Jeep KJ korotus ja pyöräkoot

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kirjoita vastaus
Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Jeep KJ korotus ja pyöräkoot

Viesti Kirjoittaja filler » 11.03.2010. 18:30

Mitäs alustasarjoja olette KJ jeeppiin laittaneet? Paljonko korotti? Ja minkä kokoiset pyärät olette alle saaneet mahtumaan?
Kovasti olen koittanut arpoa, minkä sarjan laittaisi. Suomesta luonnollisesti ei oikein vaihtoehtoja löydy. OME:n +40mm setti ja Trailmasterin +50mm, ovat ainoat jotka olen kotimaan tarjonnasta löytänyt. Ulkomailtahan saisi Frankenlift, CRDSTU ja Rockfather -settejä, jotka vaikuttavat kovin mielenkiintoisilta...onkos kenelläkään näistä kokemusta?
Noista korotuksen määristä taitaa olla vaikea vetää johtopäätöksiä, kun ei selvyyttä pohjaako mainostettu korotus pre-lowered malleihin, vai sen jälkeisiin.
Itsellä nyt se tilanne, että 245/75/16 pyörät pitää saada alle...pinchweldiä joutuu moukaroimaan ja sumuvalojen takaa muokata (lienee menee ihan kuumailmapuhaltimella?), mutta tuo alustasarja askarruttaa. Olisiko kenelläkään heittää kommenttia/suositusta, mikä sarja valita? CV kulmat lienee suurimmassa osassa sarjoja huomioitu, kun ei pahemmin ole soraääniä ainakaan minun silmiini osunut foorumeita kahlatessa minkään alustasarjan kohdalla.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

anton_nokelainen
Viestit: 20
Liittynyt: 27.05.2009. 23:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja anton_nokelainen » 11.03.2010. 19:50

http://www.4x4parts.fi/

Tästäkin löytyy. Ja saa tietoa Jarnolta kun soitat.
Ostin sieltä omaan autoon ( mulla XJ).
EX. Jeep Cherokee -98 4,0 242, dana30, Chrysler Corporate 8.25"

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 13.03.2010. 16:22

Noo, eikö kukaan halua kertoa ja jakaa kokemuksiaan KJ:n korottamisesta ja mielipidettään, kuinka auton ajomukavuus yms. on muuttunut? Miten työlästä on ollut tehdä tilaa isommalle pyörälle, jne? Minkä alustasarjan olette ostaneet ja mistä?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 13.03.2010. 21:04

Morjens,

Jospa minä vastaan, en tiedä onko tämän saitin jäsenien joukossa muita, jotka olisivat KJ:ta korotelleet vai olenko ainoa? OME HD alustasarja on ollut autossa kolmisen vuotta. Alussa mittailin, että korotusta olisi tullut 6-7 cm. 245/75-16 mahtuu pyörimään ilman pyöränkoteloiden suurempaa modifiointia.

Frankenlift on yhtä kuin OME:n sarja lisättynä pienillä välikappaleilla, jolloin korotusta tulee sen puoli tuumaa enemmän. Kokemusta ei ole muuta kuin mitä olen ja varmaan sinäkin olet netistä lukenut.

Itse en ole pinchweldejä muokannut, se ei ole tällä rengaskoolla ollut välttämätöntä. En ole varma tämän osalta onko vuosimallien välillä autokohtaisia eroja tämän osalta. Kuumailmapuhallinta olen käyttänyt sisälokarin etureunassa.

Asennuksen jälkeen pyöränkulmien suuntaus voi olla tarpeen
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 13.03.2010. 21:10

Mitä olen katsellut noita lifkittejä, niin ekaan vuosimalliin Dieselikoneiseen ei oo kenelläkään tarjolla... :( Toi 2-2,5" vois olla ihan jepulis nosto jo noille munkin renkailleni, vaikkeivät ne isot vielä olekaan.
Kipu on vain tunne

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 13.03.2010. 21:58

no niin, alkoihan sieltä mietteitä kuulumaan, kun vähän ravisti;) Mites mulla voi heti alkuun ottaa kiinni "pinchweld" 245/75/16 rengaskoolla ja KJark ei moiseen ongelmaan kohdannut? Itse tosin koittanut pyöriä alle ilman alustasarjaa, mutta luulisi tuon rengaskoon oireilevan alustasarjallakin?
Minulla siis General Grapperin at 2:set.
Päällimmäisenä minulla mielessä, riittäisikö OME +40mm setti & kuumailmapuhallin ? pajavasara, vai vaatiiko 2" --> korotus-sarjaa?

Kuinkas KJarkilla tuo takajousto...minkä jäykkyisen OME:n jousen taakse laitoit ja kuinka toiminut ilman kummempaa kuormaamista?

Kuinka takajouston suhteen 245/75/16 rengaskoolla, joutuuko rajoittamaan joustoa, jos vanteen ET on +20 paikkeilla? Jos ottaa kiinni, niin mihin kohtaan?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

KJ:n korotusta.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 13.03.2010. 22:39

Terve!

