Neuloista ei ole mitään jäljellä. Ihmettelin kun täristää ajossa, syykin löytyi.
YJ:n ehostelua
Re: YJ:n ehostelua
Vaihdoin keväällä uudet ristikot etuvetoakseleihin. Tältä näyttää nyt.

Neuloista ei ole mitään jäljellä. Ihmettelin kun täristää ajossa, syykin löytyi.

Neuloista ei ole mitään jäljellä. Ihmettelin kun täristää ajossa, syykin löytyi.
Re: YJ:n ehostelua
Tarkista, onko (sisemmät) vetarit suorat.. ja toisekseen osta vain Spicerin rasvanipattomia ristikoita. Sitten ei tarvitse ihmetellä itsestään syöpyviä neulalaakereita.
Se mitä itsellä on eri ristikoista kokemusta, niin Spicerit on aina olleet ylivoimaisesti parhaita. Tarvikkeet sitten vaihdellen susipaskoja tai jopa lähes kelvollisia.
Se mitä itsellä on eri ristikoista kokemusta, niin Spicerit on aina olleet ylivoimaisesti parhaita. Tarvikkeet sitten vaihdellen susipaskoja tai jopa lähes kelvollisia.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Myyn kymmeniä ristikoita vuodessa ja ei ole ollut mitään ongelmia niissä, kummallisia lausuntoja sulta!! Miläs kompetenssilla annat tuollaisen lausunnon??Timo L kirjoitti:Tarvikkeet sitten vaihdellen susipaskoja tai jopa lähes kelvollisia.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Noi oli halpikset saksasta 18€ kpl. Nyt pistän Vahvempaa tilalle. Annoin paikalliselle varaosaliikkeelle tehtäväksi etsiä Spicerit. Katsotaan onnistuuko.
Re: YJ:n ehostelua
Maailmalla niitä ristikoita myydään kymmeniä tuhansia, joten erot kestävyydessä tulee aika paljon selvemmin esilleJAMANT kirjoitti:Myyn kymmeniä ristikoita vuodessa ja ei ole ollut mitään ongelmia niissä, kummallisia lausuntoja sulta!! Miläs kompetenssilla annat tuollaisen lausunnon??

En totta puhuen todellakaan ymmärrä miksi Spicereita ei edes myy oikeastaan kukaan Suomessa, kun ne saisi lähes samaan hintaan kuin tarvikemallien kalleimmat? Ristikossa varsin pieni hintaero ei luulisi olevan menekin kannalta merkitsevä, kun pystyisi tarjoamaan taatusti parhaan alkuperäisosan tarvikemallin sijaan? Miksi ei ottaisi Spiceria myyntiin, kun sieltä löytyisi kaikki tarvittavat ristikot hyvinkin kelvolliseen hintaan

Minulla on useampikin tarvikeristikko (pääosin Precisionin ristikoita, rasvattavia malleja mitä olen rasvannut säännööllisesti) kulunut loppuun kymmenen vuoden Jeeppien omistusaikana ihan naurettavan nopeasti siinä, missä tilalle laitetut Spicerit on kestäneet erittäin hyvin eikä ole tarvinnut vaihtaa. Samaa kokemusta on tarjolla maailman foorumit pullollaan. Varmaan sitten kuluttajat on siinä väärässä? On toki myös jokunen ihan kelpo tarvikeristikko osunut kohdalle

