takajarrumännän suojakumi
takajarrumännän suojakumi
Tilasinpa tuossa muun muassa suojakumit jarrumännille. Nyt kun olen sitä kasaamassa, niin tuo uusi kumi on aika tiukka, kun toiselta puolelta painaa ruuvimeisselillä paikalleen , toinen puoli irtoaa, olisko kellään vinkkejä miten sen saa paikalleen?
Re: takajarrumännän suojakumi
No menihän se ihmeen kaupalla paikalleen ruuvimeisselillä työntelemällä ja toiselta puoelta sormin pitämällä, toivottavasti nyt pysyy siinä.
Re: takajarrumännän suojakumi
Lisätiedoksi jos joku tekee samantapaisia hommia: Jarrumäntä on aika haperoa materiaalia. Yritin pihdeillä pyörittää mäntää, kun se ei meinannut paineilmalla tulla ulos sylinteristä. En puristanut edes lujaa noilla siirtoleukapihdeilla, kun jo hajosi mäntä. Ja uusi on aika kallis varsinkin toimituskuluineen. Aika paljon joutui toista sylinteriä hoonaamaan että sai männän liikkumaan. Mahtaakohan se turvota tai jotain? Sehän on jotain bakeliittia tai vastaavaa ainetta. Uusi mäntä tuli liikkuvaiseksi huomattavasti vähemmällä hoonauksella.
Re: takajarrumännän suojakumi
Se on keraaminen... Se ei johda lämpöä jarrunesteeseen yhtä hyvin kuin rautamäntä. Siksi ne käyttää nykyään noita... Ja siihen ne hyvät puolet sitten loppuikin, turpoaa, jumittaa, halkeilee...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1