Itellä odottaa tuollainen 4WD:n sarja asentamista ja väittävät että kyyti on parempaa kuin tehtaan jäljiltä ja mahtuisi 30" kumit pyörimään.
http://www.4wd.com/jeep-parts.aspx?cid= ... 57&plID=60

Teen siitä sitten jutun Jeepster lehteen kun asennan nuo autooni.

t.Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 14.03.2010. 12:47

filler kirjoitti:no niin, alkoihan sieltä mietteitä kuulumaan, kun vähän ravisti;) Mites mulla voi heti alkuun ottaa kiinni "pinchweld" 245/75/16 rengaskoolla ja KJark ei moiseen ongelmaan kohdannut? Itse tosin koittanut pyöriä alle ilman alustasarjaa, mutta luulisi tuon rengaskoon oireilevan alustasarjallakin?
Minulla siis General Grapperin at 2:set.
Päällimmäisenä minulla mielessä, riittäisikö OME +40mm setti & kuumailmapuhallin ? pajavasara, vai vaatiiko 2" --> korotus-sarjaa?

Kuinkas KJarkilla tuo takajousto...minkä jäykkyisen OME:n jousen taakse laitoit ja kuinka toiminut ilman kummempaa kuormaamista?

Kuinka takajouston suhteen 245/75/16 rengaskoolla, joutuuko rajoittamaan joustoa, jos vanteen ET on +20 paikkeilla? Jos ottaa kiinni, niin mihin kohtaan?
Nuo vanteet voi olla syy, että joudut tekemään enemmän hommia. Vakio vanteilla tai vain hivenen levittävillä ei pitäisi tulla ongelmia pinchweldin kanssa. Enemmän uloslevittävillä vanteilla voikin sitten jo ottaa kiinni. Takana todennäköisesti ottaa sisäänjoustossa kiinni kaaren etureunaan, eli sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan.

Ja minulla on siis OME HD jouset sekä edessä, että takana. Takana sisäänjoustoa on rajoitettu, ja samalla asennettu vakioita pidemmät iskarit. Minusta HD toimii ihan hyvin kuormaamattomanakin. Itse olen ainakin tyytyväinen, että tuli HD:t laitettua. HD:lla todellinen korotus on varmaan vähintään ainakin sen 50 mm.
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.03.2010. 19:24

KJark kirjoitti: Nuo vanteet voi olla syy, että joudut tekemään enemmän hommia. Vakio vanteilla tai vain hivenen levittävillä ei pitäisi tulla ongelmia pinchweldin kanssa. Enemmän uloslevittävillä vanteilla voikin sitten jo ottaa kiinni. Takana todennäköisesti ottaa sisäänjoustossa kiinni kaaren etureunaan, eli sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan.

Ja minulla on siis OME HD jouset sekä edessä, että takana. Takana sisäänjoustoa on rajoitettu, ja samalla asennettu vakioita pidemmät iskarit. Minusta HD toimii ihan hyvin kuormaamattomanakin. Itse olen ainakin tyytyväinen, että tuli HD:t laitettua. HD:lla todellinen korotus on varmaan vähintään ainakin sen 50 mm.


Juu, pitää tuossa joku viikonloppu paneutua ja tutkia, mihin nuo pyörät tulevat ottamaan kiinni...sinänsä ei murheita tuota, jos ottaa kiinni vain hieman sisälokareihin ja tuohon pinchweldiin. Kunhan ei ottaisi kiinni kallistuksen vakaajiin täydellä tiltillä...siihen taitaa juuri tuo hieman ulostuova vanne puolestaan auttaa.
KJ:hin näemmä saa mahdutettua n. tuuman vakiovannetta ulostuovalla vanteella (tai 1" spacereilla) 265/75/16 pyörätkin, mutta joutuu jo tekemään hieman enempi töitä.

Oliko KJark:lla OME927, vai OME790 etujouset? takana ilmeisesti OME948?
Riittikös rengaskulmien säätövara ihan hyvin?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 14.03.2010. 20:04

filler kirjoitti:
KJark kirjoitti: Nuo vanteet voi olla syy, että joudut tekemään enemmän hommia. Vakio vanteilla tai vain hivenen levittävillä ei pitäisi tulla ongelmia pinchweldin kanssa. Enemmän uloslevittävillä vanteilla voikin sitten jo ottaa kiinni. Takana todennäköisesti ottaa sisäänjoustossa kiinni kaaren etureunaan, eli sisäänjoustoa joutuu rajoittamaan.

Ja minulla on siis OME HD jouset sekä edessä, että takana. Takana sisäänjoustoa on rajoitettu, ja samalla asennettu vakioita pidemmät iskarit. Minusta HD toimii ihan hyvin kuormaamattomanakin. Itse olen ainakin tyytyväinen, että tuli HD:t laitettua. HD:lla todellinen korotus on varmaan vähintään ainakin sen 50 mm.