Spicerin 5-760x- vetarin ristikko on testien mukaan väännönkestoltaan selvästi kestävämpi kuin yksikään ns. normaali rasvanipallinen tai rasvanipaton tarvikemalli (tässä ei siis huomioida esim. CTM:iä yms. vastaavia) - ja se on myös Spicerin vanhempaa 267x- ristikkoa 20-30% kestävämpi. Kardaaniristikoissa ero on ihan vastaava, mutta siellä asia ei ole niin merkittävä koska rasitukset kardaanin ristikoissa on paljon pienemmät. Toki jos on yhtään värinöitä niin kovilla on ristikot silloin sielläkin.
Ei tämä ole mikään hyökkäys ketään tarvikeristikoiden myyjää vastaan, vaan totean vain että alkuperäiset Spicerit on parhaat eikä hintaero ole kovin kummoinen. Toivoisin että niitä tulisi tänne kotimaahankin myyntiin, typerää maksaa lähetyskuluja reilusti enemmän kuin mitä itse ristikon hinta on..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Voisin kertoa montakin syytä, mutta suurin syy on se, että kun on 3-5 päämiestä, joilta osia tulee ja yksikään niistä ei niitä myy, niin aika kallista hankkia niitä taas uudelta tavarantoimittajalta. Toisekseen, kun vain yksi niitä Spicereita vain kehuu ja ei kumminkaan niitä tarvitse (montako ristiniveltä sun etuvetareissas on?), niin miksi ottaisin Spiceriä hyllyyn pölyttymään, kun noilla toisillakin pärjää. Kun ei ole ollut muuta ongelmaa, kuin asennusvirheet ja väljät lenkit (jolloin kuppi saattaa pyörähtää ja C-mlippi lentää pois ja kuppi myös....). Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....Timo L kirjoitti: En totta puhuen todellakaan ymmärrä miksi Spicereita ei edes myy oikeastaan kukaan Suomessa, kun ne saisi lähes samaan hintaan kuin tarvikemallien kalleimmat? Ristikossa varsin pieni hintaero ei luulisi olevan menekin kannalta merkitsevä, kun pystyisi tarjoamaan taatusti parhaan alkuperäisosan tarvikemallin sijaan? Miksi ei ottaisi Spiceria myyntiin, kun sieltä löytyisi kaikki tarvittavat ristikot hyvinkin kelvolliseen hintaan![]()
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Ok, no sovitaan sitten että kaikki maailman Spicerin ristikoiden käyttäjät on väärässä ja tarvikkeet on aivan yhtä hyviä vaikka niitä hajoaa enemmän ja ne kuluu nopeammin. Vääntötesteissäkin uudemmat Spicerit on testattu kestävimmiksi, mutta kai ne testilaitteetkin sitten on viallisia.
Uskallan kyllä väittää, että jos hommaat hyllyysi Spicereita suunnilleen samalla hinnalla kuin tarviketta, niin niitä Spicereita myös menee. Kun Suomessa ei tarjontaa ole, niin ne jotka Spiceria haluaa tilaa ne suoraan jenkeistä/ saksasta/ tjsp.. Vaikka tilaisi kauppiaana Spicerit "normiasiakkaana" ja laittaisi tullin & alv.:n jälkeen myyntiin, niin 5€ lisää hintaa tarvikkeeseen verrattuna ja vielä jäisi silti ~90% kate josta juoksevat kulut pois.
Toki onhan noissa tarvikkeissakin eroa, kuten sanoin toiset on ihan susipaskoja, toiset on aikalailla hyviäkin ja kohtalaisen lähellä samaa laatua kuin Spicer. Yritän nyt tässä vain edelleen sanoa sitä, että Spicerit on laajalti todistettu käytännön kestävyydeltään paremmiksi kuin kilpailijoiden ristikot. Se on ihan riittävä tieto minulle, etenkin kun omakohtaiset kokemukset tukee sitä samaa. Tehdasuudessa takakardaanissa meni Precisionin ristikot molemmissa päissä entiseksi hyvin nopeasti, ennenkuin vaihdoin Spiceriin. Eipä ole ollut ongelmaa sen jälkeen. Vetareissa minulla oli Precisionit joskus XJ:ssä, ei ne hajonneet rikkipoikki, mutta kuluivat loppuun vaikka rasvasin niitä. Vaihdoin rasvanipattomiin Spicereihin eikä ollut sen jälkeen ongelmaa. Cromo- vetareissa on ollut rasvanipattomat Spicerit reilu kolme vuotta, niillä on rikottu yksi lukkomurikka, kahdet välitykset ja toinen vetareistakin meni poikki, mutta ristikot on täysin välyksettömät ja ehjät, ja rasvatkin on vielä hyvännäköiset.
Uskallan kyllä väittää, että jos hommaat hyllyysi Spicereita suunnilleen samalla hinnalla kuin tarviketta, niin niitä Spicereita myös menee. Kun Suomessa ei tarjontaa ole, niin ne jotka Spiceria haluaa tilaa ne suoraan jenkeistä/ saksasta/ tjsp.. Vaikka tilaisi kauppiaana Spicerit "normiasiakkaana" ja laittaisi tullin & alv.:n jälkeen myyntiin, niin 5€ lisää hintaa tarvikkeeseen verrattuna ja vielä jäisi silti ~90% kate josta juoksevat kulut pois.
Toki onhan noissa tarvikkeissakin eroa, kuten sanoin toiset on ihan susipaskoja, toiset on aikalailla hyviäkin ja kohtalaisen lähellä samaa laatua kuin Spicer. Yritän nyt tässä vain edelleen sanoa sitä, että Spicerit on laajalti todistettu käytännön kestävyydeltään paremmiksi kuin kilpailijoiden ristikot. Se on ihan riittävä tieto minulle, etenkin kun omakohtaiset kokemukset tukee sitä samaa. Tehdasuudessa takakardaanissa meni Precisionin ristikot molemmissa päissä entiseksi hyvin nopeasti, ennenkuin vaihdoin Spiceriin. Eipä ole ollut ongelmaa sen jälkeen. Vetareissa minulla oli Precisionit joskus XJ:ssä, ei ne hajonneet rikkipoikki, mutta kuluivat loppuun vaikka rasvasin niitä. Vaihdoin rasvanipattomiin Spicereihin eikä ollut sen jälkeen ongelmaa. Cromo- vetareissa on ollut rasvanipattomat Spicerit reilu kolme vuotta, niillä on rikottu yksi lukkomurikka, kahdet välitykset ja toinen vetareistakin meni poikki, mutta ristikot on täysin välyksettömät ja ehjät, ja rasvatkin on vielä hyvännäköiset.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Timo L, muokattu yhteensä 23 kertaa
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Töissä tulee laitettua paljon precisionin ristikoita jenkki peleihin. laadultaan ei kaksisia mutta toimivat vakio autoissa ja käytössä(jos joku muistaa rasvata välillä) ja eikä toisaalta hinta ole paha n.26e kpl. mutta ei näitä kannatta laittaa "tehokkaisiin" tai raskaaseen ajoon, ei varmasti kovin pitkä ikäisiä. precisionikin myy "superstrength" ristikoita rasvanipalla tai ilman, hinta vaan pomppaa sitten ylöspäin...Timo L kirjoitti:Tarkista, onko (sisemmät) vetarit suorat.. ja toisekseen osta vain Spicerin rasvanipattomia ristikoita. Sitten ei tarvitse ihmetellä itsestään syöpyviä neulalaakereita.
Se mitä itsellä on eri ristikoista kokemusta, niin Spicerit on aina olleet ylivoimaisesti parhaita. Tarvikkeet sitten vaihdellen susipaskoja tai jopa lähes kelvollisia.
ja sitten itse projektiin. on kyllä aika hyvät suomi sähköt tohon tehty

