keskuslukituksen ohjainboksi kateissa
keskuslukituksen ohjainboksi kateissa
ostin tollasen jälkiasennettavan kaukosäätöisen keskuslukituksen ja pitäis nyt löytää missä se orkkis keskuslukituksen boksi piileskelee. auto on siis zj. katossa keskellä on ilmeisesti vaan se kaukosäätimen vastaanotin? koska kun siitä johdot irrotti niin keskuslukitus oven nappulasta vielä toimii.
Lienee 93-95 vuosimallia IR-ohjauksella??
Jos vika on vain puuttuva/rikkinäinen kaukosäädin, en ryhtyisi tuommoiseen.
https://www.keylessride.com/order/quote ... d=92CE1C2A
Toimii ja on todella helppo ohjelmoitava.
Ehjä käytetty on toinen vaihtoehto, ohjelmointi:
It's easy
1. Open driverside door
2. Put key in ignition and turn it to run but don't start it
3. Lock the driver side door with the manual lock
4. Hold down the unlock button on the keyfob till the door unlocks
Lähettimen infrapunaledin voi tarkistaa katsomalla digikameralla.
Jos vika on vain puuttuva/rikkinäinen kaukosäädin, en ryhtyisi tuommoiseen.
https://www.keylessride.com/order/quote ... d=92CE1C2A
Toimii ja on todella helppo ohjelmoitava.
Ehjä käytetty on toinen vaihtoehto, ohjelmointi:
It's easy
1. Open driverside door
2. Put key in ignition and turn it to run but don't start it
3. Lock the driver side door with the manual lock
4. Hold down the unlock button on the keyfob till the door unlocks
Lähettimen infrapunaledin voi tarkistaa katsomalla digikameralla.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Eihän toi mikään ihmeellinen homma ole tuota uutta asentaa kunhan vaan vanhan boksin löytää. Ebaysta saa noita järjestelmiä aika kivasti nykyjää. http://www.ebay.co.uk/itm/Universal-Car ... 5d44fadee5
Komppaan Kozelii, koska taitaa se ohjainyksikkö olla yhteenrakennettu body-tietokoneseen... Maanantaina koitan selvittää, mutta ton sun ZJ:n vuosimalli olis kyllä helpottanu selvitystä ja nimenomaan sen valmistenumeron mukainen vuosimalli, ei käyttöönotto, ne kun ei välttämättä ole samat, eli VIN-koodin 10. merkki?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
http://www.commandocaralarms.com/wiring ... /1163.html
Ole hyvä. Tuolta löytyy myös muihin autoihin todella hyvin noita kytkiksiä hälyn osalta. Näitä saa sovellettua kätevästi muihinkin lisävarusteisiin jotka kytketään syttyvirtaan, keskuslukkoon yms.. Ohjeissa hyvä kun kerrotaan mistä kyseiset johdot löytyy.
Ole hyvä. Tuolta löytyy myös muihin autoihin todella hyvin noita kytkiksiä hälyn osalta. Näitä saa sovellettua kätevästi muihinkin lisävarusteisiin jotka kytketään syttyvirtaan, keskuslukkoon yms.. Ohjeissa hyvä kun kerrotaan mistä kyseiset johdot löytyy.
kozel@ircnet
kiitän!kozel kirjoitti:http://www.commandocaralarms.com/wiring ... /1163.html
Ole hyvä. Tuolta löytyy myös muihin autoihin todella hyvin noita kytkiksiä hälyn osalta. Näitä saa sovellettua kätevästi muihinkin lisävarusteisiin jotka kytketään syttyvirtaan, keskuslukkoon yms.. Ohjeissa hyvä kun kerrotaan mistä kyseiset johdot löytyy.
Itselläni on vuoden -96 CG, jossa molemmat avaimet tallella, mutta ainoastaan toinen kaukosäädin. Kaukosäätimestähän lähtee ajonesto pois päältä.
Katselin linkistä http://www.keylessride.com/order/quote. ... d+Cherokee uutta kaukosäädintä.
Onnistuuko kaukosäädön ohjelmointi myös niin, että ottaa ajoneston pois päältä tällä ohjeella mitä rane aiemmin kirjoitteli:
1. Open driverside door
2. Put key in ignition and turn it to run but don't start it
3. Lock the driver side door with the manual lock
4. Hold down the unlock button on the keyfob till the door unlocks
Katselin linkistä http://www.keylessride.com/order/quote. ... d+Cherokee uutta kaukosäädintä.
Onnistuuko kaukosäädön ohjelmointi myös niin, että ottaa ajoneston pois päältä tällä ohjeella mitä rane aiemmin kirjoitteli:
1. Open driverside door
2. Put key in ignition and turn it to run but don't start it
3. Lock the driver side door with the manual lock
4. Hold down the unlock button on the keyfob till the door unlocks
Grand Cherokee 4.7 WJ Limited, 1999
ex Grand Cherokee 4.0 ZJ Limited, 1996
ex Grand Cherokee 4.0 ZJ Limited, 1996
-93:ssa ei ollut käynnistyksenestoa ja tuolla loitsulla opetettiin IR-toiminen kapula:
http://www.keylessride.com/order/quote. ... d=92CE1C2A
Joko luit
viewtopic.php?t=1109&postdays=0&postorder=asc&start=15
http://www.keylessride.com/order/quote. ... d=92CE1C2A
Joko luit
viewtopic.php?t=1109&postdays=0&postorder=asc&start=15
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Eipä tuosta ketjusta selvinnyt vastausta, eli voi olla hankalampaa näiden kanssa missä ajonesto kauko-ohjaimessa.
