XJ takapainoiset jarrut
XJ takapainoiset jarrut
Mitään kikka kolmosta XJ:n takajarruihin, menevät lukkoon ennen etupäätä, melko ikävä ominaisuus. Autossa ei abseja, vm. -99. Ainoa konsti vetää takarummuista kenkiä kauemmaksi?
Re: XJ takapainoiset jarrut
Onko kengät oikeinpäin?? Lyhyempi kitka edessä??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ takapainoiset jarrut
Tarvii katsoa, jarrut entisen omistajan jäljiltä. Mitään jarrupaineensäädintä/ kuorman tunnistinta noissa ei ilmeisesti ole? Kiitos vinkistä, katson kengät.
Re: XJ takapainoiset jarrut
Juu, ei ole kuormantunnistusventtiiliä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: XJ takapainoiset jarrut
Juu ei ole näkynyt kuormantunnistusventtiiliä, mutta silti rekisteriotteessa lukee jarruissa ALB
En ole ikinä uskaltanut ottaa leimalla puheeksi, ettei vain tule kaivaneeksi "verta nenästään"

Re: XJ takapainoiset jarrut
Mites tämän kans kävi? Selvisikö mitään? Oma 97 oireelee samoin tavoin...
XJ 4.0 A4 97'
Re: XJ takapainoiset jarrut
Etujarruteho on puutteellinen ja takapää lukkiutuu, sekä sotkee samalla absin toiminnan täysin.
Korjaustoimenpiteet:
TD XJ.n jarrujen painovaihtelut korjaantuivat sillä, että hioin ruostuneen vasemman etujarrusylinterin männän tonnisella hiekkapaperilla ja WD40.llä. Syynä jumittumiseen ja veden pääsyyn sylinteriä ruostuttamaan on se, että haitarikumin, jarrusatulan ja tiesuolan yhteisvaikutus on kuluttavaa teräkselle.
Kokoonpanossa käytin haitarikumin hapettuneen huulloksen tiivistämiseen jarrusylinterissä kemiallista metallia, että vesi pysyy ulkona ruostuneesta tiivistepinnasta huolimatta.
Tiivisteitä en vaihdellut sen kummemmin, kun olivat vielä ehjiä. Vielä toimii yli puoli vuotta fiksin jälkeen, kohta selviää, onko katsastusmies samaa mieltä?
Alkuun luulin, että autossa kuuluu olla huonot jarrut ja laiska isoruokainen diesel, mutta tunnin puuhastelulla sain Jeeppini takaisin, eli hyvin kiihtyy, jarruttaa suoraan lukkojarrutuksessa ja jarrut ovat hyvin mitoitetut 2,8 tonnin vaunupainollekin, mitä otteesta voi vain ihmetellä.
Korjaustoimenpiteet:
TD XJ.n jarrujen painovaihtelut korjaantuivat sillä, että hioin ruostuneen vasemman etujarrusylinterin männän tonnisella hiekkapaperilla ja WD40.llä. Syynä jumittumiseen ja veden pääsyyn sylinteriä ruostuttamaan on se, että haitarikumin, jarrusatulan ja tiesuolan yhteisvaikutus on kuluttavaa teräkselle.
Kokoonpanossa käytin haitarikumin hapettuneen huulloksen tiivistämiseen jarrusylinterissä kemiallista metallia, että vesi pysyy ulkona ruostuneesta tiivistepinnasta huolimatta.
Tiivisteitä en vaihdellut sen kummemmin, kun olivat vielä ehjiä. Vielä toimii yli puoli vuotta fiksin jälkeen, kohta selviää, onko katsastusmies samaa mieltä?
Alkuun luulin, että autossa kuuluu olla huonot jarrut ja laiska isoruokainen diesel, mutta tunnin puuhastelulla sain Jeeppini takaisin, eli hyvin kiihtyy, jarruttaa suoraan lukkojarrutuksessa ja jarrut ovat hyvin mitoitetut 2,8 tonnin vaunupainollekin, mitä otteesta voi vain ihmetellä.
Re: XJ takapainoiset jarrut
Korjaus vanhaan kirjoitukseeni:
Vaihtamalla etujarrujen satulat pääsee myös pienempään kulutukseen, eli laahaavat jarrut eivät ole mistään kotoisin varsinkaan kuoppaisilla metsäteillä. Uusiksi vaan, Jamantilta liene löytyy XJn osaa mukavasti.
Vaihtamalla etujarrujen satulat pääsee myös pienempään kulutukseen, eli laahaavat jarrut eivät ole mistään kotoisin varsinkaan kuoppaisilla metsäteillä. Uusiksi vaan, Jamantilta liene löytyy XJn osaa mukavasti.
Jeep on aito jeeppi.