Re: YJ:n ehostelua
Noi on kyllä viro-sähköt, niinkuin kaikki muutkin viritykset on ollu!!Pesala kirjoitti: on kyllä aika hyvät suomi sähköt tohon tehtyvarmaan kiva selvitellä.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Selvittelen siis Spicerin ristikoiden saatavuutta/kannattavuutta tukkureilta (yhdellä ei ainakaan ole, sen jo selvitin)!!! Jos ainoa Spicereita haluava kerran niitä halajaa, niin hankitaan/selvitetään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
http://www.snoy.fi/ tuolta pitäs saadaJAMANT kirjoitti:Selvittelen siis Spicerin ristikoiden saatavuutta/kannattavuutta tukkureilta (yhdellä ei ainakaan ole, sen jo selvitin)!!! Jos ainoa Spicereita haluava kerran niitä halajaa, niin hankitaan/selvitetään...
Re: YJ:n ehostelua
Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua.JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....

Re: YJ:n ehostelua
Takaisin projektin kimppuun.
Huomasin aiemmin että jarruletku osuu sisäänjoustossa etuakseliin, taas näitä Viron virityksiä. Jarru putken tuennat on jatkettu lattaraudalla, mutta ei ole huomioitu liikerataa sisäänjoustossa.


Pitää vaihtaa molemmat samalla kun muokkaan noiden asentoa.

Etuvetarin ristikkoa ei tunnu saavan paikallisesta varaosaliikkeestä, joten katsotaan mistä sen hankin. (Jamantilta ostamani ristikot Grand Cherokeen on ollut 2v alla ja pelittää yhä)
Huomasin aiemmin että jarruletku osuu sisäänjoustossa etuakseliin, taas näitä Viron virityksiä. Jarru putken tuennat on jatkettu lattaraudalla, mutta ei ole huomioitu liikerataa sisäänjoustossa.
Pitää vaihtaa molemmat samalla kun muokkaan noiden asentoa.
Etuvetarin ristikkoa ei tunnu saavan paikallisesta varaosaliikkeestä, joten katsotaan mistä sen hankin. (Jamantilta ostamani ristikot Grand Cherokeen on ollut 2v alla ja pelittää yhä)

Re: YJ:n ehostelua
Joo kuten Jamant jo sanoi , tää auto on aikanaan tuotu Virosta ja kaikki viritykset on siellä tehty. Sähköt olen saanut toimimaan eikä tyhjennä akkua enään kuten edellisellä omistajalla. Aina kun havaitsen epäkohdan pyrin korjaamaan sen ja niitä epäkohtia on kyllä riittänytPesala kirjoitti:
ja sitten itse projektiin. on kyllä aika hyvät suomi sähköt tohon tehtyvarmaan kiva selvitellä.


Re: YJ:n ehostelua
Mihin kohtaan tarviit??hitsaa kirjoitti:Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua.JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1