
Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Itseasiassa tein jo viimeviikonloppuna, mutta: jäljitin kotikonstein tuota kepeää ohjaustuntumaa. Hieman liian pysty caster on jo tiedossa, mutta alkeellisella laser -kikkailulla selvisi että pallonivelen vaihdon jäljiltä oli jäänyt huollossa suuntaus tekemättä, ja keulalla on haritusta 0,5-1 astetta. Ja suuntaus on muutenkin sen verran pielessä että suoralla ratti 5 astetta vinossa 

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Viime viikonloppuna tuli tehtyä näitä tien päällä korjauksia.
Olin ilta myöhään tulossa kaverilta kun ihmettelin että Jeepistä loppuu veto kesken reilun parin kilsan päästä kotoa. Konepelti ylös niin laatikon öljyletku oli lähtenyt irti syylari kierrosta eli oli oksentanut öljyt pihalle. Ei auttanut kun hakea kotoa työkaluja ja ATF:ää kävellen. Jeeppiä siinä reilussa pakkasessa ropatessa satunnainen ohikulkija kysyi tarviiko apua niin sanoin että vietän täs vaan perjantai iltaa
Kaveri teki uudet spoorit tuohon ZF:n väli akseliin että saa Jeepin jakolaatikon sopimaan. Tomaatista sahasin turbiini kopan irti ja vein vaihdelaatikon sovitukseen. Kytkimenkin tilasin Summitilta ja ainut jossa ei ollut jäätävää toimitus aikaa oli ACT ls moottorin 11" asetelma, n.1000nm massalevyllä, sintterillä enemmän.


Olin ilta myöhään tulossa kaverilta kun ihmettelin että Jeepistä loppuu veto kesken reilun parin kilsan päästä kotoa. Konepelti ylös niin laatikon öljyletku oli lähtenyt irti syylari kierrosta eli oli oksentanut öljyt pihalle. Ei auttanut kun hakea kotoa työkaluja ja ATF:ää kävellen. Jeeppiä siinä reilussa pakkasessa ropatessa satunnainen ohikulkija kysyi tarviiko apua niin sanoin että vietän täs vaan perjantai iltaa

Kaveri teki uudet spoorit tuohon ZF:n väli akseliin että saa Jeepin jakolaatikon sopimaan. Tomaatista sahasin turbiini kopan irti ja vein vaihdelaatikon sovitukseen. Kytkimenkin tilasin Summitilta ja ainut jossa ei ollut jäätävää toimitus aikaa oli ACT ls moottorin 11" asetelma, n.1000nm massalevyllä, sintterillä enemmän.


P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure

I ntake
M aninfold
P ressure

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Mikäs mikäs ZF aski tossa nyt on työn alla sinne kasin jatkeeksi? Nyt heti oma projekti-topic pystyyn tonne missä kunnon kuvat ja selitykset
Ootkos kerennyt vääntää niitä softia, ittellä ihan kintaalla etten hommaa HP Tuners kiluja ja ala perehtymään ton WJ:n ohjelmointiin kun ei kauheesti muita tekijöitä ole. Ainakaan täällä päin maailmaa...

