eFlexFuel

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Eimehtään
Viestit: 81
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 18.03.2019. 21:03

Ite ko rupesin aikoinaan käyttämään Saapissa etanolia,niin eka öljyt vaihdoin n. 1000 km.n jälkeen. Ja seuraavat n. 2000 jälkeen. Oli aika järkyttävää mönjää,mitä tuli eka vaihdossa.. Ja aika paskasta oli myös toisessa vaihdossa. Autolla oli ajettu n. 280 tkm. Saapeissa vaikuttaa paljon miten on öljyjä vaihdeltu aiemmin. Ja onko huohotin päivitetty. Öljypohjaa en ottanu irti,mutta öljyt vaihtoon max. 10 tkm välein. Sen jälkeen on tullu n. 100 tkm lisää, ja hienosti hyrrää. Viime kesänä mittasi öljynpaineet mekaanisella mittarilla ja olivat tehtaan arvoissa.
WJ 4.7 Quadra drive -00

Tapio
Viestit: 18
Liittynyt: 13.08.2018. 14:54
Paikkakunta: Vaasa

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Tapio » 24.03.2019. 13:58

Nyt alkas muakin kiinnostamaan tämä etanolimuutos.
Varsinkin kun boxi ei oo niin kallis, ja asennuksen voi tehdä itse, ja muuntotukea saa 200€, ja muutoskatsastuksessa ei tarvita enää valtuutetun asennusliikkeen todistusta vaan päästömittaus katsastuskonttorilla riittää. http://www.trafi.fi/filebank/a/14619293 ... muutos.pdf
Ainut mitä jäin miettimään niin on se että kuinka vebasto toimii viinalla ? Syttyykö jne. ?
Onko kokemuksia viina ja vebasto ?
No ei se vebasto mulle tärkeä ole kun löytyy ihan sähköllä toimiva lohkolämmitin jne.
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04

Eimehtään
Viestit: 81
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 24.03.2019. 19:01

https://fuelflexfinland.fi/tuotteemme/ Tuon mukaan ei onkelmia..
WJ 4.7 Quadra drive -00

nuc-64
Viestit: 21
Liittynyt: 29.04.2019. 23:06
Paikkakunta: Sahalahti

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja nuc-64 » 22.07.2019. 22:56

Nyt on sitten tuossa omassa 3.7 KJ:ssakin eFlexfuel. Viikon päovät sillä ehdinkin joa ajella ilman huolia, mutta nyt näyttäisi ilmaantuvan ongelmia. Lähti tänään päivällä käymään sankan savun saattelemana ja vajailla pytyillä. Koitin hiplailla suuttimien sähköliittimiä, jos jokin olisi löysällä, ei vaikutusta. Katselin vikakoodit Bilteman laitteella ja väitti kakkosen suuttimen olevan aukia ja sytytysongelmaa 2 ja 3 pytyissä. Taas sähköjen räpläystä ja käymään, paron yrityksen jälkeen kävi taas hyvin, mutta moottorin vikavalo jäi vaan palamaan. Kotiin saavuttuani katoin vikakoodit, nyt oli vikaa oli muka 6 pytyn suuttimessa ja sytytyksessä. Nollasin vikakoodin ja pistin käymään, kävi nätisti eikä vikavalo heti ainakaan syttynyt. Itse eFlex fuel boksi ei antanut kännykällä tutkittuna mitään vikakoodeja koko episodin aikana. Saas nähdä miten tän kanssa vielä käy :?

Eimehtään
Viestit: 81
Liittynyt: 25.07.2016. 20:31
Paikkakunta: Savonlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Eimehtään » 24.07.2019. 19:00

Jahas,laitahan lisää kokemuksia jatkossakin. Ja löytyikö rykimiseen syy..
WJ 4.7 Quadra drive -00

JuhaS58
Viestit: 1
Liittynyt: 27.08.2019. 11:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja JuhaS58 » 27.08.2019. 12:12

Tänään kirjauduin tähän systeemiin, hyvät viestit, ajattelin kirjoittaa että tänään ostan tuon eFlexFuel laitteen ja asennan samantien.
Jos tästä on jollekin apua niin mulla on Jeep grand Cherokee 4.0 1999 (uudempi malli) ja tuon 8000 km öljyvaihdon jälkeen paineet putosi tyhjäkäynnillä lähes nolliin, ostin/vaihdoin öljypumpun, sihti oli lähes tukkeessa. Tyhjäkäyntipaineet on nyt >1,5 bar ja normaaliajossa paineet n. 3,2bar

nuc-64
Viestit: 21
Liittynyt: 29.04.2019. 23:06
Paikkakunta: Sahalahti

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja nuc-64 » 21.10.2019. 15:27

Ei kun ei. Eli ongelmia on, autossa oli Iridium tulpat ja etanolin kanssa suositellaan kuparitulppia. Vaihdoin viikonloppuna sitten kuparit tilalle ja nyt on vikakoodeja jatkuvasti. 3:s pyttyä herjasi aamulla ja sitten loppupäivän 4:s pyttyä. Nyt ei enää käy kun viidellä. Koitan vielä vaihtaa tulpan 4 pyttyyn ja vaihdan vaikkapa puolia ristiin, jos ei siitä tokene, niin sitten täytyy alkaa miettiä vikaa flex fuel järjestelmässä.

