Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.JAMANT kirjoitti:Mihin kohtaan tarviit??hitsaa kirjoitti:Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua.JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
YJ:n ehostelua
Re: YJ:n ehostelua
Re: YJ:n ehostelua
Pitääkö olla Spicer?? Olis mulla vastaavaa: http://jamant.fi/fi/tuote/2467489-risti ... lloy-11500hitsaa kirjoitti:Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.JAMANT kirjoitti:Mihin kohtaan tarviit??hitsaa kirjoitti:Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua.JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Pitää.JAMANT kirjoitti:Pitääkö olla Spicer??hitsaa kirjoitti:Etuvetareille Dana 30 eli 5-760X.JAMANT kirjoitti:Mihin kohtaan tarviit??hitsaa kirjoitti:Mie haluan Spicerit, millasella toimitusajalla ja hinnalla saa? Helpompi olis jos sais kotimaasta eikä pitäis jokaista ristikkoa tilata erikseen USAsta niin että jaa alle ALVi rajan ja jännittää että saako posti toimittettua.JAMANT kirjoitti: Otan Spicerit valikoimiin heti kun joku muukin niitä haluaa. Mutta ei ole ollut kysyntää....
Re: YJ:n ehostelua
Etujousen puslat päivitetty värillisiin
.

Taakse piti vaihtaa taka-ylä/kori puslat,tekemättä jäi, pitää näköjään pudottaa polttoainesäiliö alas että saa riipukkeen pultit pois.
Takajousen naulat vaihdettu kunnollisiin.
.
Takajousien molemmat päät oli 1.5", joten taas joutuu puslakaupoille. Ei ole mitään tietoa mistä vehkeestä takajouset on.

Taakse piti vaihtaa taka-ylä/kori puslat,tekemättä jäi, pitää näköjään pudottaa polttoainesäiliö alas että saa riipukkeen pultit pois.
Takajousen naulat vaihdettu kunnollisiin.
Takajousien molemmat päät oli 1.5", joten taas joutuu puslakaupoille. Ei ole mitään tietoa mistä vehkeestä takajouset on.
Re: YJ:n ehostelua
khager kirjoitti:Vaihdoin keväällä uudet ristikot etuvetoakseleihin. Tältä näyttää nyt.
Neuloista ei ole mitään jäljellä. Ihmettelin kun täristää ajossa, syykin löytyi.
Löysin kuvan kyseisistä ristikoista ennen asennusta. Pitäisi nuo olla kohtuu laadukkaat.
Re: YJ:n ehostelua
Peruslaatua tuo Crown, periaatteessa sama ristikko kuin jokseenkin kymmenet muut samanlaiset.
Spicerin uudempi malli ja/ tai vastaava Omix-ada (= Spicer, eri paketissa
) rasvanipattomana on kunnollinen. AlloyUSA:n rasvanipaton ristikko on ilmeisesti myös ihan hyvä - mahdollisesti sekin on Spicer, tai sitten vastaava omaa tuotantoa oleva.
Spicerin uudempi malli ja/ tai vastaava Omix-ada (= Spicer, eri paketissa

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Lumet sulanu ja piha kuiva. Vihdoin sain tehty pakoputken järkevämmin. Alkuperäinen putki kulki öljypohjan alitse ja oli oikein kivimagneetti ja on
osunut kardaaniin kun on vääntyny.

Nyt kiertää öljypohjan edestä ja pääsee rakentamaan panssarin öljypohjalle.


Takapönttö myös vaihtui vakioon. Nyt on mukavan hiljainen. Aikaisemmin oli ainoastaan "efektori", vai mikä se semmonen on mistä näkyy läpi.

Karsin myös turhia alipaineletkuja. Paljon lähti turhaa pois. Venttiilikopan kansi sai uudet silikonit.
osunut kardaaniin kun on vääntyny.
Nyt kiertää öljypohjan edestä ja pääsee rakentamaan panssarin öljypohjalle.
Takapönttö myös vaihtui vakioon. Nyt on mukavan hiljainen. Aikaisemmin oli ainoastaan "efektori", vai mikä se semmonen on mistä näkyy läpi.
Karsin myös turhia alipaineletkuja. Paljon lähti turhaa pois. Venttiilikopan kansi sai uudet silikonit.
Re: YJ:n ehostelua
Ettei tuossa olisi sama kuin XJ:ssä, että downpipe on jo tehtaan jäljiltä litistetty?khager kirjoitti:Lumet sulanu ja piha kuiva. Vihdoin sain tehty pakoputken järkevämmin. Alkuperäinen putki kulki öljypohjan alitse ja oli oikein kivimagneetti ja on osunut kardaaniin kun on vääntyny.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Ehkä, vanha oli kuitenkin muuttanut muotoaan. Paremmin suojassa nykyinen versio ja lisäksi saa tehty öljypohjalle panssarin.
Re: YJ:n ehostelua
Juu, nuo orkkisputket menee aika hölmösti vähän joka Jeepissä. Melkein aina öljypohjan alta että varmasti osuu ensimmäiseen kiveen tai kantoon 
Ja samoin jos downpipe:ssa on se rutistus niin ahdistaahan se ainakin jonkin verran.

