eFlexFuel

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 18.12.2019. 11:01

keltsi kirjoitti:
16.12.2019. 11:18
Kävin eilen heittämään pienen lenkin Audilla eFlex irrotettuna ja mitään nykimisiä yms. ongelmia ei esiintynyt. Pitää huomenna käydä sillä vielä Raisiossa työkeikalla, niin voi tehdä lopullisen johtopäätöksen tuon purkin toiminnasta.
Joopa joo, reissu heitetty ja mitään nikottelua ei ole esiintynyt, kun tuo eFlex on ollut pois käytöstä... Pitäisiköhän tiedustella valmistajalta toimintaohjeita ja katsoa saadaanko nuo tuupertumiset poistettua. On meinaan ikävä fiilis, kun rekka ohittaessa koneesta putoaa yksi pytty pois pelistä tai pahimmassa tapauksessa sammu koko moottori :evil:
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

KJoel
Viestit: 16
Liittynyt: 06.12.2019. 19:09
Paikkakunta: Lemi

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja KJoel » 18.12.2019. 22:32

Voiko tuo boksi lisätä kulutusta ihan bensan kanssa?Meinaan vie jeeppi sen verran ainetta nykyää ja ainoa muutos on boksin asennus. Ja bensaa tankannu vielä.
2002 Jeep cherokee 3,7 V6 Aut.

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 19.12.2019. 15:34

Jaa-a, oman käsityksen mukaan tuo ei tekisi mitään alhaisilla etanolipitoisuuksilla ja auton oman moottorinohjauksen pitäisi kuitenkin korjata seosta lambdan avulla. Kannattanee palauttaa suuttimien johdotus takaisin alkuperäiseen (eli boksi pois käytöstä), ajaa hetki bensalla ja katsoa mitä kulutukselle tapahtuu.
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Avatar
Machist
Viestit: 453
Liittynyt: 30.05.2015. 21:27
Paikkakunta: Juuka

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Machist » 16.01.2020. 15:08

Onko tuohon boksiin yhdistämiseen tullut mitään korjausta?
Entä selisikö tuo kulutuksen syy?

Itse olen edelleen miettinyt tätä ja jos ensin laittaisin käyttöautoon (Volvo 850) ja sen jälkeen vasta Jeeppiin?
Jeep Grand Cherokee Limited 4.0 -97 (ZJ)

Pärrä
Viestit: 2
Liittynyt: 21.03.2020. 23:18
Paikkakunta: Raahe

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Pärrä » 21.03.2020. 23:33

Tuli ropattua konetta ja sen myötä käytettyä suuttimia jne irti. Takaisin laittaessa tuli sellainen kummajainen vastaan eFlexFuel liittimillä suuttimien päässä, että kolmen suuttimen eFlexFuelin liittimestä mitkä tulee siihen alkuperäiseen suuttimen liittimeen kiinni niin toinen pinni oli asennettu väärin päin liittimeen ja paikoilleen työntäessä pakeni sisäänpäin. No siitähän herjasi vikakoodia näiltä suuttimilta ja tämä sitten löytyi syyksi kun aloin tarkastamaan liittimiä.
Väärinpäin asennettu pinni lähti siis kevyesti vetämällä ulos ja puoli kierrosta pyöräyttämällä takaisin se lukkiutui paikoilleen.
Vikakoodit poistui ja kone alkoi käymään oikein.

En tiedä miten tällainen huolimattomuus tehtaan valmistuksessa oikein voi olla mahdollista ja onko muidenkin suuttimien johdoissa sama tilanne, mutta kun nyt toimii niin en alkanut purkamaan.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
Jos on käyntihäiriöitä niin kannattaa tämä tarkastaa..

Ja auto oli WJ 4.7

Avatar
rane58
Viestit: 1257
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja rane58 » 23.03.2020. 5:08

Tuohan oli tärkeä huomio, toivottavasti olisi muillekin apuja..... :idea:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Macke
Viestit: 428
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Macke » 23.03.2020. 8:58

Mä olen huomannut ruiskusuuttimien liittimien suhteen ylipäätänsä sellaisen homman, että ainakin noissa diesel puolen vehkeissä se naaraspuolinen liitin itsessään voi väsyä siihen malliin että pätkii ja aiheuttaa käyntiongelmia. Näissä bensaruutoissa on vähän krouvimmat liittimet niin en ole samaan tilanteeseen törmännyt, mutta kannattanee ehkä silti tsekkaa että se liitin oikeasti tekee tiukan kontaktin vaikka se siellä liitinrungossa oliskin paikallaan.

