Cherokee KJ ja isoin akku minkä saa.

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Cherokee KJ ja isoin akku minkä saa.

Viesti Kirjoittaja kozel » 09.01.2010. 22:02

Eli onko vinkkiä mikä akku kannattas laittaa? Akku kun saa olla sen vain sen 31cm. pitkä ja Varta blackline olis parhaillaan 85Ah ja varmaan silläkin tulille lähtee mutta kun on tuo eberi niin lisäkapasiteetti ei olisi pahasta. Sitten näyttää olevan akkujen syväpurkauksien osalta eri arvoja..

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 10.01.2010. 16:05

Jos käyttää Eberiä/Webastoa, niin perus nyrkkisääntö on se, että jos poltat lämmitintä puoli tuntia, auton pitää käydä sen jälkeen se sama puolituntia.
Tällä kurin akku latautuu lämppärin käytön jälkeen kunnolla. Toinen vaihtoehto on laittaa joku Defan akkulaturi tai joku C-Tec jos vaan niitä pääsee pitämään tolpasta tai seinästä roikan päässä kun auto seisoo kotona. Mulla on kesäauto aina C-Tecin päässä kesäaikaan. Talvella kun siitä on akunkengät irti ja se seisoo lämpimässä.
Ja noiden lämppäreiden kanssa ei kannata ostaa kuin hyvä akku, koska sen joutuu vaihtamaan viimeistään kahden talven jälkeen.
Eli "syväpurkaus-insinööripornot" nyt romukoppaan ja kaupasta uus patteri ilman sen kummempia miettimisiä. Toi Vartalainen minkä heitit, ei ole yhtään hullumpi vaihtoehto.
Kipu on vain tunne

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

jep

Viesti Kirjoittaja Hunter » 10.01.2010. 21:10

Itsellä on myös akun navoissa c-tecin pistoke ja jos ajo on ollut lyhyttä ja eberiä käytetty niin kj.on narun päässä yön yli.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 11.01.2010. 20:22

Juu itse meinasin laitella tuollaisen 17A laturin kiinteäksi keulille joka tulee defan johtosarjaan suoraan defan liittimellä. Ei tartte ihmeemmin viritellä johtoja ja pyöritellä laturia kontissa kun se laturi majailee siellä pellin alla.
(Myydään muuten noita latureita ja ovat ihan valualumiinikuoressa)

Avatar
hentpe
Viestit: 179
Liittynyt: 31.03.2008. 14:43
Paikkakunta: Mynämäki
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja hentpe » 11.01.2010. 21:14

Meillä duunissa laitettu pariin autoon, kun ajetaan lyhyttä pätkää ja eberi huutaa kokoajan. Hyvä systeemi, joskin latausaika jää lyhyeksi kun lohkista harvemmin käytetään pidempään kuin tunnin.
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 11.01.2010. 21:28

Sillä tuon 17A laturia suunnitellu että ehtii ladata edes jonkin verran.. Defan omalla 3A laturilla hyvä jos akun saa lämpenemään. Tosin defan omassa releessä on myös toiminto että saa lohkolämmittimen ohjauksen sen mukaan ja miettiny jos sen kytkin eberin kakeen kun siinä on se lisälaiteen ohjaus. Sais sit eberin kakeen myös lohkolämmittimen ohjauksen.

Avatar
JKAUTO
Viestit: 34
Liittynyt: 03.04.2008. 8:51
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Cherokee KJ ja isoin akku minkä saa.

Viesti Kirjoittaja JKAUTO » 12.01.2010. 9:39

kozel kirjoitti:Eli onko vinkkiä mikä akku kannattas laittaa? Akku kun saa olla sen vain sen 31cm. pitkä ja Varta blackline olis parhaillaan 85Ah ja varmaan silläkin tulille lähtee mutta kun on tuo eberi niin lisäkapasiteetti ei olisi pahasta. Sitten näyttää olevan akkujen syväpurkauksien osalta eri arvoja..
Orkkisena, ainakin Rene-mallissa on 120 Ah:n patteri.
It´s very Jeep, isn´t it

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 13.01.2010. 20:43

Mikähän rene akun merkki ja malli =)

Avatar
JKAUTO
Viestit: 34
Liittynyt: 03.04.2008. 8:51
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja JKAUTO » 20.01.2010. 12:15

Eipä tuossa päällä lukenut kun DaimlerChrysler corp. ja osanumero.
Mistä lie hommanneet :?
It´s very Jeep, isn´t it

Kirjoita vastaus