Onko kokemuksia tai tietoa, millaisilla perusteluilla Trafilta irtoaa poikkeuslupa tarvikepuskurien vaihdolle ja vinssin asentamiselle uuteen Rubiconiin? Korottaminen ja rengastuksen muutos vissiinkin menee ihan vaan muutoskatsastamalla?
Kiitti!
Poikkeuslupa trafilta
Re: Poikkeuslupa trafilta
Tästä ei ole paljoa apua, mutta ei noita kyllä yleisesti ole paljoa kyselty trafilta. Porukka vaan tuuppaa uudet puskurit paikoilleen ja vinssi päälle ja koittaa löytää asiallisen katsastuspaikan...
Viimeksi kun asiaa tiedustelin baltiarallaa 1,5-vuotta sitten, niin kukaan ei ollut edes koittanut hakea lupia tuollaiseen. Ja virkailija näki aika haasteelliseksi myös löytää toimivat perustelut.
Se on sitten ihan tuurikauppaa päästääkö joku puusilmä leimasta läpi vai ei, aika kallis kokeilu jos menee vihkoon...
Se on sitten ihan tuurikauppaa päästääkö joku puusilmä leimasta läpi vai ei, aika kallis kokeilu jos menee vihkoon...
En rohkaise suuntaan enkä toiseen, mutta kyllähän noita kaiken maailman tarvikepuskureita yms karjarautoja näkee liikenteessä hyvin paljon.
Ei niistä mikään kai laillinen ole?
Ei niistä mikään kai laillinen ole?
Ei ole jos istuu -98 tai tuoreamman auton keulilla.
Miten muuten vinssi, jos se ei ulotu puskurin etupuolelle? Mikä sen kieltäisi?
edit:
Nyt kun muuhun perseilyyn liittyen olen tavannut Trafin määräystä ajoneuvon ja sen perävaunun muuttamisesta, olen havainnut sieltä seuraavaa:
... autoon ei muutoskatsastuksessa voi hyväksyä ilman poikkeuslupaa seuraavien määräyksen kohtien mukaisia muutoksia:
...
6) 3.2.5 Puskurit, lukuun ottamatta muun ilman muutoskatsastusta tai poikkeuslu-
paa sallitun varusteen asentamisen vaatimat muutokset;
Onko vinssin asentaminen sitten tuo "ilman muutoskatsastusta tia poikkeuslupaa sallitun varuste"
edit:
Nyt kun muuhun perseilyyn liittyen olen tavannut Trafin määräystä ajoneuvon ja sen perävaunun muuttamisesta, olen havainnut sieltä seuraavaa:
... autoon ei muutoskatsastuksessa voi hyväksyä ilman poikkeuslupaa seuraavien määräyksen kohtien mukaisia muutoksia:
...
6) 3.2.5 Puskurit, lukuun ottamatta muun ilman muutoskatsastusta tai poikkeuslu-
paa sallitun varusteen asentamisen vaatimat muutokset;
Onko vinssin asentaminen sitten tuo "ilman muutoskatsastusta tia poikkeuslupaa sallitun varuste"