Kattelin vielä englannin kielisiltä sivuilta ja löysin seuraavan keskustelun:
http://www.jeepforum.com/forum/f11/97-j ... ing-37483/
Tuossa ohje -97 malliselle seuraava:
open the drivers side door and leave it open with the door lock lever in the locked position.
turn the ignition to the on position.
you then have 20 seconds to aim the transmitter at the receiver in the vehicle and press the unlock button on the remote and hold it for at least 5 seconds..when it accepts the programming, the door will unlock.
you have another 20 seconds to turn the ignition off and back on to lock the code in..
Kenelläkään kokemuksia tai muuta infoa?
Kattelin vielä englannin kielisiltä sivuilta ja löysin seuraavan keskustelun:
http://www.jeepforum.com/forum/f11/97-j ... ing-37483/
Tuossa ohje -97 malliselle seuraava:
open the drivers side door and leave it open with the door lock lever in the locked position.
turn the ignition to the on position.
you then have 20 seconds to aim the transmitter at the receiver in the vehicle and press the unlock button on the remote and hold it for at least 5 seconds..when it accepts the programming, the door will unlock.
you have another 20 seconds to turn the ignition off and back on to lock the code in..
Kenelläkään kokemuksia tai muuta infoa?
Grand Cherokee 4.7 WJ Limited, 1999
ex Grand Cherokee 4.0 ZJ Limited, 1996
ex Grand Cherokee 4.0 ZJ Limited, 1996
96-98 Grand Cherokeessa on radiolla toimiva kauko-ohjain.
Netissä on paljon väärää tietoa asiasta, mutta minun tietääkseni ainoa tapa koodata uusi kaukosäädin on Chryslerin testerillä. En tiedä löytyykö niitä oikein muualta kuin maahantuojalta.
Olen itse samassa tilanteessa että omistan vain yhden toimivan säätimen. Olen tilannut E-baystä kaksi säädintä kokeeksi, toinen jenkki autoon ja toinen UK autoon. Kumpaakaan ei saanut edes maahantuojalla koodattua. Eikä uutta kaukosäädintä saa tilattua enää maahantuojan kautta koska niitä ei enää valmisteta. UK auton säädin on ulkoa ja sisältä täysin samannäköinen kuin tuo oma, parissa piirissä säätimen sisällä on vähän eri numerot. Ilmeisesti se avain täytyy olla juuri oikealla osanumerolla että auto sen hyväksyy.
Sitten seuraa vähän mutua mistä en ole täysin varma. Oletan että syy miksi mikä tahansa testeri ei kelpaa johtuu siitä että 96-98 Grandissä on käytössä Chryslerin oma CCD väylä, minkä kautta ohjelmointi tapahtuu. Oletan myös että kun sitä unlock nappia painaa niin autossa on joku moduli joka ottaa avaimelta tulevan radioviestin vastaan ja jos se on ok se lähettää auton tietokoneelle käskyn deaktivoida ajonesto. Jos olisi vehkeet ja aikaa kuunnella mitä tuolla CCD väylässä tapahtuu olisi varmaan mahdollista tehdä palikka joka tuon ajoneston poiskytkemisen tekee.
Itseasiassa semmoista palikkaa on ilmeisesti joskus valmistettukin, mutta ei valmisteta enää. DEI-455T on sen vehkeen nimi, tästä ei itsellä ole mitään kokemusta.
Ebaystä löytyisi vielä:
http://www.ebay.com/itm/Directed-DEI-19 ... 2ecb227ff8
Netissä on paljon väärää tietoa asiasta, mutta minun tietääkseni ainoa tapa koodata uusi kaukosäädin on Chryslerin testerillä. En tiedä löytyykö niitä oikein muualta kuin maahantuojalta.
Olen itse samassa tilanteessa että omistan vain yhden toimivan säätimen. Olen tilannut E-baystä kaksi säädintä kokeeksi, toinen jenkki autoon ja toinen UK autoon. Kumpaakaan ei saanut edes maahantuojalla koodattua. Eikä uutta kaukosäädintä saa tilattua enää maahantuojan kautta koska niitä ei enää valmisteta. UK auton säädin on ulkoa ja sisältä täysin samannäköinen kuin tuo oma, parissa piirissä säätimen sisällä on vähän eri numerot. Ilmeisesti se avain täytyy olla juuri oikealla osanumerolla että auto sen hyväksyy.
