Grandin valot

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Grandin valot

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 21.03.2009. 17:09

Rupesin tossa valoja ihmettelemään kun ei meinaa lähivaloilla nähdä oikein mitään. Umpioista löytyi tosi omituisen näköiset philips 42W halogeenit. Saakohan ZJ:n umpioon tavallista H4 kantaa, tolla philipsillä ei tee mitään. Onkohan alkuperäinen ajatus ollut jonkin näköinen sähkön säästäminen autossa joka on muutenkin varsinainen säästöpossu :)
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.03.2009. 18:25

Onkos siinä ajovalojen korkeudensäätöä?? Onko ne DOT-umpiot?? Umpioita vaihtamalla saa H4 polttimot siihen, tosin ei se valoteho sillä parane yhtään!!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 21.03.2009. 19:02

Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Pihallinen Jeeppejä

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 21.03.2009. 21:14

Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.03.2009. 22:28

Sam66 kirjoitti:Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Nykyvalaisimet on vaan surkeita!!

Minkälainen polttimo siinä sulla sitten on??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.03.2009. 22:29

kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kuningaskulkuri
Viestit: 129
Liittynyt: 27.03.2008. 20:22
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja kuningaskulkuri » 22.03.2009. 7:29

JAMANT kirjoitti:
kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Menee hiukan OT, mutta XJ:ssä ei siis ole releitä? No onneksi ne on helpot toeuttaa jälkikäteenkin sinne. Siinä lienee taas yksi homma listalle mitä täytyy tehdä, kunhan tässä taas sen verran kykenee kurkkukivulta...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 22.03.2009. 12:33

kuningaskulkuri kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
kuningaskulkuri kirjoitti:Tuleeko tässä muuten umpioita vaihdellessa eteen myös se ongelma mikä on ainakin vanhemmissa ameriikkalaisissa autoissa, eli valorele, tai siis sen puuttumattomuus? Eli onko näissä relitä ollenkaan, vai ohjataanko valoja ihan vaan katkasimella?
Mun mielestä Grand Cherokeissa on releet, ainakin rapsahtaa siihen malliin!! Eikä ole yhtään Grand Cherokeen valokatkaisijaa vielä sulanut kojetauluun, kuten XJ:ssä tapahtuu koko ajan...
Menee hiukan OT, mutta XJ:ssä ei siis ole releitä? No onneksi ne on helpot toeuttaa jälkikäteenkin sinne. Siinä lienee taas yksi homma listalle mitä täytyy tehdä, kunhan tässä taas sen verran kykenee kurkkukivulta...
Kahteen XJ:n (tai siis itseasiassa MJ:n, mutta samoja ne on sähköiltään siltä osin) jo tänä vuonna laittanut releet ja yhteen tai kahteen XJ:n pitäis vielä laittaa (ainakin ne on alustavasti jo sovittu)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Valotehoa

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 22.03.2009. 20:34

JAMANT kirjoitti:
Sam66 kirjoitti:Eipä ole korkeudensäätöä ja DOT-merkintää ei näy, mutta mitenniin ei valoteho parane?
Nykyvalaisimet on vaan surkeita!!

Minkälainen polttimo siinä sulla sitten on??
Siinä on se 45/65w halogeeni ja ainakin mun 43-vuotiaan hämäränäölle valoa tulee ihan liian vähän, toisaalta noitten uusien lisäpitkien asennuksen jälkeen kaikki on näyttänyt vähän hämärältä :)

Pakko sanoa tähän vielä että ton mun "virka Kian" H7:sta lähti kyllä ihan eri määrä valoa kun tökkäsin sinne GE:n megalight plus polttimot ja siitä tämä valotehon lisäysinto nyt lähti.
Pihallinen Jeeppejä

Avatar
hentpe
Viestit: 179
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 15.04.2009. 23:07

Polttimolle tulevan jännitteen parantaminen auttaa yleensä. Orkkis johdot kun tuppaavat olemaan aika ohuita ja jännitehäviöt sen mukaisia. Järkevä toteuttaa samalla jos ja kun laittaa releet (siis se XJ).

Jos noin kokemuksen syvällä rinta äänelle puhutaan, niin eipä ole mulla tullut vastaan ainoatakaan jenkkia jossa olis ihan rehellisesti sanottuna hyvät orkkis valot. Jos joku tietää et sellainenkin ihme on päässyt tapahtumaan, niin kertokoon siitä tässä. Kokemusta on Fordeista, Syslereistä, Jeepistä ja GM:ästä. Lyhyet yleensä aivan onnettomat ja ei pitkilläkään naapuria sokaisemaan pääse. Alerossa ja Sebringissä oli sumuvalot joista lähinnä yhtä paljon apua kuin toisista parkeista.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 16.04.2009. 14:51

Tällainen hauska polttimo näköjään löytyisi sen alkuperäisen 9004n tilalle, mitähän viranomaiset tykkäisi, ainakin alkaisi näkemään lyhyilläkin :idea:
http://www.autobarn.net/xxx19614.html
Pihallinen Jeeppejä

kokki
Viestit: 29
Liittynyt: 07.10.2009. 22:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kokki » 09.10.2009. 8:00

Minkäs umpioita tuonne tilalle kannattaisi katella?

ns. sopiva xenon-sarja ehkä:
http://www.jatek.fi/auto-osat/product/56

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 09.10.2009. 9:04

Pitäisi päästä testaamaan jotenkin. Mikäli tuo käyttää umpion omaa heijastinta ei siitä todennäköisesti oo mitään hyötyä koska siinä se alkuperäisen umpion vika piilee.
Pihallinen Jeeppejä

Kirjoita vastaus