuhoa sitä kiinteästi ikkunaan liimattua kehystä - ja laittaa myös jotain ohuita kiilapaloja väliin sitä mukaa kun leikkaa. Toi liima sulaa multitoolilla sahatessa sen verran, että tahtoo liimautua takaisin jos ei ole jotain välissä. Ainakin ZJ:n lasin kanssa meinasi ensin iskeä epätoivo, mutta kun keksi oikean tyylin niin lähti itse asiassa hyvinkin helposti ja nopeasti.
Edit: Niin juu, ja sopivan pitävää teippiä ikkunasta korin kylkeen ulkopuolelle muutamasta kohdasta, että lasi ei tipu maahan kun se lopulta irtoaa

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hähä joo, niin kysyin

Jaa että siinä lasissa oikein joku kehyskin? Musta tuntuu että ensimmäinen uhri tulee olemaan tuon korjattavan kohteen risa ikkuna, ja sitten vasta koitetaan irrotella varaosapelistä. Ja siitäkin ekaks se vääränpuoleinen ja vikaks vasta "the ikkuruutu"

Jostain lueskelin että teräväksi teroitettu pakkelilastakin menis, ja miks ei kunhan ei ole vaan mikään pirun leveä urakkamalli. Noh, minäpä jossain kohtaa kokeilen eri vaihtoehtoja ja katotaan kuinka sällin käy. Kiitti vinkeistä kaikille tähän mennessä, kyllä näillä pari ruutua saadaan selkeesti rikottua

Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Siinä oikeassa takalasissa on se antenni ja sen lasin yläpuolella kattoverhoilun yläpuolella on se antennivahvistin, koita olla rikkomatta johtoja...
Mulla on molemmat käytetyt takasivuikkunat irroitettuna valmiiksi, se vahvistinkin mukana... Jos siis tarviit...
Mulla on molemmat käytetyt takasivuikkunat irroitettuna valmiiksi, se vahvistinkin mukana... Jos siis tarviit...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Jaah, WJ:ssä on antenni integroitu lasiin.. noh, ikkunaan liimautuvia aktiivisia antenneja saa onneksi ihan fiksuun hintaan, jos sattuu hajoamaan.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Mulla on tossa tosiaan varaosa-auto niin koitan siitä nyppästä irti. Hierastaan sitten kauppoja jos onnistun rikkomaan kilut.
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Niin on seuraavassakin korimallissa (WK) ja Commanderissa (XK) ja taitaa olla WKII:ssakin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 28.11.2024. 18:01
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Tällaiselle uudelle jeepinomistajalle on tässä topikissa ollut iso määrä hyvää kokemusperäistä tietoa.
Kiitokset siitä!
Tuo sun temppijeeppi jäi harmittamaan kun ostoa mietin liian kauan ja kerkesihän se mennä sitten.
Kiitokset siitä!
Tuo sun temppijeeppi jäi harmittamaan kun ostoa mietin liian kauan ja kerkesihän se mennä sitten.
-99 GC 4,7 QT II
-96 855 T5
-77 FLH 1200
-72 FLH 1200
-96 855 T5
-77 FLH 1200
-72 FLH 1200
Re: Grand Cherokee -00 4.7 V8
Hyvä jos mun härväämisestä on jotain apuja!
Hitto, vieläkään päässyt korjaamaan topicin kärriä ja nyt on sit taas lumet pihassa häiritsemässä osien irrotusta varaosa-autosta jne jne. Noh, eipä se taida koskaan olla optimaalinen hetki auton pajoittamiseen. Toki nyt pääs kelit yllättämään perheen nuorison ja pääs kaivelemaan koppimönkkäriä ojan pohjalta kyljeltään. Onneks ei käyny mitenkään, mutta tulipa sit vähän extra pajoittamista taas muussa kuin Jeepin muodossa...
Temppijeeppi oli myyty kolmessa päivässä, se meni nopsaan. Oli kyllä perhanan siisti yksilö, siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Hitto, vieläkään päässyt korjaamaan topicin kärriä ja nyt on sit taas lumet pihassa häiritsemässä osien irrotusta varaosa-autosta jne jne. Noh, eipä se taida koskaan olla optimaalinen hetki auton pajoittamiseen. Toki nyt pääs kelit yllättämään perheen nuorison ja pääs kaivelemaan koppimönkkäriä ojan pohjalta kyljeltään. Onneks ei käyny mitenkään, mutta tulipa sit vähän extra pajoittamista taas muussa kuin Jeepin muodossa...
Temppijeeppi oli myyty kolmessa päivässä, se meni nopsaan. Oli kyllä perhanan siisti yksilö, siitä ei pääse yli eikä ympäri.