Jeep KJ korotus ja pyöräkoot

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 23.03.2010. 20:26

filler kirjoitti:olikos H&R:llä omat etujouset bensa ja diesel koneisiin?
en äkkiseltään löytänyt eriteltyä tarjontaa...
saattaa olla aikamoiset erot käytännössä, jos samalla jousella yritetään 2.4 bensa koneiseen, taikka 2.8 diesel koneiseen.
Ihan hyvä pointti. Äkkiseltään luulisi, että diesel tarvitsisi jäykemmät jouset painonsa takia. Mun mielestä ne myy tuota samaa settiä kaikkiin. Itellä 3.7 bensamylly. Saa nähdä mikä on lopputulos.

Toisaalta paljonko painavampi se diesel on, jotain 100 kg vai? Ei kai se kovin paljon tee korotuksen lopputuloksessa kun etuakseliiin kohdistuu kuitenkin painoa toista tonnia?

Nuo jouset on väännetty 16mm tangosta. Vois varmaan työntömitalla mitata mikä on orggisjousien paksuus.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 23.03.2010. 21:04

oliskohan 2.4 ollut n.1820kg ja 2.8 crd 2030kg, joten melkoisesti on edessä painoeroa. tuohon kun intoutuu vielä lisäämään vähän rockslideria, panssaria...uutta puskuria, vinssiä, katolle kunnon telinettä, jne. ei mikä tahansa jousi enää riitäkään. itse asiassa varusteltuun 2.8 KJ:hin on yllättävän vaikea löytää kunnon alustasarjaa.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6409
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 24.03.2010. 9:23

filler kirjoitti: varusteltuun 2.8 KJ:hin on yllättävän vaikea löytää kunnon alustasarjaa.
Arvaa miks??

Siks, kun jenkeillä ei noita dieseleitä ole ja miks ne tekis jonnekkin eurooppaan sarjoja, omille markkinoille ne niitä tekee, me ollaan marginaaliostajia!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 24.03.2010. 10:36

Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt. Käytännössä tämä tarkoittaa TÜV-hyväksyntää koska muita laitoksia Euroopassa ei ole.
Onko tuosta ihan virallista tietoa vai onko tuo jonkun yksittäisen katsastajan/katsastuskonttorin näkemys? Meinaan tilannehan on aika fuxorna siinä vaiheessa jos oikeasti mitään mitä TÜV ei ole hyväksynyt ei saisi autoonsa laittaa... :? (Ja oikeasti? MITÄÄN? Eli karvanopat ilman sertifikaattia ovat verboten?)

Noh, jenkeissä meinaavat tosiaan tehdä sen Patriot Extremen missä RRO:n korotussarja... Vaan mahtaako suomalaista viranomaista tai katsastuskonttoria moinen juurikaan kiinnostaa? :? Alkaa tulla sellainen olo että pitäkööt koko katsastuksensa jos ihan naurettavaksi meinaavat homman vetää. :evil:
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 24.03.2010. 12:42

JAMANT kirjoitti:
filler kirjoitti: varusteltuun 2.8 KJ:hin on yllättävän vaikea löytää kunnon alustasarjaa.
Arvaa miks??

Siks, kun jenkeillä ei noita dieseleitä ole ja miks ne tekis jonnekkin eurooppaan sarjoja, omille markkinoille ne niitä tekee, me ollaan marginaaliostajia!!
Jep, näinhän se juuri on. Sempä tähden taitaa parhaat sarjat tullakin crd:hen Australiasta
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 24.03.2010. 13:43

Tässä yksi linkki, jossa aihetta on käsitelty aika kattavasti ja josta löytyy potentiaaliset vaihtoehdot korotuksen toteuttamiseen ja myös dieseliin.

http://www.jeepkj.com/forum/showthread.php?t=37151
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 24.03.2010. 20:08

Toni S. kirjoitti:
Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt. Käytännössä tämä tarkoittaa TÜV-hyväksyntää koska muita laitoksia Euroopassa ei ole.
Onko tuosta ihan virallista tietoa vai onko tuo jonkun yksittäisen katsastajan/katsastuskonttorin näkemys? Meinaan tilannehan on aika fuxorna siinä vaiheessa jos oikeasti mitään mitä TÜV ei ole hyväksynyt ei saisi autoonsa laittaa...
Kyllä näin taitaa olla asian laita, tykkää siitä taikka sitten ei. Varsinkin jos haluaa ajella tällaisella marginaalimerkillä kuin Jeep, niin pitää tyytyä siihen mitä luvallisesti saa alle laittaa.