Avatar
ponnus
Viestit: 11
Liittynyt: 16.04.2017. 14:24
Paikkakunta: turku

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja ponnus » 23.10.2019. 18:36

Nyt on pari viikkoa viina virrannu TJ:n 4.0 myllyn läpi. Aivan aluksi ei 5ja6 pytty käyny lainkaan. Vika hävisi kun painelin flexfuelin liittimet paremmin paikoilleen. Samalla kävin läpi kaikki liittimet vielä kertaalleen ja huomasin että ne pinnit tulee niistä liittimistä ulos jos ei niitä pidä vastaan kun sen
liittimen työntää vastakappaleeseen. Käynnissä/liikkumisessa en ole huomannut eroa bensalla ajamiseen.
Muutoskatsastus meni läpi murheitta. Nyt vaan pitää toivoa, että saa valtiolta sen 200eur jos on mistä jakaa :D

Tässä vielä hieman kulutustietoa mitä olen 130mailin sykleissä kirjannut ylös kaupunkiajolla.

Kulutus e98 16.6l/100km (~26.5eur/100km)
Kulutus 50/50 e98/e85 44%etanoli 20.91l/100km
Kulutus 64%etanoli 20.18l/100km
Kulutus pelkkä e85 74%etanoli 21.5l/100km (~22.8eur/100km)

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Macke » 23.10.2019. 19:06

Voi ristuksen pyssyt ja puukuulat kun on janoinen tolla viinalla. Jos/kun retkun hinta tosta nousee niin eipä jää pali profittia sen käytöstä. Tai no maailma pelastuu toki kun Suomalaiset Jeep kuskit vaihtaa viinaan, mutta noin siis taloudellisesti :D

Virittäessä nyt saa retkusta sitten taas hyötyä, mutta se lienee eri keskustelu...

siffo
Viestit: 169
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja siffo » 24.10.2019. 8:41

Noin 30% enempihän sitä pitäisi mennä. Nykyhinnoilla (1.5€/l ja 1.1€/l) säästää siis 7 senttiä per litra. Ei kyllä minua vielä tolla erolla kiinnosta, jos vaikka tuplaantuisi tuo erotus niin sitten voisi jo harkita asiaa :)

Jeeppinen
Viestit: 125
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 30.10.2019. 18:37

Minusta tuntuu, että suurin hyöty on se, että JEEP imago voi olla asteen ympäristömyönteisempi etanolilla.
Eteenpäin pääsee samalla tavalla mutta haitta vähäisempi.
Taloudellisen edun voi unohtaa.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ :D

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Macke » 30.10.2019. 20:53

Öh no tota jos se imago on tärkeä niin sitten varmaan kulkine on joku muu kuin vanha Jeeppi. Ja sillä vanhalla Jeepilläkin voinee ajaa ilman tunnontuskia kun kerran koko Suomen liikenteen vaikutus ilmastoon oli jonkun laskelman mukaan 0,1 promillea. Kaasuttaminen lieneis parhain vaihtoehto, mutta sitten saa jo maksaa imagosta touhutonneja :D

Jeeppinen
Viestit: 125
Liittynyt: 27.09.2016. 21:31
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Jeeppinen » 31.10.2019. 8:35

Juu, ei omakaan Jeep harrastaminen perustu ympäristöasioihin vaan peruste on ihan joku muu. Pointtini onkin se, että jos unohdetaan etanolin ympäristövaikutus, niin muuta syytä käyttää etanolia en tällä hetkellä löydä.
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ :D

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 31.10.2019. 10:31

Tuli tuohon toiseen käyttikseen (Audi A4 1.8t) hommattua eFlexFuel ihan mielenkiinnosta. Asennus oli nopea juttu ja ekalla starttauksella kone lähti käymään. Kulutus vaikuttaisi olevan enemmän kuin sen 30%, mutta ehkä tuohon pääsee lämpimämmillä keleillä.

Sarjan asentamisen jälkeen auto on satunnaisesti nykinyt ajossa ja pari kertaa jopa sammunut, mutta lähtenyt samantien käyntiin ja toiminut taas moitteettomasti. Vielä en laita näitä tuon etanolisarjan piikkiin, tuntuu tuossa saksalaisessa "Premiumissa" olevan sen verran muutakin korjattavaa :lol: Kunhan saan ne ensin tehtyä alta pois, niin pitää tankata bensaa, napata eFlex pois ja katsoa jatkuuko moinen käytös...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Dormie
Viestit: 75
Liittynyt: 23.03.2015. 21:24
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Dormie » 31.10.2019. 10:51

Youtubesta kun katselee jenkkien etanolijuttuja, niin siellä kovasti vakuutellaan etanolilla käyvien moottorien ja katalysaattorien puhtautta. Sekin on yksi syy käyttää Ressua. Mulla ainoa ongelma on tossa kylmäkäynnistyvyydessä. Jos etanolipitoisuus on yli 70% ja lämpötila nollassa, pitää startata aika monta kertaa, ennenkuin jää käymään. Toinen harmi on toi IOS appi...umpisurkea. Ei tahdo yhdistyä millään, ja kun yhdistyy, niin katkaisee yhteyden samantien.
Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel

Kirjoita vastaus