KJ vm-04 takajarrut toimii viiveellä.. Normaalia?

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

KJ vm-04 takajarrut toimii viiveellä.. Normaalia?

Viesti Kirjoittaja TEPE » 11.08.2012. 20:43

Kuuluuko noiden kj:n takajarrujen toimia noin, että jos jarruttaa vaikka jossain liukkaalla, niin ensin on vain eturenkaat lukossa ja vasta sitten takapää reagoi jarrutukseen. Onko nyt vaan niin, että satulat on jumissa tjs. Kertokeehan asiantuntijat, että miten on.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.08.2012. 10:58

No ainahan autoissa pitää etupään mennä ensin lukkoon!! Jos menee takapää lukkoon, liukkaalla kääntyy auto poikittain, kokeile vaikka käsijarrulla, menee poikittain!!

Vai tarkoititko, että takapää ei jarruta ollenkaan ennenkuin on etupyörät lukossa?? Milläs sen toteat, että takapää ei tee mitään??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Jarrut.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 13.08.2012. 12:30

Käyppä hiekka kentällä kokeilemassa hiljasella vauhdilla niin jäljistä näkee jarruttaako takapyörät. Dynossa myös asia selvinnee jotta mikä jarruttaa ja kuinka paljon?

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 22.08.2012. 15:21

Joo siis kyllä se takapääkin lyö soralla lukkoon kunhan etupää on aikaisemmin ollut jo lukossa. Käytännössä pelaa esin luikkaalla niin, että etupää saattaa mennä lukkoon jo hyvin pienellä jarrutusteholla jonka jälkeen pitää polkasta vähän enemmän pedaalia, että takapääkin jarruttaa. Sorakolla minä tuota juurikin kokeilin ja nurmikolla. Kyllä tuon kanssa pärjää, mutta katsotaan sitten katsastuksessa, että mitä mieltä setä on. Toinen idioottisysteemi tuossa on tuo käsijarrukahvan kiritys systeemi. Voi jeesus että sielä on taas Jeepin insinöörit keksineet hienon ja toimivan käsijarrukahva. Pitää olla hitaat liikkeet jotta saat käsijarrun oikeasti päälle. Ja aina ei se hidas vetokaan riitä vaan se levy saattaa luistaa sieltä silti ja jarru aukeaa. Tuossa oon jo koittanu kattella muiden laitteiden käsijarrukahvoja ja mekaaniikkoja, että sais vaihdettua oikeasti toimivan käsijarrukahvan autoon. Tuo on ihan leikkikalu koko kahva :D

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 22.09.2012. 9:38

Taitaa olla vaan ilmaa linjoissa tai satulat jumissa, koska eihän tuo mokoma näköjään saa takarenkaita lukkoon kunnolla edes liukkaammallakaan pinnalla. En tiiä onko jeepissä niin paljon voimaa vai mikä oli koska vaikka käytännössä seisoin jarrupolkimen päällä ja kokeilin, että lähteekö auto liikkeelle niin takarenkaat pyöri tyhjää vähän niinkuin jarruja ei olisi ollut ollenkaan :)

Eihän näissä ole mitään tyyppivikaa käyttöjarrujen osalta?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 24.09.2012. 20:06

Millon lie viimeksi huollettu jarrut? Levyjarrut kun on hyvä viimestään parin vuoden välein käyttää auki ja putsata pinnat että liikkuu palat, satula ja liukutapit ja muut liikkuvat osat hyvin. Monet epätasapainossa olleet jarrut on alkaneet toimimaan ihan tuolla. Myös jarrunesteet on hyvä vaihtaa sen sen 2v välein. Pysyy linjat ja satulat kunnossa.
kozel@ircnet

TEPE
Viestit: 58
Liittynyt: 14.03.2012. 23:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja TEPE » 14.10.2012. 13:46

Käytin noi takasatulat auki ja tein sellaisia havaintoja, että liukutapit liikkuu kevyesti, mutta mites toi sylinteri oli niin pirun jäykkä? Sain sitä kyllä liikuteltua mutta sain tulemaan sylinterin vain noin reilu puoli senttiä ulos? Kuuluuko sen sylinterin liikkua noin vähän? Levyissa on pintaa ja paloissakin, mutta ei vaan ilmeisesti paina sylinteri tarpeeksi enää paloja levyä vasten. En viitsinyt ruveta kampeamaan sylinteriä enemmän ulos kun en tiedä, että tarviiko sen enempää tullakkaan ulos? Positiivinen homma oli se, että pirun helppo tehä jarruremonttia tuohon keksintöön :)

Kirjoita vastaus