Joku aivoverenkiertohäiriö siinä kuitenkin tuli ja ostin 2002 Jeep Cherokee Sportin. Sport on englantia ja tarkoittaa "karvalakki". Pellin alla jytisee kaikki 2.4 litraa raakaa inline 4 bensakonetta
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Parin viikon omistamisen jälkeen kylmäkäynnistyssavut, varoitusvalot ja vihrekoodit tuli opittua. Samoin random öljynpainevalon syttyminen. Auto kulki kuitenkin, kulutus on kyllä ihan taianomaista. Samalla päätään nosti uusi ystävä, huono startti kuumalla koneella. Olen ATK-insinööri ja tietenkin google lauloi kuumana kun diagnosoin potilasta. P0118 Engine Coolant Temp Sensor Circuit - High Input ja ja P0523 the oil pressure sensor circuit or an actual excursion, to the high side. Turhankin innokkaasti tilasin "halvat ja hyvät osat" netistä. Sitten kun tämä KJ tarpeeksi sekoili niin se löysi itsensä Jamantin odotushuoneesta. Sieltä huollosta tultiinkin kotiin uusien sensorien kanssa ja ilman em. ongelmia, kaikki hyvin siis. Autoon laitettiin Jamantin hyllystä sensorit, noi tilatut oli mitä sattuu.
Tuollainen tämä yksilö nyt on. Ei taida olla kauheasti korotuksia tai muita tuunauksia. Jos joulupukki olisi olemassa niin se toisi jonkun laadukkaan korotussarjan, uudet vanteet ja renkaat sekä safariräkin katolle. Mutta jotenkin mulla on sellainen olo, että toi ei mene noin niin olisi kiva jos löydän halvalla (lähes ilmaiseksi) uudet etupenkit, koska kuskin jakkaran säätövipu rikki ja penkki kulahtanut.
![Kuva](https://i.ibb.co/j5gPBmN/IMG-20210812-182112813-HDR.png)
Samaan haaveiden koppaan taitaa mennä unelma siitä, että vanha jeep olisi ihan mintissä. Kävin eilen kevyesti offaamassa ja nyt on taas ilokseni jouluvalot päällä kojelaudassa ja moottorikin sekoili samaa P0118 sekoilua kotimatkalla. Uutena ystänä minulla on "viihdykkeenä leikki jossa PART TIME -valo näytöllä vaikka valitsin on 2wd asetuksessa ja valon saa pois päältä, kun laittaa nelivedon eli "PART TIMEn" päälle
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tästä analogiasta ei varmaan täällä saa lisäpisteitä mutta mulla oli Ducatin prätkä ja se oli omalla tavallaan ihan samanlainen. Joku aamu ei vaan inahtanutkaan ja seuraavana mentiin normaalisti. Kaikki valot vilkkui, sekä ajovalot että mittariston.
Kiva jeep kuitenkin ja luottoa löytyy vielä, että tosta saan hyvä kaverin. Ellei niin sit joku saa varaosia. Katotaan milloin poiketaan taas omalääkärillä eli Jamantilla.