
Joskus saattaa ilman jarrutustakin ihan ryömimis vauhdilla alkaa jurina kuulumaan konehuoneen puolelta, ihan ku heti rattiputken takaa ja vasen puoli.
Päässäkö, vai cherossa vika?
No sitten vaatii jo testerillä koeajoa ja selvittää, mikä sen laukaisee...La-To kirjoitti:Jees, eli on -92 anturit tuli putsattua edestä ja takaa ja se ratas mitä anturi kokee, samalla kun käkkärivaijerin perään uusin. Ruksutus vaan jatkuu...
Tosin käytin just leimalla ja meni heittämällä läpi. Katsastusmieskin vaan hitusen ihmetteli))
Se on jotain ABS- jarruissa, ja se korjataan joko lukemalla vikakoodit ja tarkistamalla johdot, ABS- kehät yms.., tai poistamalla ABS:it koska sen voi XJ:ssä tehdä. Voi toki olla niinkin simppeli juttu kuin rautapölyä jossain anturissa, ja putsauksen jälkeen toimii. Tai sitten jotain ihan muuta.Jeeppinen kirjoitti:XJ -92 jarruttaessa jurinaa siinä ihan viime hetkellä ennen pysähdystä. Samaa jurinaa myös ajettaessa hiljaisella alle 30 kmh vauhdilla just esim parkkipaikoilla. Ärsyttää.
ABS jarruissa ilmeisesti jotain. Mitä se on ja miten korjataan?
Todistus siitä että autoon on vaihdettu ABS- jarruttoman tarvittavat osat, ja ABS- järjestelmän oleelliset osat pois. Käytännössä tosin riittäisi muutaman jarruputken vaihto ja ABS hydrauli- ja äly-yksikön poisto. Taisi olla niin että myös jarrupaineen säädin on absittomassa erilainen, koska ABS- mallissa ABS- hoitaa jarrutasapainon säädön äärijarrutuksessa.Jos haluaa ne abs't pois kokonaan niin miten se tehdään ja miten suhtautuu katsastus?
Kiitos neuvoista.
Kas, viime vuosi hurahti enimmäkseen ilman jurinoita kun napsastiin relemurikka pois sähköverkosta lumettoman kelin ajaksi. Talveksi taas rele kiinni ja tuttua jurinaa peliin. Jarruhuollon yhteydessä poika huomasi abs kehän olevan vinossa ja se sai hieman oikaisevaa vasaraa. Heti tämän säädön jälkeen abs anturi ilmeisesti on paljon tyytyväisempi, koska jurinat hävis saman tien. Hyvä juttu että haitta poistui näinkin helpolla tavalla. Se sitten olikin sitä "jotain muuta". Nyt voikin rauhassa keskittyä takakontin ruostereikiin...huh...Timo L kirjoitti:Se on jotain ABS- jarruissa, ja se korjataan joko lukemalla vikakoodit ja tarkistamalla johdot, ABS- kehät yms.., tai poistamalla ABS:it koska sen voi XJ:ssä tehdä. Voi toki olla niinkin simppeli juttu kuin rautapölyä jossain anturissa, ja putsauksen jälkeen toimii. Tai sitten jotain ihan muuta.