-zj -94 c5.2 abs valo palaa tauotta.

Tänne tarinaa ja kysymyksiä jarruihin liittyen...
rockiremu
Viestit: 7
Liittynyt: 23.05.2014. 17:25
Paikkakunta:

-zj -94 c5.2 abs valo palaa tauotta.

Viesti Kirjoittaja rockiremu » 26.05.2014. 9:55

Otsikon mukainen ongelma. Vikakoodeja en oo saanut ulos kun en ole läheltä löytänyt vehkeitä kellä olisi. Valo palaa jatkuvalla syötöllä. siis kun laittaa virrat päälle ja käyntiin palaa koko ajan vaikka ei oo metriäkään ajettu. Kylmällä kelillä pelitti. lämpimät kun tuli niin pikku hiljaa rupes temppuamaan silloin tällöin ja nyt ei hävii kirveelläkään. Kehiä ja antureita putsailtu mistähän osais vikaa seuraavaksi etsiä? / millasen vikakoodin lukijan näille vehkeille kannattaa ostaa?

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 26.05.2014. 13:27

Ei tartte mitään koodilukijaa. Jos/kun paikallaan palaa, niin staattinen testi ei mene läpi ja siellä on todennäköisesti anturi tai piuha sökönä. Mittaat yleismittarilla jokaisen anturin vastuksen (pitää olla 1kOHM) ja jos missä on reippaasti poikkeavia arvoja tai "auki" (= vastus ääretön), niin siellä vika. Jos vielä haluaa "hifistellä", niin tyrkkäät viallista vastusarvoa näyttävän ABS-anturin liittimeen samankokoisen vastuksen ja virrat päälle. Jos sitten ABS-valo sammuu, niin sitten kyseinen anturi/piuha vaihtoon. Vastuksella tosin dynaaminen testi ei mene läpi, vain staattinen.

Jos 10km/h vauhdissa alkaa palaa, niin dynaaminen testi ei mene läpi ja valo syttyy; vikana useimmiten moskaa antureissa / kehissä tai anturivälys liian suuri (toleranssi oli muistaakseni 0.4...0.9mm). Liian pienen välyksen seurauksena anturi voi ottaa kiinni kehään ja sitten se hajoaa tuhannen päreiksi ja sitten ABS-valo kyllä palaa.

Etupään anturiliittimet on tulipellin molemmissa nurkissa (ahtaat paikat) ja takaset takapenkin alla (helpossa paikassa). Antureiden johdotuksia kun seuraa, niin liittimet löytyy varsin helposti. Mittaaminen onnistuu takapenkin alta helposti, mutta konehuoneessa on ahdasta.

Katteles myös tuolta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=98444#16
Raha ja romut rauhottaa.

rockiremu
Viestit: 7
Liittynyt: 23.05.2014. 17:25
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja rockiremu » 26.05.2014. 14:47

Noniin tännehän oli tullut vastausta heti kun viitsin käydä mittailemassa. Helpossa paikassahan nuo liittimet oli. 1,07 kaikki paitsi vasen takanen mykkä. jostain kaivella moinen ja kokeilla uudestaan josko valo olisi kaikonnut.

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 26.05.2014. 15:14

Täältähän niitä löytyy:
http://www.jamant.fi/absanturi-rummut-m ... -3257.html
http://www.jamant.fi/absanturi-levyt-mo ... -3464.html

Huokeammalla voi sitten löytyä esim. jostain purkaamosta käytettyä.

Kannattaa kokeilla vielä onko anturi vai johto rikki. Piuha poikki vaikka 10cm anturista ja mittaa siitä. Jos antaa hyvän arvon, on anturi ehjä ja piuha poikki. Sitten piuha poikki 10cm liittimen juuresta ja uusi ehjä piuha juottamalla väliin. Maksaa muutaman euron ja pääsee harrastamaan! :D

Jos asut jossain Hämeenlinnan lähellä, niin tule käymään. Katellaan sulle vehkeet kuntoon. :D
Raha ja romut rauhottaa.

rockiremu
Viestit: 7
Liittynyt: 23.05.2014. 17:25
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja rockiremu » 26.05.2014. 16:22

Mites mulla näytti muistaakseni lyhkäsimiltä nuo rummun takasensorit... jos en ihan väärin muista. Southwesttadelta kyselin aamupäivällä niin väitti että ei vasemmalle puolelle enää valmisteta ja oikeanpuoleista tuntu olevan hyllyssä ja sen sais kuulema väsättyä kanssa. kokeilin muuten tuota vastus temppuahin huvikseni ja sekin pelitti.:) Matka on liian pitkä mutta kiitos tarjouksesta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.05.2014. 16:46

rockiremu kirjoitti:Mites mulla näytti muistaakseni lyhkäsimiltä nuo rummun takasensorit... jos en ihan väärin muista. Southwesttadelta kyselin aamupäivällä niin väitti että ei vasemmalle puolelle enää valmisteta ja oikeanpuoleista tuntu olevan hyllyssä ja sen sais kuulema väsättyä kanssa. kokeilin muuten tuota vastus temppuahin huvikseni ja sekin pelitti.:) Matka on liian pitkä mutta kiitos tarjouksesta.
Kuva voi olla kyllä viitteelinen!! ABS-anturi on ABS-anturi!! Ja noita ON hyllyssä, eikä ole ollut saantiongelmaa (vielä)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 26.05.2014. 17:47

rockiremu kirjoitti:Mites mulla näytti muistaakseni lyhkäsimiltä nuo rummun takasensorit... jos en ihan väärin muista. Southwesttadelta kyselin aamupäivällä niin väitti että ei vasemmalle puolelle enää valmisteta ja oikeanpuoleista tuntu olevan hyllyssä ja sen sais kuulema väsättyä kanssa. kokeilin muuten tuota vastus temppuahin huvikseni ja sekin pelitti.:) Matka on liian pitkä mutta kiitos tarjouksesta.
Oikeenpuoleisessa taka-anturissa on pidempi piuha, muuta eroa ei taida ollakaan, eli sen ostat vain ja piuha takapenkin alle rullalle. Etuset on samanpituiset ja sopivat keskenään kummin päin vain.
Raha ja romut rauhottaa.

Kirjoita vastaus