kerro jotain tietokoneesta
kerro jotain tietokoneesta
Yksinkertainen kysymys, johon jonkun täytyy tietää vastaus.
Onko se lakisääteinen asia, että Jeep Wraglerissa 2009 mallissa TÄYTYY OLLA tietokone.
Jos on, minkä sakon sen puuttumisesta saa ??
Vai saako tietokoneettomalla autolla enään ajaa ollenkaa ???
Jossainhan täytyy olla vanhanajan nero, joka yksinkertaisesti repii kaikki &%¤%&( johdot koko autosta ( siinä onnistun itsekkin )
Asentaa takaisin vain ne vanhanajan minimin. Moottori käynnistyy ja sammuu – vilkut ja muut valot toimii. Tuulilasin pyyhkiät olisivat käytännölliset.
Ilmastoinnista-lämmityksestä -ja nappi ovien lukituksesta olen valmis luopumaan.
En mitenkään voi olla ainoa jota tämä sähköjohtojen jne jutut vi..tu..aa ihan melkein yli ymmärryksen. Joten kait joku kommentti tulee..
Onko se lakisääteinen asia, että Jeep Wraglerissa 2009 mallissa TÄYTYY OLLA tietokone.
Jos on, minkä sakon sen puuttumisesta saa ??
Vai saako tietokoneettomalla autolla enään ajaa ollenkaa ???
Jossainhan täytyy olla vanhanajan nero, joka yksinkertaisesti repii kaikki &%¤%&( johdot koko autosta ( siinä onnistun itsekkin )
Asentaa takaisin vain ne vanhanajan minimin. Moottori käynnistyy ja sammuu – vilkut ja muut valot toimii. Tuulilasin pyyhkiät olisivat käytännölliset.
Ilmastoinnista-lämmityksestä -ja nappi ovien lukituksesta olen valmis luopumaan.
En mitenkään voi olla ainoa jota tämä sähköjohtojen jne jutut vi..tu..aa ihan melkein yli ymmärryksen. Joten kait joku kommentti tulee..
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Eihän tietokoneen olemassa olosta muuta vaatimusta ole kuin että auto menee päästöistä läpi ja nämä OBD mittaukset yms. on mahd. tehdä.
Tietty konttorin setä vaatii että nämä EGR (pakokaasun takaisinkierrätys) yms päästöjutut on toiminnassa. Noiden poistaminenhan on suht simppeliä jos on vaan kytkentäkaaviota ja vähän kaikenlaista nippelitietoa.
Suurimpia ongelmia on ajoneston poistamisen kanssa sekä se että moottori kyllä tarvitsee sen perus ohjauksen ellei vaihda moottoria mekaanisesti ohjattuun versioon mitä ei taas konttorin setä sulata.
Tietty konttorin setä vaatii että nämä EGR (pakokaasun takaisinkierrätys) yms päästöjutut on toiminnassa. Noiden poistaminenhan on suht simppeliä jos on vaan kytkentäkaaviota ja vähän kaikenlaista nippelitietoa.
Suurimpia ongelmia on ajoneston poistamisen kanssa sekä se että moottori kyllä tarvitsee sen perus ohjauksen ellei vaihda moottoria mekaanisesti ohjattuun versioon mitä ei taas konttorin setä sulata.
Re: kerro jotain tietokoneesta
Saa ajaa, mettässäPÄSSI kirjoitti: Vai saako tietokoneettomalla autolla enään ajaa ollenkaa ???
Jossainhan täytyy olla vanhanajan nero, joka yksinkertaisesti repii kaikki &%¤%&( johdot koko autosta ( siinä onnistun itsekkin )
Asentaa takaisin vain ne vanhanajan minimin.
En mitenkään voi olla ainoa jota tämä sähköjohtojen jne jutut vi..tu..aa ihan melkein yli ymmärryksen. Joten kait joku kommentti tulee..

Asia on kuitenkin niin että aikoinaan tuo simppeli "vanhanajan"tekniikka oli minulle ja monille muille hebreaa, vaan köyhän oli opittava sen metkut.
Olen varma että lähitulevaisuudessa syntyy sukupolvi joka ei jaksa käsittää niitä jotka jaksoivat räplätä katkojankärkiä ja virranjakajia tahi yrittää säätää kaasareita.
Heille on maailman yksinkertaisin asia etsiä testerillä vikakoodi, vaihtaa/korjata viallinen komponentti ja jatkaa matkaa puhtain kynnenalusin.
Itsekin alan pikkuhiljaa siirtyä "kaasarisukupolvesta" "nintendomaailmaan"
Lelustani yksikään ei enää ole kaasariversio.
Toisaalta olen kyllä tosissani harkinnut 2.1L diesel cherokeen hankintaa...
M Arkku
...vaikka se ei käynnistykozel kirjoitti:Sitten on vaan näitäkin asentajia jotka katsoo jos ei vikakoodeja löydy niin auto on kunnossaHeille on maailman yksinkertaisin asia etsiä testerillä vikakoodi, vaihtaa/korjata viallinen komponentti ja jatkaa matkaa puhtain kynnenalusin.



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: kerro jotain tietokoneesta
Sinänsä mielenkiintoisja että jopa niinkin konservatiivinen lehti kuin Mobilisti, on tehnyt jutun vanhan Cherokeesin "bensarosmo" 4.2:sen korvaamisesta nykyajan "windows" versiolla!!!PÄSSI kirjoitti: Jossainhan täytyy olla vanhanajan nero, joka yksinkertaisesti repii kaikki &%¤%&( johdot koko autosta ( siinä onnistun itsekkin )
Asentaa takaisin vain ne vanhanajan minimin. Moottori käynnistyy ja sammuu – vilkut ja muut valot toimii. Tuulilasin pyyhkiät olisivat käytännölliset.
Ilmastoinnista-lämmityksestä -ja nappi ovien lukituksesta olen valmis luopumaan.
..
M Arkku