Latausrele

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
Siankarlo
Viestit: 21
Liittynyt: 26.04.2017. 17:51
Paikkakunta: Espoo

Latausrele

Viesti Kirjoittaja Siankarlo » 26.04.2019. 20:49

Missä sijaitsee Grand Cherokeen 4,7 V8 latausrele, vai onko se integroitu tietokoneeseen?

Keimo
Viestit: 217
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja Keimo » 27.04.2019. 7:01

Jos tarkoitat jännitteensäädintä, niin kyllä, sitä tehtävää hoitaa moottorinohjaustietokone.
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Siankarlo
Viestit: 21
Liittynyt: 26.04.2017. 17:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja Siankarlo » 27.04.2019. 8:52

Sitä epäilinkin. Noin teoreettisesti ajatellen; voisikohan tuon releen tehtävät kompensoida ulkopuolisella jännitteensäätimellä? Ongelma nimittäin on, että kun laturille ("releeltä") tuleva johto on paikoillaan, niin auto käy todella huonosti, mittaristossa vilkkuvat jouluvalot ja latausjännite on yli 18 volttia. Kun johdon irrottaa, kaikki toimii, kuten pitääkin, paitsi että latausvirtaa ei akulle tietenkään tule.

Avatar
Jorma
Viestit: 390
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja Jorma » 27.04.2019. 10:13

Voi kai sitä ainakin kokeilla, lataahan se niinkin. Sitä en tiedä mitä softa tykkää moisesta, rupeaako herjaamaan jotakin. Mitä jos kokeilisit ensin jollakin akkulaturilla joka jaksaa nostaa jännitteen neljääntoista että käykö auto silloinkin ihan normaalisti ilman jouluvalojen vilkutusta?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.04.2019. 11:49

Ulkoinen rele toimii, mutta Check Engine -valo syttyy ja jos auto on 01.01.2001 uudempi käyttöönotolta, Check Engine valo ei saa palaa katsastuksessa, vanhemmissa saa palaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Siankarlo
Viestit: 21
Liittynyt: 26.04.2017. 17:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja Siankarlo » 27.04.2019. 12:21

OK! No, antaa palaa vain, auto ON 2001 mallia. Vikavalon kanssahan voi menetellä, kuten muidenkin turhien valojen (mm. ABS) ja hoidella sen niin, että se syttyy ja sammuu, kuten pitääkin, mutta se todellakin on sitten vain "jouluvalo". Pääasia, että katsastaja on yhtä tyytyväinen kuin itsekin olen. Se toinen, kalliimpi vaihtoehto lienee tietokoneen korjaus/vaihto?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 27.04.2019. 18:11

Siankarlo kirjoitti:
27.04.2019. 12:21
OK! No, antaa palaa vain, auto ON 2001 mallia. Vikavalon kanssahan voi menetellä, kuten muidenkin turhien valojen (mm. ABS) ja hoidella sen niin, että se syttyy ja sammuu, kuten pitääkin, mutta se todellakin on sitten vain "jouluvalo". Pääasia, että katsastaja on yhtä tyytyväinen kuin itsekin olen. Se toinen, kalliimpi vaihtoehto lienee tietokoneen korjaus/vaihto?
Ei se ihan noin toimi, katsastusmies kun lukee ne vikakoodit OBD:stä ja valon oot hoidellu, niin onhan siellä se vikakoodi olemassa ja ei kelpaa leimalla... Sorry...

Ja jos löydät korjaajan sille tietsikalle, joka siihen a) koskee ja b) osaa sen korjata, niin yhteystietoja mulle, olis parikymmentä ECM:ää korjattavaksi...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Siankarlo
Viestit: 21
Liittynyt: 26.04.2017. 17:51
Paikkakunta: Espoo

Re: Latausrele

Viesti Kirjoittaja Siankarlo » 27.04.2019. 19:14

Joo, mulle tuli sama asia mieleen ensi huuman jälkeen. Fan, että mä vihaan noita neljällä pyörällä kulkevia tietokoneita...Joka tapauksessa läjä on myynnissä eikä koskaan, ikinä, milloinkaan enää tuollaista murheenkryyniä mulle tule! Jenkeistä kuulemma saa parilla sadalla + muutaman kympin rahdilla uusia/korjattuja? laitteita, jotka saa heittämällä kytkettyä vanhan tilalle. Enpä tiedä, juutuupista löytyy tarinoita, että paljon on rahaa tuhrattu Jeepin tietsikoihin eivätkä ongelmat silti ole ratkenneet, eivät edes Kraisun huollossa. Eli täysi susi ja mitä viheliäisin pettymys koko rohja!
P.S. Autohan on tarkoitettu myös maasto- ja metsämönkimiseen; miten se muka sellaisissa olosuhteissa selviää, kun sen elektroniikka on noin pettävällä pohjalla!!

https://www.ebay.com/itm/Engine-Compute ... SwdoZaexJm

Kirjoita vastaus