Anna hyvän kiertää eli, Kaverillekkin Jeeppi!

Jutustelua asiasta ja sen vierestä.
Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Anna hyvän kiertää eli, Kaverillekkin Jeeppi!

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 28.08.2013. 20:36

Työkaveri rupesi kyselemään jotta millaisia on suzukit maastossa kun hän tarvtsisi maasturin jolla hakisi mettästä kärrillä polttopuita.

Sanoin jotta unohda Suitsukit ja näytin AVK:lta vuoden -91 myynti ilmoitusta. Olisin pelin itse ostanut jos olisi ollut valuutta vapaana.
Puolituntia siinä juteltiin ja työkaverihan sitten osti sen.

Lupasin hakea sen samalla kun hain katsastuskonttorilta juuri leimatun Iveco kuljetusauton.
Ostosta tunnin päästä Cherokee olikin jo töissäni ja pääsin sitä tutkimaan.

Oli korotusjousta, etu- ja takaperän panssaria, tankkipanssari, keskipansari, 31" maastokumit, irroitettavat kallistuksenvakaimen tangot, helmat oli tehty siististi heviraudasta ja takapuskurikin oli jo valmiiksi tehty kestämään.

Bensaa tankkiin ja eikun tulille koittamaan, ei startannut kun oli Optiman akku kaput, apu virtaa ja johan läks.

Koeajolla totesin jotta kaikki tuntuis toimivan.
Ainoat puutteet mitä havaistsian oli, akku kaput, pakoputken vuoto, rattiputken outo klappi tiltti kohdasta, avain irtoo virtalukosta missä asennossa tahansa ja etupuskurin ja vinssin puute.
Ei huono ostos pikkasen yli tonnilla.
AVKlta töihin ajaessani poikkesin yhdellä Jeep tallilla ja sieltä sainkin vinssipedin ja etupuskuri tarpeet! Kiitosta vaan luovuttajille.

Ehkä tulen tätä kulmaan koeajamaan seuraavan ajopäivänä.

Vanhan otteen mukaan savossa oli viimetteks leimattu.

Saimpahan yhden uuden Jeep omistajn aikaiseksi ja lupasin tuon ostaa sitten kun hän ei sitä enään tarvitse. ;)

Oetkos itse saanut kaverisi hankkimaan Jeepin?

t. Ismo Ämmä :D
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
rane58
Viestit: 1257
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Lasten suusta totuuden kuulee...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 29.08.2013. 1:34

Systerin mies osti Jeep patriotin... :wink:
-Tosin taisi olla painostus päällä kun Ria tyttönen kyseli miksei iskällä ole Jeeppiä niin kuin rane-enolla...... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 14.09.2013. 9:37

Taisi olla Ismon löytö tuon näköinen:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fe4c176078

Varastettiin Lohjalta ja meni siksi varastolle...

Erinomaisen hienoa, ettei hyvä ja jo osittain rakennettu aihio päätynyt paaliin tai pilkottavaksi :)
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

tumppi
Viestit: 1
Liittynyt: 25.09.2013. 11:56
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja tumppi » 27.09.2013. 13:05

Empä nyt sitten tiedä sopiiko seuraava ihan 100% foorumin millekkään osalle.

Mutta jos olisin itselleni hankkimassa Jeeppiä, oletettavasti mallia Cherokee/liberty ja 3.7L bensakoneella.
Käyttötarkoitus olisi ajella maatalous- ja metsätyö sekä metsästysajot "siviiliautoa" säästäen. Kilometrejä tulisi vuodessa kutakuinkin 3-5tkm eli diiseliveroja ei saa perusteltua mitenkään, vaikka tuo V6 söisi nurkka-ajossa sen 20L/100km.
Tiettömillä taipaleilla ei tule ajeltua, mutta lumessa ja kehnoilla metsä/peltoteillä saisi kulkea.

Vakio kipupaikkoja on kait kardaanin nivelet, alustan puslat, jarrut ja käsijarru.
Minkätyyppisiin muihin ylläreihin pitää ko. mallin kanssa varautua katsastuksessa tai yleensäkin huoltojen suhteen?
Entä kori, paljonko näissä noin kymmenvuotiaissa on kukkasia? Ei näyttäisi hirveästi olevan.
Entäpä tuo moottori? onko näissä V6:ssa joku vakio "juttu", tyyppivika tms. mistä se porsii vaikka 200tkm kohdalla kuten esmes mitsubishin kansi.

Huoltotilat ja vähän taitoja on, eli iskarit, puslat, nivelet, laakerit, sensorit, öljyt menee kyllä. Mutta kone/kansi tms. remppohiin en mielelläni lähde. Ja nehän tuppaa olemaan niitä erittäin hintavia huoltoja muutenkin.

Noita kyseisiä Cherokeitä on joitakin nettiauto/autotalli palstoilla, mitähän tuollaisesta +-200 tkm ajetusta pitäisi osata katsoa?
Osalla on vedetty hevoskärrejä tms.. vaikuttaako tuo raskaan kärryn veto käytännössä mihin? Kulutukseen toki mutta johonkin mekaaniseen, erityisen kuluttavasti?

Siinäpä noita, kaikista vastauksista ollaan kiitollisia.

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 27.09.2013. 15:45

Saahan näitä vähemmänkin ajettuja, kun laittaa muutaman tuhatlappusen lisää siihen nettiauton halvimpaan hintaan.
Itellä -04 malli ja 125tkm ajettu.
Joka kerta tullut katsastuksessa tyhjä lappu tähän saakka. Kukatkin joutuu kioskilta hakemaan, kun ei löydy autosta. :D
Öljyjä on toki vaihdeltu ahkerasti kaikkiin 5 eri paikkaan (kone, laatikko, jakoaski ja molemmat perät)

Joo, eli en valitettavasti tiedä vielä niistä kipupaikoista. Mutta mitä näitä palstoja olen lukenut, niin luulen että arvailit melko oikein nuo mitä ekana joutuu jossain vaiheessa vaihtelemaan, nivelet, puslat, jarrut...
En ole näyhyt, että kukaan olisi konevikoja valittanut näissä 3.7 bensakoneissa. Jakohihnaakaan ei tartte vaihtaa kun on ketju.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Kirjoita vastaus