Eroon ABSeista!
Eroon ABSeista!
Mulla palaa ABS jatkuvasti 01 Grand Cherokeessa 4,7 V8 ja Chrysler Sebring 01 2,7 V6! En edes halua näitä vihoviimeisiä ja täysin tarpeettomia himpunpimputtimia autoihini enkä varsinkaan aio sijoittaa latiakaan niiden kunnostamiseen. Haluan päästä niistä lopullisesti ja ikuisiksi ajoiksi eroon.
Tiedän, että katsastaja suhtautuu palavaan absiin nihkeästi ja hylsy tulee automattisesti! Kysymykseni kuuluukin: miten kytkeä absin paikalle valo, joka syttyy kun virrat pannaan päälle ja sammuu kun kone alkaa käydä, mutta ei tarkoita kuin hyvää päivää. Chryslerissa kytkentä öljyvalolta absiin erillispolttimolla aiheutti sen, että kässärin merkkivalo alkoi palaa jatkuvasti - epäilen, että Jeepissä käy samalla lailla! Täytyyhän nämä maailmanlopun viritelmät sada jotenkin ohitettua. Mulla on kortti ollut vuodesta -74; siihen aikaan ei tarvittu edes talvirenkaita, apseista, epseistä, sipseistä, pepseistä ja muista tietokonepeleistä puhumattakaan ja hyvin meni ilman kolareita, kuten on mennyt koko ajourani ajan. Miten siis asennetaan uskottava epäabsvalo systeemiin?
P.S. Näissä molemmissa autoissa on myös lehmänkello, joka toimii valo-, avain lukosssa-, bensa loppu-, turhavyö-, ja ABSissa vikaa kilkuttimena. Myös nämä haluan lennättää tunkiolle. Minkä näköisiä ne ovat ja missä sijaitsevat? Äänestä päätellen jossain ratin alapuolella??
Tiedän, että katsastaja suhtautuu palavaan absiin nihkeästi ja hylsy tulee automattisesti! Kysymykseni kuuluukin: miten kytkeä absin paikalle valo, joka syttyy kun virrat pannaan päälle ja sammuu kun kone alkaa käydä, mutta ei tarkoita kuin hyvää päivää. Chryslerissa kytkentä öljyvalolta absiin erillispolttimolla aiheutti sen, että kässärin merkkivalo alkoi palaa jatkuvasti - epäilen, että Jeepissä käy samalla lailla! Täytyyhän nämä maailmanlopun viritelmät sada jotenkin ohitettua. Mulla on kortti ollut vuodesta -74; siihen aikaan ei tarvittu edes talvirenkaita, apseista, epseistä, sipseistä, pepseistä ja muista tietokonepeleistä puhumattakaan ja hyvin meni ilman kolareita, kuten on mennyt koko ajourani ajan. Miten siis asennetaan uskottava epäabsvalo systeemiin?
P.S. Näissä molemmissa autoissa on myös lehmänkello, joka toimii valo-, avain lukosssa-, bensa loppu-, turhavyö-, ja ABSissa vikaa kilkuttimena. Myös nämä haluan lennättää tunkiolle. Minkä näköisiä ne ovat ja missä sijaitsevat? Äänestä päätellen jossain ratin alapuolella??
Re: Eroon ABSeista!
Helpoiten siten että vaihtaa sellaisen auton mihin niitä ei ole tehtaalla laitettu 

Re: Eroon ABSeista!
Ainoa vaihtoehto sellaisessa automallissa mistä ei ole ollut saatavilla absitonta mallia on myydä se auto pois, ja ostaa sellainen automalli missä ei ole abseja.
Ja sit nämä "turhanpäiväiset absit"- paskanjauhannat kandee lopettaa samantien, kun edes formula- tai rallikuskit ei tahdo pystyä moduloimaan jarruvoimaa omilla jaloillaan äkkitilanteessa niin hyvin ettei menisi renkaat lukkoon. Joten miten sinä siihen pystyisit...
ABS:eista ei tartte tykätä, mutta ei kannata jauhaa sontaakaan
Ja sit nämä "turhanpäiväiset absit"- paskanjauhannat kandee lopettaa samantien, kun edes formula- tai rallikuskit ei tahdo pystyä moduloimaan jarruvoimaa omilla jaloillaan äkkitilanteessa niin hyvin ettei menisi renkaat lukkoon. Joten miten sinä siihen pystyisit...

ABS:eista ei tartte tykätä, mutta ei kannata jauhaa sontaakaan

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Eroon ABSeista!
Niitä EI normaalikäytössä olevissa autoissa tarvita, ei ennen eikä nyt! Nykyään vain nöösiys on vallalla joka paikassa ja silmät kierossa, suu kuolassa inistään turvallisuupaskaa ja luodaan tarpeettomia laitteita, erittäin vika-alttiita ja kalliita korjata! Formulalässy ei kuulu tähän asiaan millään tavalla.
Re: Eroon ABSeista!
Ah nyt on rattimies Jumalan armosta linjoilla. Osta absiton auto. Ei niin yksinkertaisessa systeemissä kummoisia vikoja ole.
Re: Eroon ABSeista!
Mitähän sä oikein horiset?Siankarlo kirjoitti:Niitä EI normaalikäytössä olevissa autoissa tarvita, ei ennen eikä nyt! Nykyään vain nöösiys on vallalla joka paikassa ja silmät kierossa, suu kuolassa inistään turvallisuupaskaa ja luodaan tarpeettomia laitteita, erittäin vika-alttiita ja kalliita korjata! Formulalässy ei kuulu tähän asiaan millään tavalla.
Meinaat, että kun Kimiräikköset ja Mikahäkkiset ei pysty jarruttamaan äkkitilanteessa aina niin ettei menisi jarrut lukkoon, niin miten sinä pystyisit? Se lässylaitteeksi kutsumasi abs voi hyvinkin pelastaa vaikka autosi eteen juosseen lapsen hengen, koska sinä et sitä jarrutusta ja väistöä pysty absittomana tekemään.
Ihan tilastojenkin valossa abs:t on ollut yksi merkittävimmistä turvallisuuden parantajista juuri siinä tavallisessa normaalissa liikenteessä, koska fakta on että pääosin yksikään ihminen ei osaa eikä pysty säätämään jarruvoimaa niin tarkasti äkkitilanteessa että pystyisi samalla ohjaamaan.
Mut kai sä ajat myös ilman turvavöitä ja turvatyynyjä, ilman niitäkin on selvitty aina ja iänkaikkisesti.. Eikun ainiin, Suomessahan kuoli 70- luvun alkupuolella vielä reilusti yli 1000 ihmistä vuodessa liikenteessä, vaikka ajoneuvoja ja ajokilometrikertymää oli paöjon vähemmän kuin nykyisin.
Että juu, ihan pelkkää lässypaskaa ja turhaa turvalaitteiden kehitys on.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Eroon ABSeista!
Ja nyt meni tämä ketju lukkoon, asialinjalla pitäis pysyä! Aika harvinaista, mutta eiköhän tämä nyt riitä tästä!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1