Commanderin käsijarru
Commanderin käsijarru
Commanderin käsijarrun kahva nousee vähän turhan ylös. Pitää kyllä hyvin. En ole tuosta mitään säätökohtaa löytänyt enkä edes kohtaa missä käsikahvan mekanismi liittyy rummuille meneviin kaapeleihin. Missä nuo oikein sijaitsevat.
Re: Commanderin käsijarru
Onkos tämmöses käsijarru levyn sisään tehdyllä rummulla kuten mersuissa? Säädetään kengät lähemmäs rumpua "norputtämällä" säätöpyörää pultinreijästä... niin että ottaa vähä kiinni ja napsu-pari takaasin.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Commanderin käsijarru
Vaijerille ei ole säätöä, rumpujen sisältä kengät lähelle, niin että ei rengas käsin käänny ja kolme napsua takas... Oikea ohje löytyy Jeepsteristä (en ulkoa muista numeroa, se tosin koskettaa Grand Cherokeeta, mutta ainoa ero on takapenkin istunosan irroitus)...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin käsijarru
Tuon rummun säätörattaan mekanismin tiesin. Kahvaa vetämällä tuntuu siltä kuin vaijerissa olisi löysää eli aivan kuin kengät eivät liikkuisi ennen kuin löysän on vetänyt pois. Eikö tässäkin yhdisty takapyöriltä tulevat kaksi vaijeria kahvan yhteen vaijeriin?
http://www.euro4x4parts.com/parts/bhd10 ... 029AA.html
Jos nuo vajerit täytyy vaihtaa, niin mistä tuo T-kappale löytyy. Ei kai se vaan vaadi takapenkkien irtipurkamista. Kääntelin noita penkkejä, mutten keksinyt kuinka keskipenkin saa kääntymään, jotta sen alle näkisi. Onko "pultit irti" ainoa vaihtoehto. kaikki tuntuu kulkevan muutenkin mattojen ym. sisäverhoilujen alla eikä alustassa näy mitään.
http://www.euro4x4parts.com/parts/bhd10 ... 029AA.html
Jos nuo vajerit täytyy vaihtaa, niin mistä tuo T-kappale löytyy. Ei kai se vaan vaadi takapenkkien irtipurkamista. Kääntelin noita penkkejä, mutten keksinyt kuinka keskipenkin saa kääntymään, jotta sen alle näkisi. Onko "pultit irti" ainoa vaihtoehto. kaikki tuntuu kulkevan muutenkin mattojen ym. sisäverhoilujen alla eikä alustassa näy mitään.
Re: Commanderin käsijarru
No huh huh, jos kaapeleita haluaa räplätä. Ei ihan pieni projekti.
https://www.jeepcommander.com/threads/p ... ent.20193/
Täytyy toivoa, että kengät saa säädettyä niin lähelle, että kahvan välyksen saa pienemmäksi.
https://www.jeepcommander.com/threads/p ... ent.20193/
Täytyy toivoa, että kengät saa säädettyä niin lähelle, että kahvan välyksen saa pienemmäksi.
Re: Commanderin käsijarru
Siellä se on joo, keskipenkin alla, Commanderissa hankalampi päästä käsiksi... Voi se säätyä ihan sieltä rummustakin säätämmällä, joskus säätyy, joskus ei... Ihan paska rakenne tuokin.
Just oli 2015 Renegade huollossa, siinä onkin sitten jo sähköinen käsijarru ja ne servomoottorit on suoraan kiinni satuloissa, no problems (ennen kuin tarvii jarrupalat vaihtaa, jännä nähdä, miten sekin sitten tehdään, joutuu senkin ennemmin kuin myöhemmin opettelemaan, toivottavasti myöhemmin, varmaan testerillä käskytettävä että nyt se käsijarrun automatiikka pois päältä, hassu laite, avaat oven-->kässäri menee päälle, sammutat auton-->kässäri menee päälle, vaikea testata takapyörän laakeri, kun aina on kässäri päällä).
Nyt tarpeeksi hankaluutta yhden ZJ:n kässärin kanssa, joku asentanu talvirenkaat niin kovaa kiinni, ettei lähtenyt edes kahden metrin jatkovarrella auki, toiselta puolen jo kaksi studia snurrasin pois, että lähti mutterit irti, onneks on uusia studeja hyllyssä...
Just oli 2015 Renegade huollossa, siinä onkin sitten jo sähköinen käsijarru ja ne servomoottorit on suoraan kiinni satuloissa, no problems (ennen kuin tarvii jarrupalat vaihtaa, jännä nähdä, miten sekin sitten tehdään, joutuu senkin ennemmin kuin myöhemmin opettelemaan, toivottavasti myöhemmin, varmaan testerillä käskytettävä että nyt se käsijarrun automatiikka pois päältä, hassu laite, avaat oven-->kässäri menee päälle, sammutat auton-->kässäri menee päälle, vaikea testata takapyörän laakeri, kun aina on kässäri päällä).
Nyt tarpeeksi hankaluutta yhden ZJ:n kässärin kanssa, joku asentanu talvirenkaat niin kovaa kiinni, ettei lähtenyt edes kahden metrin jatkovarrella auki, toiselta puolen jo kaksi studia snurrasin pois, että lähti mutterit irti, onneks on uusia studeja hyllyssä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Commanderin käsijarru
Vaihdoin uudet levyt/rummut ja jarrupalat sekä kengät. Käsijarru säätyi nyt hyvin eikä jarrukahva nouse kuin muutamia naksuja. Vaijereita ei tarvinnut vaihtaa lainkaan.