Ihan sama että onko madallusjouset taikka korotusjouset, molempia koskevat samat säännöt.
Kipu on vain tunne

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 24.03.2010. 22:38

Tässä Saksan Jeep forum: http://www.jeep-club.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

Vinssin viritystä keulaan: http://www.jeep-club.com./cgi-bin/yabb/ ... 1265482636

Ruottalainen korotus: http://jeepetorp.blogg.se/2009/april/pu ... ll-kj.html

Ruottalainen vinssipuskuri
Kuva

Ja tässä sen tekoa: http://jeepetorp.blogg.se/2008/august/w ... ering.html

Näyttäs olevan helppo ottaa katsastuksen ajaksi pois, kahdella pultilla kiinni.


Ruottalainen Kj sivusto: http://www.jeepsweden.net/index.php?showforum=51

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 27.03.2010. 22:41

No nyt on yleiskourijat alla. Käsittämättömän hyvä pito lumessa. Parempi kuin Nokian Hakkapeliitta SUV.

Jouset saan maanantaina. Yritän ite laittaa paikalle. Saas nähdä kuin äijän käy...

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 28.03.2010. 10:45

Tähän mennessä on ilmoittautunut yksi ehkä alustapaketin haluava sekä kaksi heppua joita kiinnostavat slideripaketit.

Itse jätän alustapaketin tilauksen tässä kohtaa väliin, kun tuli sille rahalle ikävä kyllä muuta käyttöä. Kuva

Jos Filler, Toni S. ja KJark haluavat niin voin heidän puolestaan kyllä hoitaa tilauksen Suomeen.
Kipu on vain tunne

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 28.03.2010. 11:42

Jere kirjoitti:Tähän mennessä on ilmoittautunut yksi ehkä alustapaketin haluava sekä kaksi heppua joita kiinnostavat slideripaketit.

Itse jätän alustapaketin tilauksen tässä kohtaa väliin, kun tuli sille rahalle ikävä kyllä muuta käyttöä. Kuva

Jos Filler, Toni S. ja KJark haluavat niin voin heidän puolestaan kyllä hoitaa tilauksen Suomeen.
Onkos jotain tarjousta saatu jo, paljonko tulisi rahteineen maksamaan?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 28.03.2010. 20:14

Ei vielä, laitan huomenna kyselyn kun nyt tiedän että minkälainen paketti olisi lähdössä tilaukseen.
Kipu on vain tunne

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 28.03.2010. 22:25

Renegade kirjoitti:No nyt on yleiskourijat alla. Käsittämättömän hyvä pito lumessa. Parempi kuin Nokian Hakkapeliitta SUV.

Jouset saan maanantaina. Yritän ite laittaa paikalle. Saas nähdä kuin äijän käy...
Laitahan ehottomasti kuvia näkyville!

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 30.03.2010. 9:03

Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt.
Tämä jäi vielä arveluttamaan. Onko nyt siis niin että tuo pykälä koskee ihan kaikkea pohjan panssaroinnista lähtien, vai...? Lievästi v-mäistähän se olisi mikäli sliderit laittaisi alle ja katsastuskonttorilla alettaisiin vaatia niiden irtirepimistä. :?
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 30.03.2010. 13:07

Toni S. kirjoitti:
Jere kirjoitti:Jos ajoneuvo on E-tyyppihyväksytty, siihen EI saa asentaa mitään sellaista mitä joko TÜV/vastaava instituutio tai auton valmistaja ei ole hyväksynyt.
Tämä jäi vielä arveluttamaan. Onko nyt siis niin että tuo pykälä koskee ihan kaikkea pohjan panssaroinnista lähtien, vai...? Lievästi v-mäistähän se olisi mikäli sliderit laittaisi alle ja katsastuskonttorilla alettaisiin vaatia niiden irtirepimistä. :?
Sen takiahan ne "slideri" ja "karjaraudat" on nykyään folion ohutta kromiputkea, jotta TUV hyväksyntä onnistus ja kolarissa ei aiheuta ongelmia vastapuolelle...

Kirjoita vastaus