ZJ-94 Lamp Outage Module

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
ristokakko
Viestit: 62
Liittynyt: 23.04.2008. 22:25
Paikkakunta: nastola

ZJ-94 Lamp Outage Module

Viesti Kirjoittaja ristokakko » 13.09.2009. 8:26

Niin siis tuolla varapyörän takana luukussa oleva musta laatikko josta tuli savut pihalle ja takavalot lakkasivat toimimasta.tietsikka oli jo aiemmin väittänyt,että takavalot ovat epäkunnossa Rear lamp failure,mutta ne olivat kunnossa ja paloivat normaalisti.Otin tuon lootan irti ja avasin sen.Sisältä paljastui piirilevy kuin transistoriradiossa. Piirilevyyn oli yhteen kulmaan palanut reikä.Reiän kohdalla on sykyrällä oleva rautalanka parin pää,joka oli palanut irti piirilevystä.Kun takavalot eivät palaneet yhdistin nuo rautalangat immalangalla ja takavalo syttyi. Saman tein toiselle parille ja niin syttyi toinenkin takavalo.Mullakin otettu vetokoukkuun sähköt ryöstäjillä takavaloista ja tässä taannoin kun peruuttelin venetraileria veteen niin en muistanut irroittaa töpseliä ja luultavasti siinä on tullut sen verran vastusta,että tuo sulatti ensin juotokset irti ja sen jälkeen seon ollut huonolla liitoksella ja se on kuumentanut reiän piirilevyyn.Sitä vaan ihmettelen,että miksi ei sulake palanut ensin ja missä takavalojen sulake yleensä on :o :shock:
Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus

Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)

Gary Grand
Viestit: 146
Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
Paikkakunta: Petäjävesi

Viesti Kirjoittaja Gary Grand » 17.09.2009. 10:00

No, niin! Siirrytäänpäs tänne kysymysten kanssa... :oops:
Nyt herää pari kysymystä:
Miksi siinä on kaksi liitintä, jotka yhdistämällä sen selvästi voi ohittaa?

Missä on liitin josta saa sähköt ulostettua koukulle?

Mistä saan järkevästi nuo vetokoukun sähköt otettua tässä autossa?
Kyseessä siis -92 valmistettu jenkkilahna(käyttöönotto on 30.10.-92) Kaikki toiminnot on tuumaisia/mailisia/Fahrenheitia... Auto on tuotu Suomeen kuitenkin Saksasta

Miksi tuota moduulia ei -94:ssa ole(vain yhteen tökätyt liittimet samassa paikassa kuin -93:ssa), vaan siinä on oikean takaloksun sisällä johtosarjassa liitin johon on liitetty pehmusteeseen kääritty "pötkö", jossa on releet, ym jutut sisällä ja johto tulee oikeasta takanurkasta ulos ja amerikkalaiseen pistokkeeseen. Kyseessä siis selkeästi vastaava "Outage module", mutta vähemmän fiinissä pakkauksessa.

-93:ssa ei tuota liitintä johtosarjasta löytynyt, kun panelin purin pois.

-94 Autohan on Suomi-auto, ei jälkituontia ja kaikki on hyvin alkuperäistä, myös tuon takanurkasta ulostulevan johdon päässä oleva Jenkkityylinen vetokoukun pistoke, joka löytyi irrallaan takapuskurin sisältä totaalisen hapettuneena.
:lol:
Molemmat autot ovat siis ZJ:tä, ja molemmissa on joku hullu keksijä virittänyt nuo koukun sähköt vähääkään välittämättä tehtaan asentamista valmiuksista.
-94:ssa koukun sähköt on otettu väkisin takavalojen johtosarjoilta ja -93:ssa hirveiden relehässäköiden avulla samasta paikasta. Releiden seassa oli myös joku summeri, jonka nappasin pois, eikä mitään vaikutusta mihinkään. Tuo viritys on ilmeisesti jonkun koukku-firman kaupittelema kitti ja asennettu varmaan Saksanmaalla jo uutena autoon.

Kirjoita vastaus