Jeep KJ korotus ja pyöräkoot

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 19.03.2010. 10:08

Ei tällä kai sinällään kiire ole, eli ei ihan päivän päälle. Jos ei saada tarpeeksi porukkaa kasaan, niin välttämättä alennukset ei ole aivan niin suuria, eli kannattanee hetki odotella.
Kipu on vain tunne

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 19.03.2010. 19:41

Kävin tänään leimakonttorilla ja hieman epämääräisen vastauksen sain.

Settihän EI OLE TÜV-hyväksytty eli sitä ei saa virallisesti asentaa autoon alle.
Toisaalta taas jos vaihtaa iskarit, niin niiden osaltahan ei mitään hyväksyntöjä tarvita.
Yksi kommentti aiheesta oli, että jos se ei korota kuin sen pari tuumaa, niin eihän sitä varmaan edes huomaa jos vaan osat ovat kuraiset.

Mutta jos aivan pykälien mukaan mennään niin leimaa ei saa jos moinen setti on autoon asennettu.
Kipu on vain tunne

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 19.03.2010. 19:44

paljonkos meillä olisi nyt porukkaa kasassa? itse tarvitsen alustasarjan alle kesäksi, joten mahottoman kauan en jaksaisi odotella, sillä toimitusajatkin venyy aina, vaikka lupaavat kuut ja tähdet taivaalta. ei kai sitä ihan koko kauppaa tarvitse ostaa, jotta 10-15 pinnaa antavat rabattiakin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Cynomya
Viestit: 124
Liittynyt: 17.12.2009. 10:32
Paikkakunta: Hämeenkyrö, Sasi

Viesti Kirjoittaja Cynomya » 19.03.2010. 20:05

Haloi haloi!

Tässä ihan mielenkiinnolla katselin tätä tekstiä ja olisin kysynyt mahtuuko kimppaan? toki pelkästään rahtikuluja jakamaan.
Kontillinen tavaraa Rocky Roadilta? 8)
aikuisten oikeasti:
ootteko ottamassa tavaraa UPS:llä vaiko ihan "omalla" kyydillä?
Kuinka painavia nuo teidän sarjat on? (vrt. lehtijousi sarja)
eli wrangleriin korotussarjaa Rocky Roadilta kuolanneena mutta ajatukseksi jäänyt on tuokin..
Saksasta pistin juuri tulemaan uutta levikettä ym. kilikettä mutta tuo korotussarja olisi vielä hakusessa.
Voi olla kyllä että joutuu menemään eteenpäin tällä eurooppa linjalla kun tuntuisi olevan niin paljon edullisempaa..
http://de.4x4-garage.com/
tiedä ei..

Leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä!
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 20.03.2010. 21:54

Niin, mikäs meillä oli tilanne täällä...oliko kuinka monta tosissaan osallistuvaa ja onko jotain mieltä painavaa kysymystä ilmassa? Itse ainakin olen tosissani liikkeellä. Erinomaisen hyvä alustasarja on hankinta listalla päällimmäisenä ja tuo Rockfather setti olisi vastaus tarpeisiin kyllä...samoin olisi myös crdstu -paketti, joka ehkä vieläkin parempi, mutta hiukan kalliimpi. Siinä olisi custom jouset (hiukan omea jäykemmät ja takana pidemmät jouset...samoin takaiskarit olisi pidemmät). Olen sen verran hätähousu, että tilaan romppeet viikon/kahden sisällä ja mielelläni olisin mukana porukka tilauksessa, josa rahdit menisivät mukavammin kuin yksin tilatessa, mutta jos ei tilaajia löydy, hyppään pois ringistä ja laitan omaa tilausta sisään, tavalla tai toisella.) Jos joku on kiinnostunut crdstu alustasarjasta enemmän kuin Rockfather sarjasta, ja on tosissaan sarjaa hankkimassa, voin kysyä myös pakettia tuolta saralta...millaisilla alennuksilla ja millä rahdeilla. crdstu sarjasta löytyy paljon tietoa googlella ja jeepaus -foorumeilta. Siinä on siis omen iskarit ja custom jouset, jotka hieman omen jousia jäykemmät.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 21.03.2010. 11:42

Kamat otetaan halvimmalla rahdilla millä ne vain saadaan, ihan sama mitä auton kyljessä lukee. Lentona ne tulevat joka tapauksessa, merirahtina voisivat olla halvemmatkin, aikaa vain menee tuhottoman kauan.

Rahdin hintaa ei vielä ole selvillä, kun en ole saanyt privaviestinä kuin yhden paketin tiedot, vaikka pyysin niitä nimenomaan sinne. Eli: Jos haluat jotakin tähän läjään tilata niin laita tiedot haluamistasi kamoista mulle privaviestillä. Jatketaan tätä muuta jutustelua täällä.

Kun on tiedossa edes suunnilleen että mitä kaikkea kuormaan tulee, laskevat rahdin painon mukaan siinä vaiheessa.

