Tuossa olen pähkäilly tuota KJ:n etujarruja. Tai lähinnä liukutappeja.
Etujarruissa on erillaiset liukutapit. Toinen on täysin teräksinen ja sopiva sinne kannakkeeseen. Toinen on taas ihan väljä sinne ja siinä on noin 1cm pituinen kumiholkki joka tekee sen timmiksi sinne. Onko jollain tietoa mikä tässä on ideana??
Jarrujen liukutappien ihmettelyä... (KJ-02)
Laitetaas tähän jatkoa. Tuumailin noita jarruja ja rupes ottaa päähän jatkuvasti vinkuvat jarrut jotka pysyivät hiljaa max kuukauden huollon jälkeen.. Vissiin ne kumit toisis liukutapeissa saanu jotain CRC:tä tms joskus ja turvonnut tiukat reikiinsä. Näin satulat ei toimi kuten pitäisi. Ostin sitten toisen setin liukutappeja ja laitoin etujarruihin 4x pelkästään niitä täysin teräksisiä liukutappeja. Ei voi sanoa muuta kuin että tulipa hyvät ja ja mukavat sekä hiljaiset jarrut.
nyt selvis miks se toinen tappi on sellainen kumilla varustettu. Sen ajatus on ilmeisesti estää satulaa perääntymästä liian kauas levystä. nyt on niin herkät satulat että palat perääntyy liikaa ja jarruttaessa toisessa jarrussa on ekalla painalluksella eri viive kuin toisessa.
Vielä kun osaisi joku kertoa kummin päin tapit kuuluu olla. Kumin kanssa oleva tappi oman pähkäilyn mukaan voisi kuulua ylemmäksi. Ekaa kertaa remontoidessani jarruja ne oli toisella puolella toisin päin kuin toisella.. Ota nyt selvää sitten..
Vielä kun osaisi joku kertoa kummin päin tapit kuuluu olla. Kumin kanssa oleva tappi oman pähkäilyn mukaan voisi kuulua ylemmäksi. Ekaa kertaa remontoidessani jarruja ne oli toisella puolella toisin päin kuin toisella.. Ota nyt selvää sitten..