Ja samoin jos downpipe:ssa on se rutistus niin ahdistaahan se ainakin jonkin verran.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: YJ:n ehostelua
Konehuoneesta on kuulunut vuotavan pakopuolen syksytys. Tänään päätin tutkia mistä ääni tulee.
Pakosarjassa ei ollut tiivistettä, vaan ei ollut vuodon syy. Pakosarja halki.

Uutta pakosarjaa ei tähän hätään ollut , joten takaisun nippuun ja vaihdan joskus myöhemmin.
Tiiviste on kuitenkin uusittu.


Halkeemaa ei nähnyt enkä viitsinyt suojapeltiä repiä pois. Yhdestä välistä kuitenkin näki että on puhaltanut suojapellin väliin pakokaasuja.
Pakosarjassa ei ollut tiivistettä, vaan ei ollut vuodon syy. Pakosarja halki.
Uutta pakosarjaa ei tähän hätään ollut , joten takaisun nippuun ja vaihdan joskus myöhemmin.
Tiiviste on kuitenkin uusittu.
Halkeemaa ei nähnyt enkä viitsinyt suojapeltiä repiä pois. Yhdestä välistä kuitenkin näki että on puhaltanut suojapellin väliin pakokaasuja.
Re: YJ:n ehostelua
Tehtaan jäljiltä siis, kun ei ollut tiivistettä! Mulla olis ollu uutta sarjaa hyllyssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: YJ:n ehostelua
Ei ollut tiivistettä, ainoastaan imupuolella. Laitoin kokopitkä tiivisteen jonka olin ostanut aikaisemmin.
Voi tuolla ajaa ja vaihdan myöhemmin, nyt kun vikakin löytyi.
Voi tuolla ajaa ja vaihdan myöhemmin, nyt kun vikakin löytyi.
Re: YJ:n ehostelua
Eilen tarkastin taka tasauspyörästön, kaikki ok ja uudet öljyt sisään. Tänään otin poltoainesäiliön pois ja korjasin pari katkennutta pulttia. Uudella tiiisteellä luulisi pysyvän kurat poissa tankista.
Vanha tiiviste vuosi ja kaksi pulttia poikki, joten kuravesi pääsi tankkiin.
Polttoainemittari on elänyt omaa elämää, nähtäväksi jää löysinkö vian. Anturin maajohto puuttui kokonaan. Liittimet oli vaan ei johtoa.

Vaihdoin myös takajousien korinpuoleiset puslat OME:n pusliin, samalla kun tankki oli irti.

Tankki oli lommolla ja laitoin pienen tunkin sisään millä painoin sitä ulos samalla kun lämmitin ulkopuolelta kuumailmapuhaltimella. Nyt mahtuu n.15l enemmän polttoainetta tankkiin.
ps. tiedän ettei näissä 2.5l moottoreissa yleensä ole tätä isoa muovitankkia, tässä nyt kuienkin sellainen on.
Vanha tiiviste vuosi ja kaksi pulttia poikki, joten kuravesi pääsi tankkiin.
Polttoainemittari on elänyt omaa elämää, nähtäväksi jää löysinkö vian. Anturin maajohto puuttui kokonaan. Liittimet oli vaan ei johtoa.
Vaihdoin myös takajousien korinpuoleiset puslat OME:n pusliin, samalla kun tankki oli irti.
Tankki oli lommolla ja laitoin pienen tunkin sisään millä painoin sitä ulos samalla kun lämmitin ulkopuolelta kuumailmapuhaltimella. Nyt mahtuu n.15l enemmän polttoainetta tankkiin.
ps. tiedän ettei näissä 2.5l moottoreissa yleensä ole tätä isoa muovitankkia, tässä nyt kuienkin sellainen on.