WG Grandin (2,7 diesel) ohjaustehostimen pumpun letkuvuoto?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jerkko
Viestit: 2
Liittynyt: 31.07.2015. 21:17
Paikkakunta:

Re: WG Grandin (2,7 diesel) ohjaustehostimen pumpun letkuvuoto?

Viesti Kirjoittaja Jerkko » 08.03.2016. 16:00

Jees kuvat näkyy. Se pitää sitten vaan ottaa jossain vaiheessa roinat irti ja marssia liikkeeseen. Mutta jotain pitää kuitenkin sorvailla että saa osat sopimaan yhteen?

tuomas040
Viestit: 24
Liittynyt: 29.03.2010. 14:48
Paikkakunta:

Re: WG Grandin (2,7 diesel) ohjaustehostimen pumpun letkuvuoto?

Viesti Kirjoittaja tuomas040 » 09.03.2016. 9:28

Sorvaan joutuu jos hydrauliikka kauppiaalla ei ole hyllyssä sopivia nippoja... :D

Kaktus
Viestit: 1
Liittynyt: 27.10.2023. 8:43
Paikkakunta: Iisalmi

Re: WG Grandin (2,7 diesel) ohjaustehostimen pumpun letkuvuoto?

Viesti Kirjoittaja Kaktus » 26.08.2024. 19:09

Minulla on ollut jo useamman viikon auto seisomassa vastaavan vian vuoksi. Harmillisesti kuvat on poistuneet ja ei kirjoittajakaan taida enää olla foorumilla. Onko jollain tietoa mistä ja miten tuo venttiili poistetaan, jolla on saatu taas ohjaus pelaamaan. Minulla on myös autossa kiinni hydrauliletkusta tehdyt, tähän autoon valmistetut (crowley automotive briteissä) letkut. On ilmattu, pyöritetty, pakotettu puhallinta täysille, käännelty renkaita sammuksissa ja käynnissä, mutta ei vaan pelaa.

timpson
Viestit: 81
Liittynyt: 26.08.2015. 13:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: WG Grandin (2,7 diesel) ohjaustehostimen pumpun letkuvuoto?

Viesti Kirjoittaja timpson » 30.10.2024. 13:19

Mulla on ollu kahdessa Grandissa sama tehostimen pumpun letkuliitoksen öljyvuoto. Toisessa korjasin teettämällä hydrauliikkapuljussa sopivan letkun ja sorvaamalla itte pumpun päälle banjoliittimelle sovitteen. Ongelmaksi muodostui se banjoliitin, oli ilmeisesti liian pienet reiät siinä ja ei virrannut tarpeeksi. Tehostin piti siis ääntä.

Korjasin vaihtamalla koko letkun V8-mallisen vastaavaan. Sopii suoraan, mutta pumpun päässä letkuliittimen putkenmutka jää painamaan ahtoputkea jonkin verran. Hintaero orkkisletkuun tasoittaa kummasti tilannetta. Toisessa Grandissa vaihdoin suoraan V8-mallisen letkun edes kokeilematta muita konsteja.

Tuo liitos pumpun päällä on muuten ainut paikka missä olen ikinä tarvinnut 20 mm työkalua. Tein vielä oikein merkkikohtaisen erikoistyökalun pätkäisemällä bilteman 20 mm kiintolenkin ja hitsaamalla siihen jonkun vanha hylsyn. Tuli vähän semmonen kukonjalka-hylsy :wink:

-Timppa

Kirjoita vastaus