Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Vaihdoin ABS moduulin, eli koko paketin. Nyt pitäisi ilmata se, kun painuu poljin lattiaan.
Onko täällä tietoa proseduurista, joka sen kanssa pitää tehdä.?
Testeri ohjelma siellä toimii, mutta ei ole korjaavaa vaikutusta.
KYSEESSÄ ON GC 2.7 crd.
Onko täällä tietoa proseduurista, joka sen kanssa pitää tehdä.?
Testeri ohjelma siellä toimii, mutta ei ole korjaavaa vaikutusta.
KYSEESSÄ ON GC 2.7 crd.
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Löytyykö testeristä BLEED BRAKES -kohtaa??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Eli wjdiagpro on kyseessä ja joku testijuttu siellä on.
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Vaatii testerin jossa on BLEED BRAKES -ohjelma, että moduli avaa ne solenoidit ilmauksen ajaksi, että ilma kulkeutuu solenoideista läpi, pääsylinterin paine ei riitä kaasun puristumiseen niin että solenoidi aukeaisi, nesteellä se aukeaa... Ilmattaessa käskytettävä modulia avaamaan solenoidit...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Ja onekses sulla ei oo ajonvakautusta, se vaatis sitten jo uuden modulin parituksen autoon ja modulin muiden aktiivitunnistimien (mm G-force) koodauksen ja koko järjestelmän kalibroinnin (Patriot/Compass ainakin vaatii, kaksi tänä vuonna kalibroinut)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Se wjdiagpron bleed brakes muistaaksni ohjeistaa millon pitää polinta painaa.
Itselläni vaikutti ainakin toimivan.
Itselläni vaikutti ainakin toimivan.
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Kiitos näistätiedoista.
Tarviiko mitään ilmausruuvia avata tämän posedurin ajaksi, vai meneekö ihan kerralla bleed ohjelma läpi ajaen? Onko jotain muuta varottavaa?
Kyselen, kun en halua särkeä mitään väärällä toimintatavalla.
Tarviiko mitään ilmausruuvia avata tämän posedurin ajaksi, vai meneekö ihan kerralla bleed ohjelma läpi ajaen? Onko jotain muuta varottavaa?
Kyselen, kun en halua särkeä mitään väärällä toimintatavalla.
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Jos systeemissä on ilmaa, niin ensin pääsylinterin ilmaus (jos sinne on päässyt ilmaa), sitten jarrujen ilmaus normaalisti järjestyksessä oikea taka -> vasen taka -> oikea etu -> vasen etu, sitten HCU:n ilmaus diagnostiikkatyökalun voimin, sen jälkeen vielä uudestaan jarrujen normaali ilmaus järjestyksessä.
HCU:n ilmauksen aikana ei pidä olla ilmausruuveja auki, systeemi käytännössä puskee vain ilmat HCU:n sisältä pois jarrupolkimen painamisesta syntyneellä paineella ja venttiilejä järjestyksessä avaten ja sulkien. Diagnostiikkatyökalun pitäisi kertoa milloin jarrua pitää painaa ja milloin päästää poljin ylös. HCU:n ilmauksen jälkeen ilma on jarrulinjoissa, josta se saadaan pois tavallisella ilmauksella.
HCU:n ilmauksen aikana ei pidä olla ilmausruuveja auki, systeemi käytännössä puskee vain ilmat HCU:n sisältä pois jarrupolkimen painamisesta syntyneellä paineella ja venttiilejä järjestyksessä avaten ja sulkien. Diagnostiikkatyökalun pitäisi kertoa milloin jarrua pitää painaa ja milloin päästää poljin ylös. HCU:n ilmauksen jälkeen ilma on jarrulinjoissa, josta se saadaan pois tavallisella ilmauksella.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Kiitos taas neuvoista.
Takasatuloissa oli ilmaustarve, kun vaihdoin sylinterit ja ABS yksikkö vaihtui toiseen, eli siinä oli putket levällään.
Eli onko silloin pääsylinterissä ilmaustarvetta?
Oloko pääsylinterin ilmaus sitä, että irti ja ruustukkiin puristettavaksi?
Ja lopuksi ilmaisin kaikki satulat oikeassa järjestyksessä.
Takasatuloissa oli ilmaustarve, kun vaihdoin sylinterit ja ABS yksikkö vaihtui toiseen, eli siinä oli putket levällään.
Eli onko silloin pääsylinterissä ilmaustarvetta?
Oloko pääsylinterin ilmaus sitä, että irti ja ruustukkiin puristettavaksi?
Ja lopuksi ilmaisin kaikki satulat oikeassa järjestyksessä.
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Pääsylinteri tarvitsee ilmata vain jos sinne on päässyt ilmaa (tyhjentynyt jarruja ilmatessa tai satuloita yms. vaihtaessa liikaa), tai ennenkuin sen asentaa uutena paikalleen. Uutena helpointa ilmata ruuvipenkissä, mutta onnistuu myös autossa paikallaan ollessa. Putket toki pitää silloin olla irti.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Abs moduulin ilmaus wg 2.7 grandi
Näillä ohjeilla tulli jarrut taas kuntoon, eli kiitos kaikille vaivaa nähneille. Ja ite opi taas uutta.