Siinä vaiheessa kun koko läjän kulut ja lopulliset alennukset on tiedossa, niin sitten laitetaan homma liikkeelle.
Kipu on vain tunne

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 22.03.2010. 8:28

Mikäli olette sovittamassa isompaa kumia alle ja tarvitsee tehdä lisää tilaa pinchweldin ja sumuvalojen kohdalta, niin tuolla hyvät kuvitetut ohjeet
--> http://www.jeepkj.com/forum/showthread.php?t=34295
itselläni edessä juurikin tuo operaatio.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 22.03.2010. 9:22

Jere kirjoitti:Settihän EI OLE TÜV-hyväksytty eli sitä ei saa virallisesti asentaa autoon alle.
Mistä lähtien korotussarjan on pitänyt olla TÜV-hyväksytty? Ja missä niin lukee?

Madallussarjojahan koskee tiukemmat säännöt, mutta mielestäni auton korottamisesta ei laissa lue paljon sen kummempaa (näin ulkomuistista, en tarkastanut pykäliä nyt) kuin että pitää olla järkevästi tehty. Vai joko ne taas ovat ehtineet perseillä tuonkin asian kanssa lisää? :?
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 22.03.2010. 10:41

Moi,

Tilasin saksasta H&R jouset +40mm. On TUV hyväksytty joten ei pitäisi olla ongelmaa leiman saannissa. Tosin eihän noin naurettavan pientä korotusta ainakaan poliisit huomaa ;) Noi on ihan saman näköiset kuin alkuperäisetkin, mustat ja yhtä monta kierrettä. Kierteiden väli on vaan harvempi. Ei tarvii vahtaa pump stoppereita.

Maksoi 265e rahteineen. Tällä viikolla pitäisi saapua.

Onkohan aihetta käydä suuntauksessa noin pienen korotuksen jälkeen?

Tilasin renkaakin: General Grabber AT2 245/70R16. Maksoi 512e rahteineen.

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 22.03.2010. 23:41

Renegade kirjoitti:Moi,

Tilasin saksasta H&R jouset +40mm. On TUV hyväksytty joten ei pitäisi olla ongelmaa leiman saannissa. Tosin eihän noin naurettavan pientä korotusta ainakaan poliisit huomaa ;) Noi on ihan saman näköiset kuin alkuperäisetkin, mustat ja yhtä monta kierrettä. Kierteiden väli on vaan harvempi. Ei tarvii vahtaa pump stoppereita.

Maksoi 265e rahteineen. Tällä viikolla pitäisi saapua.

Onkohan aihetta käydä suuntauksessa noin pienen korotuksen jälkeen?

Tilasin renkaakin: General Grabber AT2 245/70R16. Maksoi 512e rahteineen.
Onko sulla laittaa linkkiä Jousiin ja renkaisiin?

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 23.03.2010. 8:58

Jouset:

http://fahrwerkebilliger.de/Tieferlegun ... 11f269f1ba

Renkaat:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... owigan=GAN
Tuossa rengaskoossa on oikeasti valkoiset tekstit vaikka kuvassa mustat.

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 23.03.2010. 10:30

Tuossa on englanninkielinen sivu jousille. Mutta hinta on kovempi, joten kannattaa tilata sieltä saksankieliseltä sivulta minkä laitoin ensin.

http://www.suspensions-cheaper.com/prod ... 47868f0fff

Tuolta voi myös itse tulostaa sen TUV lapun.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 23.03.2010. 14:47

olikos H&R:llä omat etujouset bensa ja diesel koneisiin?
en äkkiseltään löytänyt eriteltyä tarjontaa...
saattaa olla aikamoiset erot käytännössä, jos samalla jousella yritetään 2.4 bensa koneiseen, taikka 2.8 diesel koneiseen.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 23.03.2010. 16:02

Sama juttu ihmetytti itseänikin!

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 23.03.2010. 19:07

Toni S. kirjoitti:
Jere kirjoitti:Settihän EI OLE TÜV-hyväksytty eli sitä ei saa virallisesti asentaa autoon alle.
Mistä lähtien korotussarjan on pitänyt olla TÜV-hyväksytty? Ja missä niin lukee?

Madallussarjojahan koskee tiukemmat säännöt, mutta mielestäni auton korottamisesta ei laissa lue paljon sen kummempaa (näin ulkomuistista, en tarkastanut pykäliä nyt) kuin että pitää olla järkevästi tehty. Vai joko ne taas ovat ehtineet perseillä tuonkin asian kanssa lisää? :?
Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt. Käytännössä tämä tarkoittaa TÜV-hyväksyntää koska muita laitoksia Euroopassa ei ole.
Korotukseen on tietty vielä omat sääntönsä, mutta niistä en nyt kysellyt mitään, vaan lähinnä että kaipaako leimasetä mitään sen ihmeempää kun tollasen RRO:n setin pulttaa alle.
Kipu on vain tunne

Kirjoita vastaus