No niin, palataanpas jälleen aiheeseen Audi 1.8t (B5) ja eFlexFuel…
Huomasin tuossa yhtenä päivänä, että eFlexFuel-tuoteperhe on päivittynyt uusilla Eco- Plus- ja Pro-malleilla. Näistä tuo Eco ilmeisesti vastaa vanhaa eFlexFuel-mallia ja noissa muissa on sitten enemmän säädettävyyttä sekä Pro-malliin saa kytkettyä ulkoisia antureita. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa varsin hyviltä parannuksilta. Samalla huomasin, että aiempi eFlexFuel app on korvattu uudella eFlex appilla. Tämä kaikki sai minut taas pitkästä aikaa kokeilemaan purkkia Audissa.
Nyt rupesi vihdoin löytymään syy miksi tuo aiemmin nyki/pätki, vika ei ollutkaan eFlex-purkissa eikä koneen omissa antureissa. Vakiosuuttimet ovat aivan liian pienet etanolikäyttöön ja niiden kapasiteetti loppuu n. 4500rpm ja 0.3 bar ahdoilla

Tuohon ajotilanteeseen törmää hyvinkin helposti ihan puolella kaasulla, joten mukavan yllättäviä tilanteita tulee eteen hyvinkin helposti
Muutenhan tuo purkki toimii hyvin, aiemmin valittelemani viat johtuvat siis Güntherin nuukuudesta. Eilen piti käydä ihan uteliaisuuttaan koittamassa lähteekö Audi käymään -19°C pakkasesta ilman esilämmitystä ja hyvinhän se heräsi
Tuo uusi äppi toimii todella hyvin, eikä ole kaatuillut kertaakaan. Hyvänä ominaisuutena siinä on 30 sekunnin puskurointi logittamisessa, ei tarvitse kiihdytettäessä vilkuilla puhelinta. Miinuksena voisi mainita suuttimien käyttöasteen näkymisen pelkästään numeroina, aiemmin se näkyi myös graafisena palkkina.
Nyt on ajatuksissa päivittää tuo oma boksi joko Plus- tai Pro-versioon, niin saisi hiukan kattavampaa logia ulos. Vielä jos saisi äppin näyttöön ahtopaineen sekä laajakaista-lambdan arvot näkyviin, niin pääsisi muutamasta lisämittarista eroon...