Noissa baijerilaisissa riisseleissä joutui ihan puristamaan uuden liittimen koska sitä oireilevaa ei saanut toimivaksi vaikka kuinka kokeili lytätä sitä metallista naarasliitintä tiukemmaksi.

MoparK
Viestit: 12
Liittynyt: 31.10.2019. 12:00
Paikkakunta: Karjala

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja MoparK » 24.03.2020. 11:20

Pärrä kirjoitti:
21.03.2020. 23:33
Tuli ropattua konetta ja sen myötä käytettyä suuttimia jne irti. Takaisin laittaessa tuli sellainen kummajainen vastaan eFlexFuel liittimillä suuttimien päässä, että kolmen suuttimen eFlexFuelin liittimestä mitkä tulee siihen alkuperäiseen suuttimen liittimeen kiinni niin toinen pinni oli asennettu väärin päin liittimeen ja paikoilleen työntäessä pakeni sisäänpäin. No siitähän herjasi vikakoodia näiltä suuttimilta ja tämä sitten löytyi syyksi kun aloin tarkastamaan liittimiä.
Väärinpäin asennettu pinni lähti siis kevyesti vetämällä ulos ja puoli kierrosta pyöräyttämällä takaisin se lukkiutui paikoilleen.
Vikakoodit poistui ja kone alkoi käymään oikein.

En tiedä miten tällainen huolimattomuus tehtaan valmistuksessa oikein voi olla mahdollista ja onko muidenkin suuttimien johdoissa sama tilanne, mutta kun nyt toimii niin en alkanut purkamaan.

Onko muilla tullut vastaavaa eteen?
Jos on käyntihäiriöitä niin kannattaa tämä tarkastaa..

Ja auto oli WJ 4.7
Kiinassahan kun noi tehdään ja lyödään vaan suomitarra päälle. Kiinan sarjoissa samaa vikaa ollut ja johdotuksen suojasukka ei vakiona kestä monessakaan lämpöä. Suli imusarjan kulmaan edelisenä hellekesänä ja johdot siinä samalla. Eli kannattaa suojata paremmin.

Pärrä
Viestit: 2
Liittynyt: 21.03.2020. 23:18
Paikkakunta: Raahe

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Pärrä » 15.08.2020. 8:25

Jatkanpa tähän vielä käyttökokemuksia. Olen tullut siihen tulokseen, että tuo eFelxiFuel purkki tarvinnee oman käynnistymisaikansa virtojen kytkemisen jälkeen. Muuten tulee näitä mystisiä vikakoodeja satunnaisesti yhdeltä tai useammalta suuttimelta.
Tuo boksihan saa käyttösähkönsä suuttimille tulevasta virrasta, eli kun virrat kytketään päälle, releboksissa rele ohjaa virran suuttimille ja kun on elektroniikasta kyse, sen heräämiseen menee sekunti tai pari.
Elikäs toimin nykyisin aina niin, että ennen starttaamista odotan että mittariston merkkivalot ehtivät sammua, jonka jälkeen startti. Tällä tavalla nämä suuttimien vikakoodit on poistunut kokonaan, noin neljä kuukautta tässä on ajettu ilman häiriöitä. Täytys melkeen koputtaa puuta..

Jpe61
Viestit: 225
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 17.08.2020. 22:26

Näppärä nikkari varmaan osaisi askaroida tuonne semmoisen viivepiirin joka automaattisesti odotuttaisi sen sekunnin-pari ennenkuin päästää virra startin releelle.

Ei siis muuten, mutta itseltäni unohtuisi tuo odottelu aivan satavarmasti :D

Avatar
rane58
Viestit: 1257
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.08.2020. 2:16

Jos tekee sellaisen rituaalin että kääntää virrat päälle ja kiinnittää turvavyön, sitten starttaa...? :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Tapio
Viestit: 18
Liittynyt: 13.08.2018. 14:54
Paikkakunta: Vaasa

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Tapio » 30.08.2020. 19:01

Eflexfuel sarja hommattuna, ja tässä vähän etukäteen katselen mitä pitää tehdä jos vaikka jokin päivä saisin tuon asennettua.
Eikös tuolta mitattaessa pitäisi löytyä +12v jommastakummasta johdosta mitattuna? Virta toki päällä.
Ykköspytyn suuttimen liitin 4,7 V8 kone.
Vihree vai valkomusta piuha?
Grand Cherokee Overland 4,7 HO -04