Ootkos kerennyt vääntää niitä softia, ittellä ihan kintaalla etten hommaa HP Tuners kiluja ja ala perehtymään ton WJ:n ohjelmointiin kun ei kauheesti muita tekijöitä ole. Ainakaan täällä päin maailmaa...
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Se on tuolla topicin aloituksessa mainittu Disco 3:sen 6-v manuaali ZF, samaa sukua legendaariselle bmw gs6-53 laatikolle mutta neliveto versio.
Laskin että tulee halvemmaksi sovittaa tuommoinen laatikko(400€ kotiin tuotuna ennen brexitiä) kuin löytää jostain 46re loota ja rakentaa se kestämään reilua tehon korotusta. Toki haasteita riittää ennen kuin kaikki on autossa kiinni.
Yksi helppo vaihtoehto olis ollut nv3500/nv4500 mut koitappa saada sellaista tänne pohjolaan. Ax15 löytyis täältäkin mut tehon kesto on arvoitus.
Tuota säätö hommaa (Syked) olen opetellut/ihmetellyt/säätänyt vuoden verran. Samanlaisia säädettäviä varmaan ovat SCT/HP tuner/Syked, ainakin taulukot näyttää samoilta. SCT:ssä ainakin oli ainakin plussaa data loggaus, itellä käytössä Innovate LM2 loggeri. Hirveesti ei löydy netistä tietoa, voi olla että olisin valinnut toisin jos osto hetkellä olis ollut tiedossa että tulee manuaali laatikko
Kaiken saa säädettyä mitä vakio ecu tekee. Mainos lauseessa "yli 10000 säätö pistettä" pitää varmaan kutinsa, paljon on myös sellaista mikä jää arvoitukseksi
Lataus kapulasta autoon kestää n.7min ja jos siihen lisää loggerin luvun ja säätömuutoksen niin se on +10min per säätö, vrt. modernit säätöpurkit säätö onnistuu moottorin käydessä. 9x17 resoluutio kartoissa myöskään ole kovin ihmeellinen mutta pärjää hyvin vapari koneessa. Olin hankkinut jo moparin 2.2bar map anturin kun tajusin että se puolittaa vapari alueen kartan, joten laitoin Hondan 1.7bar anturin.
Mut joo, onhan sillä ajettu ahdettuna keväästä lähtien reilu 10tkm, käyty dynossa ja 2 kertaa mennyt päästöistä läpi. E85 taikaa..
Olen monasti harkinnut projekti topicin pystyyn laittamista mutta oma kirjallinen ulos anti on vaikeaa ja täynnä kirjoitus virheitä.
Tämänkin kirjoittamiseen tais melkein pari tuntia mennä
Laskin että tulee halvemmaksi sovittaa tuommoinen laatikko(400€ kotiin tuotuna ennen brexitiä) kuin löytää jostain 46re loota ja rakentaa se kestämään reilua tehon korotusta. Toki haasteita riittää ennen kuin kaikki on autossa kiinni.
Yksi helppo vaihtoehto olis ollut nv3500/nv4500 mut koitappa saada sellaista tänne pohjolaan. Ax15 löytyis täältäkin mut tehon kesto on arvoitus.
Tuota säätö hommaa (Syked) olen opetellut/ihmetellyt/säätänyt vuoden verran. Samanlaisia säädettäviä varmaan ovat SCT/HP tuner/Syked, ainakin taulukot näyttää samoilta. SCT:ssä ainakin oli ainakin plussaa data loggaus, itellä käytössä Innovate LM2 loggeri. Hirveesti ei löydy netistä tietoa, voi olla että olisin valinnut toisin jos osto hetkellä olis ollut tiedossa että tulee manuaali laatikko

Kaiken saa säädettyä mitä vakio ecu tekee. Mainos lauseessa "yli 10000 säätö pistettä" pitää varmaan kutinsa, paljon on myös sellaista mikä jää arvoitukseksi

Lataus kapulasta autoon kestää n.7min ja jos siihen lisää loggerin luvun ja säätömuutoksen niin se on +10min per säätö, vrt. modernit säätöpurkit säätö onnistuu moottorin käydessä. 9x17 resoluutio kartoissa myöskään ole kovin ihmeellinen mutta pärjää hyvin vapari koneessa. Olin hankkinut jo moparin 2.2bar map anturin kun tajusin että se puolittaa vapari alueen kartan, joten laitoin Hondan 1.7bar anturin.
Mut joo, onhan sillä ajettu ahdettuna keväästä lähtien reilu 10tkm, käyty dynossa ja 2 kertaa mennyt päästöistä läpi. E85 taikaa..
Olen monasti harkinnut projekti topicin pystyyn laittamista mutta oma kirjallinen ulos anti on vaikeaa ja täynnä kirjoitus virheitä.
Tämänkin kirjoittamiseen tais melkein pari tuntia mennä

