'89 Wranglerin bensapumppu torspoilee.

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Tero

'89 Wranglerin bensapumppu torspoilee.

Viesti Kirjoittaja Tero » 26.08.2009. 22:02

Sähköllä se toimii, joten laitetaan tälle osastolle..

Eli: Normaalisti kun wanhassa YJ:ssä vääntää virrat päälle, bensapumppu surisee iloisesti parisen sekuntia. Vaan mistä vois johtua se, että toisinaan ei kuulu juurikaan mitään -korkeintaan hiljainen, matala murahdus- eikä moottori lähde käyntiin. Joskus joutuu käyttämään virrat pois useampaan kertaan, ennenkuin pumppu surahtaa normaalisti ja motti starttaa. (Onneksi tätä ei ihan joka päivä tapahdu, mutta viimeaikoina tiheämpään tahtiin kuitenkin.) :roll:
Voisko olla vika releessä, vai itse moottorissa?
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jeep. Because roadside assistance requires, well, a road..

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » 08.09.2009. 19:16

Taisi olla sopivan epämääräinen oireenkuvailu, kun ehdotuksia ei vielä ole tullut. :D
Postattuani tämän kysymyksen Jeppe ei ole kertaakaan aiheuttanut ongelmia bensapumpun kanssa, joten taidanpa aloittaa threadin muidenkin kummalisten oireiden/kolinoiden nimellä! Josko nekin poistuivat riittävästi julkisuutta saatuaan..

:mrgreen:
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Jorma

Viesti Kirjoittaja Jorma » 08.09.2009. 22:14

Olihan tuossa yleistä-puolella yksi pumppuvika:
viewtopic.php?t=358
Sitä minä ensimmäisenä epäilisin jos ei ole tiedossa että pumppua olisi joskus uusittu ja ikävuosia on jo kaksinumeroinen luku.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

ImacInnes
Moderaattori

Re: '89 Wranglerin bensapumppu torspoilee.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 08.09.2009. 22:18

Tero kirjoitti:Sähköllä se toimii, joten laitetaan tälle osastolle..

Eli: Normaalisti kun wanhassa YJ:ssä vääntää virrat päälle, bensapumppu surisee iloisesti parisen sekuntia. Vaan mistä vois johtua se, että toisinaan ei kuulu juurikaan mitään -korkeintaan hiljainen, matala murahdus- eikä moottori lähde käyntiin. Joskus joutuu käyttämään virrat pois useampaan kertaan, ennenkuin pumppu surahtaa normaalisti ja motti starttaa. (Onneksi tätä ei ihan joka päivä tapahdu, mutta viimeaikoina tiheämpään tahtiin kuitenkin.) :roll:
Voisko olla vika releessä, vai itse moottorissa?
Terve!
Eiköhän sieltä pumpusta ole hiilet loppu.
Joskus asiasta voipi varmistua kun pyydät jonkun muun starttaamaan ja itse naputtelet tankkia tai vielä parempi tankissa olevaa luukkua mistä pumpun saapi ulos. jos hiilet on lopussa niin naputeltaessa pumpun saapi käyntiin.

Eikun vaan uusi pumppu tilalle niin ongelma varmaan poistuu.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » 08.09.2009. 22:18

Juu, vaan mun oireet ei (vielä!) ole ihan noin hankalat. Lähinnä tuntuu, että pumppu ei meinaa toisinaan saada tarpeeksi virtaa innostuakseen. Akku on vanha, voi johtua siitäkin. Tiedä näistä. Pitää hankkia mittari, että voi testailla...
Jeep Wrangler YJ 2.5 -89

Kirjoita vastaus