Juu, pitää tuossa joku viikonloppu paneutua ja tutkia, mihin nuo pyörät tulevat ottamaan kiinni...sinänsä ei murheita tuota, jos ottaa kiinni vain hieman sisälokareihin ja tuohon pinchweldiin. Kunhan ei ottaisi kiinni kallistuksen vakaajiin täydellä tiltillä...siihen taitaa juuri tuo hieman ulostuova vanne puolestaan auttaa.
KJ:hin näemmä saa mahdutettua n. tuuman vakiovannetta ulostuovalla vanteella (tai 1" spacereilla) 265/75/16 pyörätkin, mutta joutuu jo tekemään hieman enempi töitä.

Oliko KJark:lla OME927, vai OME790 etujouset? takana ilmeisesti OME948?
Riittikös rengaskulmien säätövara ihan hyvin?
Tuolla vanteella ei pitäis ottaa kallistuksenvakaajaan kiinni. Vakiovanteella ja leveämpiprofiilisella renkaalla voi ottaa hiukka kiinni. Mulla oli yhdessä vaiheessa sitä ongelmaa vakiovanteella.

265/75 -16 - sisäänjoustoja pitää rajoittaa takana vielä vähän enemmän ja edessä leikellä hiukka puskuria sekä pinchweld sisään. Sitten on ollut vielä yksi vaihtoehtokoko joka on 235/85 -16. Näitä on nähty ja jos haluu lähtee kokeilemaan. Sitten voi alkaa miettimään jo perien välityksienkin muuttamista.

Minulla on bensamallissa OME927 ja OME948.

Kyllä varmaan riitti säätövara, kun eivät ainakaan asiasta maininneet kun ne säädätin.
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 15.03.2010. 18:44

Hmm. tässä täytyy jo ruveta tekemään pikaisia päätöksiä mihin alustasarjaan päätyä, kun kesä saattaa tulla ennen kevättä tätä menoa.

Olen nyt mielessäni rajannut vaihtoehdot kolmeen:

crdstu --> Joutuu tilaamaan Australiasta. Sarjassa on jäykät custom jouset crd KJ:hin sekä custom tuunatut extrapitkät takaiskarit. Perustuu OME:n iskareihin. Riittävästi korottava. Kallein.

Rockfather --> Joutuu Amerikoista tilaamaan. Perustuu OME:n komponentteihin, joiden oletan olevan hyviä, vaikka ei omaa kokemusta niistä olekaan. Riittävästi korottava. Toiseksi kallein.

OME ihan Suomesta --> Saa nopeasti kotimaasta. Halvin selkeästi. Korottaako riittävästi rengaskoolle 245/75/16?

Jostain olin lukevinani, että crd kestäisi hieman enemmän korotusta, kuin bensa mallit cv kulmien suhteen...mihin tuo väite mahtaa perustua? Onko lähtökohtaisia eroja konstuktioissa crd:n eduksi korotuksia ajatellen, vai perustuuko crd:n suurempaan massaan, jolloin crd niiaa aina enemmän vaikkakin olisi sille specsatuilla jäykemmillä jousilla?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 15.03.2010. 19:49

Jonkun verran kamaa USA:sta hankkineena voisin hoitaa käytännön järjestelyt Rockfatherin kimppatilauksesta jos on useampikin kuin Mnää ja Filleri jotka haluavat moisia kilkkeitä tilailla???

Tä? Mitä? Hä?
Kipu on vain tunne

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 15.03.2010. 20:15

Noniin, asiahan menikin äkkiä eteenpäin...

Jos saadaan 5 sarjaa, joko RockFather ll taikka RockFather Deluxea tilaukseen niin alennusta saadaan 15% koko läjästä. On siis sama että montako kutakin settiä tulee, kunhan niitä on yhteensä 5 kappaletta ja ovat joko toiseksi paras taikka paras kitti mitä heillä on.

Tulevat mun firman kautta elikkä ovat alvillista tavaraa, jos sillä nyt kenellekään mitään merkitystä on. :)

Lisätietoja saapi puhelimella, vaikkapa.

Jere
040-5943963
Kipu on vain tunne

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 15.03.2010. 20:47

Njoo, mutta tuohan kuulostaa ihan hyvältä mahdollisuudelta. Kovasti kiinnostaa, paljonko tulisi rahtikulua tuollaisella "tukkutilauksella". Yleensä nuo jenkkien rahdit juuri ryöstäytyvät käsittämättömiin svääreihin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 15.03.2010. 21:04

Koitan selvittää kuljetuksen hinnan huomisen aikana. Joku viisaampi vois selvittää että tarviiko tehdä leimalle mitään tollaen kitin kanssa vai riittääkö kun vie vain näytille.
Kipu on vain tunne

Kirjoita vastaus