
Jeep cherokee v 2004
Re: Jeep cherokee v 2004
Hyvä että tuli ilmi, pitäisi kesällä vaihtaa periin öljyt, ja kyllä olisi takapään aukaistessa ollut ihmetys suuri kun ei olisi lukkoperä vastannut mielikuvaa 

Re: Jeep cherokee v 2004
Minkähän näköisiä ne lukkoperät olis sitten pitäny olla?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep cherokee v 2004
Olen aina mieltänyt että lukkoperissä on tuossa keskellä jotain muuta hässäkkää kuin nuo rattaat.
Näköjään levypakka mahtuu todella pieneen tilaan.
Näköjään levypakka mahtuu todella pieneen tilaan.
Re: Jeep cherokee v 2004
Nyt on jakopäänremmi kiristimineen ja rattaineen vaihdettu, vaan eipä sekään mennyt aivan putkeen oli kampuran hammaspyörä ottanut Oulu taudin ja kulunut, nyt ootetaan Italiasta uutta hammaspyörää Jamantin kautta. Toimitus aika noin kuukausi joten menee vielä katsastus aikakin umpeen.
eikä siinä kaikki edellinen asentaja oli vääntänyt kierteen kiristimen kiinnitys pultinreijästä ja reippaana miehenä korjannut kierteen helikolikierteellä, joten siihen täytyy laittaa uusi isompi kierre ja pinnapultti että tällaista.
eikä siinä kaikki edellinen asentaja oli vääntänyt kierteen kiristimen kiinnitys pultinreijästä ja reippaana miehenä korjannut kierteen helikolikierteellä, joten siihen täytyy laittaa uusi isompi kierre ja pinnapultti että tällaista.
Re: Jeep cherokee v 2004
Joo, tilasin niitä hammaspyöriä useamman, onpahan sitten muillekkin... Eipä ollut ennen kukaan edes kysynyt moista pyörää, ettei se niin usein hajoava ole...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep cherokee v 2004
Juu ei varmaan ole sellainen ratas joka normaalisti kuluis mutta tuo Oulun tauti jonka syytä eivät ole "yrityksistä huolimatta löytäneet" taitas tulla jollekkin isolle tienteko firmalle niin kallis tikki että syy ei löydy. 

Re: Jeep cherokee v 2004
Nyt on Jeep käytetty katsastuksella. Päästöjä ei mitattu joten hylky oli jo mennessä tiedossa
löysivät kuitenkin jotain muutakin sanomista, oli pohjasta pohjalevyn jäykistys pelti pehmennyt täytyy korjata, takaosan helmapellinkorjasin tuossa alkukesästä, tuntuu että alkaa pehmetä tämä Jeep.
löysivät kuitenkin jotain muutakin sanomista, oli pohjasta pohjalevyn jäykistys pelti pehmennyt täytyy korjata, takaosan helmapellinkorjasin tuossa alkukesästä, tuntuu että alkaa pehmetä tämä Jeep.
Re: Jeep cherokee v 2004
No nyt löytyi syyllinen oulun tautiin mutta tuskin saadaan vastuuseen
"Punaisen pölyn mysteeri
Laaja tutkimus paljasti, että Oulun seudun outojen moottoririkkojen syy on asfaltissa käytetty oktomurske. Tienpinnasta irtovat hiukkaset hiovat autojen jakopäätä, ja pahimmillaan seurauksena on tuhansien eurojen remontti.
12:30
•
Päivitetty 13:01
Lähes koko 2000-luvun ajan autoalaa ja auton omistajia ihmetyttänyt, erityisesti Oulun seutua vaivannut autojen jakohihnojen nopean kulumisen arvoitus on vihdoinkin ratkennut.
Autoilijoille ja autoalalle kalliiksi tullut ongelma johtuu asfaltin kiviaineksena käytetystä Outokummun ferrokromikuonasta, jonka tuotenimi on oktomurske.
Oktomurske on tiemateriaaliksi poikkeuksellisen kova materiaali, mutta se kuluu siitä huolimatta nastarenkaiden vaikutuksesta ja muodostaa pölyä, joka kuluttaa autoissa erityisesti jakohihnan hammaspyöriä.
Tutkimusta varten rakennetussa koejärjestelyssä havaittiin, että oktomurskeen kuluttamisnopeus on jopa 20–30-kertainen verrattuna muihin Oulun seudulla asfaltin kiviaineksena käytettyihin materiaaleihin.
– Sadan tunnin testissä graniittisella pölyllä ei syntynyt juuri minkäänlaista kulumaa hammasrattaissa, mutta oktomurskeella puuttui puolet hampaista, sanoo hankkeen projektipäällikkö Jonne Untinen Oulun yliopistosta." että näin
Re: Jeep cherokee v 2004
Ja Italian paketti tuli tänään ja yksi ratas lähti eteenpäin, yksi ratas on nyt varastossa, jos sattuu joku muu tarviimaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep cherokee v 2004
Noin osa vaihdettu, leima haettu konttorilla, ei muuta kuin kovaa ajoa taas vuosi eteenpäin
t: Oki

t: Oki