P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure

I ntake
M aninfold
P ressure

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Olinpas sokea kun en sieltä nähnyt vaikka olin kattovinani. Mjoo, noita bemarin iteraatioita löytyy ainakin kivasti aika monesta nurkasta ja hinnat ei kovinkaan kummoisia ole.
Ja kun nyt kerta manujaali on tuloillaan, niin sittenhän sinne taikinoisi kyllä jonkun huomattavasti edistyneemmänkin moottorinohjauksen mestoille. Itse pohdiskelin tuossa että pääsiskö näitten tunereitten avituksella sörkkimään (5)45RFE:n arvoja, mutta eipä nuo kuitenkaan varmaan muualle ota kiinni kuin sinne ecun suuntaan ja sieltä sitten sytkä ja soppakarttaa pääsee käpistelemään.
Ja laita nyt vaan se topic niin pysyy ittelläskin paremmin mielessä päiväkirjan muodossa että mitä on tullu tehtyä. Ei siitä jumalatonta romaania tartte tehdä
Ja kun nyt kerta manujaali on tuloillaan, niin sittenhän sinne taikinoisi kyllä jonkun huomattavasti edistyneemmänkin moottorinohjauksen mestoille. Itse pohdiskelin tuossa että pääsiskö näitten tunereitten avituksella sörkkimään (5)45RFE:n arvoja, mutta eipä nuo kuitenkaan varmaan muualle ota kiinni kuin sinne ecun suuntaan ja sieltä sitten sytkä ja soppakarttaa pääsee käpistelemään.
Ja laita nyt vaan se topic niin pysyy ittelläskin paremmin mielessä päiväkirjan muodossa että mitä on tullu tehtyä. Ei siitä jumalatonta romaania tartte tehdä

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Täytyy katsoa löytyykö vielä kuvia ja inspiraatiota menneistä turailuista.
Ainakin noissa JTEC purkeissa pystyy säätämään laatikkoa, eikös WJ:ssä käytetty samaa purkkia osan aikaa?
Ja varmaan uudemmassakin ecussa pystyy sitä säätämään.
Ainakin noissa JTEC purkeissa pystyy säätämään laatikkoa, eikös WJ:ssä käytetty samaa purkkia osan aikaa?
Ja varmaan uudemmassakin ecussa pystyy sitä säätämään.
P ositive
I ntake
M aninfold
P ressure

I ntake
M aninfold
P ressure

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
WJ:ssä on V8 mallissa ainakin ihan erillinen moottorinohjaus ja askinohjaus boxi, mutta onhan se ihan ohjelmointilaitteesta kiinni mihin kaikkiin purkkeihin sukeltaa. Olis kiva jos pääsisi edes jotenkin napakoittamaan tuota vaihdelaatikkoa, se hukkaa kyllä niin monta litraa sataselle että oksat pois 

Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Turbiinilukon ohjausta jos sais ronklattua niin että sitä käytettäis huomattavasti herkemmin heti kun vaan pyörimisnopedet mahdollistaa ja vaikka kaikilla vaihteilla... eri asia sitten kuinka lukitus kestää... onko monella levyllä toteutettu jne. Ainakin ex. KJ jeepissä lukon ohjaus ei sopinut ollenkaan suomalaiseen nopeusrajoitus liikenteeseen... jos autolla ajeli rajoitusten mukaan antaen auton itse valita vaihteen mentiin käytännössä kaikki alle 100 rajoitukset turbiinilukko auki...
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
KJ cherokeehen etupyörän navan, kun laakeri piti ääntä ja etupään ylätukivarren pallonivel väljä, on se kuskin puolen taaempi pultti hienossa paikassa, tilaa tossa kutos koneisessa on ruhtinaallisesti.
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Tein suksiboksista kattoteltan.
Jeep Cherokee 1989 2.1 Turbo Diesel
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
No juu, tässäpä video:
https://www.youtube.com/watch?v=8UXN3gABgFw
Kokeilin viime yönä samassa paikassa kuin tuossa videolla. Hyvin toimi. Merellä sai katsella rahtilaivoja, luotsiveneitä ja muita vilkkuvia valoja kunnes nukahti. Aamulla heräsin kun tuttuni ulkoilutti koiria ja huusi: "Nukutko siellä?". Hyvin nukuin. Näin juuri ennen heräämistä unta maastoautojen kisoista jossain isolla areenalla. Makuualustana oli ritilöiden päällä Expedin Synmat, puoliksi täynnä, ettei noussut alusta liian korkeaksi. Toimi kuin tauti, oli äärimmäisen mukava. Makuupussina Marmotin Never Summer, kauhean mukava sekin.
Kokonaiskustannus, boksi mukaan lukien: 58 euroa. Boksin oli joku häiskä itse tehnyt lasikuidusta, ostin käytettynä torista. Kehikon rakensin mökillä olleista laudoista, ja ritilät sain Kodin Terran lautapihalta vanhasta aitaelementistä. Sen sain vitosella. Mukavasti saa nukkumaan mennessään silmälasikotelon, kirjan ja Magliten aseteltua boksin sisäreunoja vasten. Tilaa sen verran kuin nukkumiseen tarvitsen. Tikkaat askartelin itse, kun ei ollut sopivia alumiinitikkaita. Sellaiset pitää vielä jostain löytää, että pääsee paremmin ylös ja alas. Nuo puiset ovat turhan lyhyet.
https://www.youtube.com/watch?v=8UXN3gABgFw
Kokeilin viime yönä samassa paikassa kuin tuossa videolla. Hyvin toimi. Merellä sai katsella rahtilaivoja, luotsiveneitä ja muita vilkkuvia valoja kunnes nukahti. Aamulla heräsin kun tuttuni ulkoilutti koiria ja huusi: "Nukutko siellä?". Hyvin nukuin. Näin juuri ennen heräämistä unta maastoautojen kisoista jossain isolla areenalla. Makuualustana oli ritilöiden päällä Expedin Synmat, puoliksi täynnä, ettei noussut alusta liian korkeaksi. Toimi kuin tauti, oli äärimmäisen mukava. Makuupussina Marmotin Never Summer, kauhean mukava sekin.
Kokonaiskustannus, boksi mukaan lukien: 58 euroa. Boksin oli joku häiskä itse tehnyt lasikuidusta, ostin käytettynä torista. Kehikon rakensin mökillä olleista laudoista, ja ritilät sain Kodin Terran lautapihalta vanhasta aitaelementistä. Sen sain vitosella. Mukavasti saa nukkumaan mennessään silmälasikotelon, kirjan ja Magliten aseteltua boksin sisäreunoja vasten. Tilaa sen verran kuin nukkumiseen tarvitsen. Tikkaat askartelin itse, kun ei ollut sopivia alumiinitikkaita. Sellaiset pitää vielä jostain löytää, että pääsee paremmin ylös ja alas. Nuo puiset ovat turhan lyhyet.
Jeep Cherokee 1989 2.1 Turbo Diesel
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
hieno!!!
Jeep YJ 4L+aut. ,Triumph T140V Bonneville ym...
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Kiitos! Kyllä suomalainen ymmärtää. Jenkkiläisellä Cherokee-palstalla kommentti oli paljon puhuva: "Tuohon vi***n arkkuun en nousisi mistään hinnasta". 

Jeep Cherokee 1989 2.1 Turbo Diesel
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 08.02.2020. 13:53
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä ostit/teit Jeeppiisi (ei tankkauksia)
Totuus on se että ameriikan joe:lla ei riitä taito eikä mielikuvitus tollasen valmistamiseen niin jäljelle jää leukojen loksuttelu intter webissä 

Grand Cherokee 4.7 Limited ’00 ”Mall Rated”