Sitten seuraa vähän mutua mistä en ole täysin varma. Oletan että syy miksi mikä tahansa testeri ei kelpaa johtuu siitä että 96-98 Grandissä on käytössä Chryslerin oma CCD väylä, minkä kautta ohjelmointi tapahtuu. Oletan myös että kun sitä unlock nappia painaa niin autossa on joku moduli joka ottaa avaimelta tulevan radioviestin vastaan ja jos se on ok se lähettää auton tietokoneelle käskyn deaktivoida ajonesto. Jos olisi vehkeet ja aikaa kuunnella mitä tuolla CCD väylässä tapahtuu olisi varmaan mahdollista tehdä palikka joka tuon ajoneston poiskytkemisen tekee.
Itseasiassa semmoista palikkaa on ilmeisesti joskus valmistettukin, mutta ei valmisteta enää. DEI-455T on sen vehkeen nimi, tästä ei itsellä ole mitään kokemusta.
Ebaystä löytyisi vielä:
http://www.ebay.com/itm/Directed-DEI-19 ... 2ecb227ff8
ZJ:n mukana tulleessa käyttöohjekirjassa kaukosäätimen sanotaan toimivan infrapuna-aalloilla.
Muistipaikkoja on neljä mutta sitä en osaa sanoa onko joku saanut uutena mukaansa neljä kaukosäädintä. Joissakin ohjelmoitavissa keskuslukituksissa avaimia ei voi ohjelmoida enempää kuin on muistipaikkoja, joten jos kaikki neljä muistipaikkaa ovat ns. täynnä, uusia ei enää voi ohjelmoida ilman muistipaikkojen nollausta. Ja se pitäisi tehdä merkkiliikkeessä. En tiedä onko Jeepissä tällainen systeemi.
Tosin nykyisin intternetin ihmeellisessä valtaväylässä on kaupan kaikkea, jopa koodereita. En kyllä lähtisi kokeilemaan kaukosäädinsysteemin koko uudelleenohjelmointia ellei ole ihan oikeasti pakko. Varsinaisen käyttöauton avainten ohjelmointikin oli sen verran mielenkiintoinen operaatio etten lähde ZJ:n avaimia edes yrittämään. Tästä keskustelusta muuten tuli mieleen että pitääpä viimein hankkia se toinen kaukosäädinkapula..

Muistipaikkoja on neljä mutta sitä en osaa sanoa onko joku saanut uutena mukaansa neljä kaukosäädintä. Joissakin ohjelmoitavissa keskuslukituksissa avaimia ei voi ohjelmoida enempää kuin on muistipaikkoja, joten jos kaikki neljä muistipaikkaa ovat ns. täynnä, uusia ei enää voi ohjelmoida ilman muistipaikkojen nollausta. Ja se pitäisi tehdä merkkiliikkeessä. En tiedä onko Jeepissä tällainen systeemi.
Tosin nykyisin intternetin ihmeellisessä valtaväylässä on kaupan kaikkea, jopa koodereita. En kyllä lähtisi kokeilemaan kaukosäädinsysteemin koko uudelleenohjelmointia ellei ole ihan oikeasti pakko. Varsinaisen käyttöauton avainten ohjelmointikin oli sen verran mielenkiintoinen operaatio etten lähde ZJ:n avaimia edes yrittämään. Tästä keskustelusta muuten tuli mieleen että pitääpä viimein hankkia se toinen kaukosäädinkapula..

ZJ 4.0 -96
On noissa omistajan käsikirjoissakin virheitä, niitä kirjoittavat ei tunne tekniikkaa... Yhdessä, varmaan suomen ainoassa 2005 Grand Cherokeessa 3.7V6:sella (kun kaikki muut on 3.0CRD:llä tai Hemi-koneisia, mitä mä tiedän), ko kirjassa lukee että kaikkiin moottoreihin menee sama suodatin (5281090), mutta eipä sopinut, kierre ja tiiviste on kyllä oikeassa paikassa, mutta halkaisijaltaan on liian iso.... Ja oli ihan oikea USA-mallin Omistajan Käsikirja!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Infrapunalla toimiva systeemi oli 93-95 ZJ:ssä ja radiolla 96-98. En tiedä sitten onko noissa jotain päällekkäisyyttä tai maakohtaisia eroja ollut. Tuon infrapunaversion pystyy vissiin noilla ovikikkailuilla ohjelmoimaan itsekin, radioversio taas vaatii yhteensopivan testerin.
Noista radiokaukoista vielä, ajattelin että ehkäpä se US mallin säädin toimii eri taajuudella ja siksi kokeilin vielä sitä UK malliakin. Se US mallinen oli sisuskaluiltaankin ihan erilainen kun taas UK malli näyttää melko samalta kalulta, vaan eipä auto sitä hyväksynyt. Oheisessa kuvassa on UK (vasemmalla) ja oma toimiva (oikealla).

Noista radiokaukoista vielä, ajattelin että ehkäpä se US mallin säädin toimii eri taajuudella ja siksi kokeilin vielä sitä UK malliakin. Se US mallinen oli sisuskaluiltaankin ihan erilainen kun taas UK malli näyttää melko samalta kalulta, vaan eipä auto sitä hyväksynyt. Oheisessa kuvassa on UK (vasemmalla) ja oma toimiva (oikealla).