Keimo
Viestit: 216
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Keimo » 01.09.2020. 11:25

Tapio kirjoitti:
30.08.2020. 19:01
Eflexfuel sarja hommattuna, ja tässä vähän etukäteen katselen mitä pitää tehdä jos vaikka jokin päivä saisin tuon asennettua.
Eikös tuolta mitattaessa pitäisi löytyä +12v jommastakummasta johdosta mitattuna? Virta toki päällä.
Ykköspytyn suuttimen liitin 4,7 V8 kone.
Vihree vai valkomusta piuha?
-00 WJ kaavion mukaan ykköspytyn suuttimelle tulee DG/LG (tumma vihreä/vaalea vihreä) konetilan sulakeboksilta eli "Power Distribution Centerilta" sammutusreleen ja sulakkeen 26 kautta ja WT/DB (valkoinen/tumman sininen) puolestaan ohjaus "Powertrain Control Modulelta" eli moottorinohjaimelta. Samainen DG/LG pitäisi mennä joka pytyn suuttimelle, ohjauksen johdon väri on suutinkohtainen.

Elikkäs vihreeseen pitäisi tulla jatkuva plussa akulta kun käyntivirrat päällä.
Jeepitön Jeeppi-intoilija

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja keltsi » 05.02.2021. 10:53

No niin, palataanpas jälleen aiheeseen Audi 1.8t (B5) ja eFlexFuel…

Huomasin tuossa yhtenä päivänä, että eFlexFuel-tuoteperhe on päivittynyt uusilla Eco- Plus- ja Pro-malleilla. Näistä tuo Eco ilmeisesti vastaa vanhaa eFlexFuel-mallia ja noissa muissa on sitten enemmän säädettävyyttä sekä Pro-malliin saa kytkettyä ulkoisia antureita. Kaiken kaikkiaan vaikuttaa varsin hyviltä parannuksilta. Samalla huomasin, että aiempi eFlexFuel app on korvattu uudella eFlex appilla. Tämä kaikki sai minut taas pitkästä aikaa kokeilemaan purkkia Audissa.

Nyt rupesi vihdoin löytymään syy miksi tuo aiemmin nyki/pätki, vika ei ollutkaan eFlex-purkissa eikä koneen omissa antureissa. Vakiosuuttimet ovat aivan liian pienet etanolikäyttöön ja niiden kapasiteetti loppuu n. 4500rpm ja 0.3 bar ahdoilla :shock: Tuohon ajotilanteeseen törmää hyvinkin helposti ihan puolella kaasulla, joten mukavan yllättäviä tilanteita tulee eteen hyvinkin helposti :(

Muutenhan tuo purkki toimii hyvin, aiemmin valittelemani viat johtuvat siis Güntherin nuukuudesta. Eilen piti käydä ihan uteliaisuuttaan koittamassa lähteekö Audi käymään -19°C pakkasesta ilman esilämmitystä ja hyvinhän se heräsi 8)

Tuo uusi äppi toimii todella hyvin, eikä ole kaatuillut kertaakaan. Hyvänä ominaisuutena siinä on 30 sekunnin puskurointi logittamisessa, ei tarvitse kiihdytettäessä vilkuilla puhelinta. Miinuksena voisi mainita suuttimien käyttöasteen näkymisen pelkästään numeroina, aiemmin se näkyi myös graafisena palkkina.

Nyt on ajatuksissa päivittää tuo oma boksi joko Plus- tai Pro-versioon, niin saisi hiukan kattavampaa logia ulos. Vielä jos saisi äppin näyttöön ahtopaineen sekä laajakaista-lambdan arvot näkyviin, niin pääsisi muutamasta lisämittarista eroon...
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...

Jpe61
Viestit: 225
Liittynyt: 21.10.2017. 10:06
Paikkakunta: Tampere
CONTACT:

Re: eFlexFuel

Viesti Kirjoittaja Jpe61 » 06.02.2021. 0:50

Niin no, Günther ei ole ollut nuuka, onpahan vaan suunnitellut tuon pirssin pelkästään bensalle. Taitaa ihan kaikista bensaruiskuista loppua suuttimien kapasiteetti e85-konversioissa.

Kirjoita vastaus