WH Grandin suurin rengaskoko?
Nuo nykyiset 275/45/20 renkaat ovat kyllä muutoskatsastettu tuohon. Nuo vanteet tulevat hieman ulospäin verrattuna vakiovanteisiin. Offsettiä en tiedä mikä on, pitää yrittää vanteita tutkimalla löytää joku merkki. Kuitenkaan nuo eivät ota mihinkään kiinni missään asennossa. Toisaalta nehän ovat jokseenkin samankorkuiset kuin vakiopyörät.
Jeep GC 3.0crd -05 Limited
Taitaa olla eka viesti tälle palstalle. Laitoin vuoden vaihteessa vm2007 Grand Cherokeen ja sitä pitäisi maltillisesti fiksailla maastokelpoisemmaksi. Pohja alkaa olla panssaroitu ja nyt pitäisi renkaita päivittää vähän isommaksi ja karkeammaksi.
Renkaiksi tulee Bfg:n AT josta on hyviä kokemuksia yleisrenkaana edellisestäkin kärrystä (kunnes tuli vaihdettua mutikoihin
). Tuo 245/75R/17 pitäisi siis mahtua vakiovanteelle eikä edellytä vielä korotusta (joka sekin jollakin aikataululla kyllä on tulossa).
Ainoa ongelma joka tässä tulee mieleen on vararengas. Tuo 75 profiilin rengas on noin 5% suurempi kuin vakiokoon vararengas, joten ei taida tehdä voimansiirrolle hyvää, jos tätä joutuisi joskus käyttämään. Lyhyt siirtymä hiljaisella vauhdilla ei jenkkifoorumeitten mukaan hajoita mitään mutta ei silti kuulosta hyvältä idealta.
Vararenkaan paikka vaikuttaa melko ahtaalle että liekkö tuo 245/75/17 koon rengas sinne sopii jos vaihtaa myös vararenkaan. Yksi tälläkin palstalla nähty ratkaisu on sijoittaa se katolle mutta se ei oikein houkuttele. Toinen vaihtoehto on sisälle, mutta melko pieni tuo tavaratila jo nykyisellään on. Miten olette ratkaisseet tämän?
Renkaiksi tulee Bfg:n AT josta on hyviä kokemuksia yleisrenkaana edellisestäkin kärrystä (kunnes tuli vaihdettua mutikoihin

Ainoa ongelma joka tässä tulee mieleen on vararengas. Tuo 75 profiilin rengas on noin 5% suurempi kuin vakiokoon vararengas, joten ei taida tehdä voimansiirrolle hyvää, jos tätä joutuisi joskus käyttämään. Lyhyt siirtymä hiljaisella vauhdilla ei jenkkifoorumeitten mukaan hajoita mitään mutta ei silti kuulosta hyvältä idealta.
Vararenkaan paikka vaikuttaa melko ahtaalle että liekkö tuo 245/75/17 koon rengas sinne sopii jos vaihtaa myös vararenkaan. Yksi tälläkin palstalla nähty ratkaisu on sijoittaa se katolle mutta se ei oikein houkuttele. Toinen vaihtoehto on sisälle, mutta melko pieni tuo tavaratila jo nykyisellään on. Miten olette ratkaisseet tämän?
Vaihtoehdot on just noi mitä itse jo kirjoitit tai sitten tarvitset huoltoauton ajamaan perässä, mutta ei taida sekään toimiaJkoiv kirjoitti:Miten olette ratkaisseet tämän?

Yksi vaihtoehto olis tietysti ulkopuolinen vararengasteline takaluukun taakse, mutta enpä ole sellaista noissa kellään nähnyt....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Pari isoa paikka-ainepulloa takapenkin alle jemmaan, ja metsäreissuilla vararengas takakonttiin mukaan..
Itse en rengasta laittaisi katolle oikein ikinä, nostaa kuitenkin turhaan aina painopistettä, lisää ilmanvastusta/ suhinoita maantiellä, ja on hankala ottaa/ laittaa - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä
Itse en rengasta laittaisi katolle oikein ikinä, nostaa kuitenkin turhaan aina painopistettä, lisää ilmanvastusta/ suhinoita maantiellä, ja on hankala ottaa/ laittaa - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Joo tähän vaihtoehtoon päädyin. Pikkukompura ja pari paikka-aine pulloa mukana niin normiajot pärjää ja sitten maastossa vararengas kontissa. Normaalissa ajossa se reikä tulee melko isolla todennäköisyydellä kulutuspintaan naula tms ja semmosen hanskaa paikka-aineellakin. Kylkivauriota harvemmin saa pikitiellä aikaiseksi. Harvoinpa noita renkaita muuten kuin maastoajossa meneekään.Timo L kirjoitti:Pari isoa paikka-ainepulloa takapenkin alle jemmaan, ja metsäreissuilla vararengas takakonttiin mukaan..
Itse en rengasta laittaisi katolle oikein ikinä, nostaa kuitenkin turhaan aina painopistettä, lisää ilmanvastusta/ suhinoita maantiellä, ja on hankala ottaa/ laittaa - ja kaikenlisäksi näyttää aika hölmöltä
Kuinkahan herkkä tuo QD2 neliveto sitten oikeasti on eri kokoisille renkaille. Ei viitsi testaamaan alkaa, mutta tuli vain mieleen noiden ulkomaan foorumien juttujen perusteella. Porukka niillä arpoo että uskaltaako uutta saman kokoista vararengasta käyttää kuluneen rengassarjan kanssa..
Kovasti tunnutaan suositeltavan että vararengas on mukana rengaskierrossa. Melkeinpä kaikkialla olen nähnyt ZJ:n viskolaatikoista näihin uusimpiin että n.5% kestää kehäpituudessa eroa, mutta mitä vähemmän sen parempi.
Toiset on niinkin tarkkoja että säätää rengaspaineet sen mukaan että vanteen alareunasta maahan on edessä ja takana saman verran.. Itse en stressaisi asiasta sen enempää, kunhan rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset, renkaat on samaa kokoa ja -mallia, ja kierrättää renkaat edestä taakse aina kesä- ja talvirengaskauden alussa.
Toiset on niinkin tarkkoja että säätää rengaspaineet sen mukaan että vanteen alareunasta maahan on edessä ja takana saman verran.. Itse en stressaisi asiasta sen enempää, kunhan rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset, renkaat on samaa kokoa ja -mallia, ja kierrättää renkaat edestä taakse aina kesä- ja talvirengaskauden alussa.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
No näinhän tuo itsekin ajattelisi.Timo L kirjoitti:Kovasti tunnutaan suositeltavan että vararengas on mukana rengaskierrossa. Melkeinpä kaikkialla olen nähnyt ZJ:n viskolaatikoista näihin uusimpiin että n.5% kestää kehäpituudessa eroa, mutta mitä vähemmän sen parempi.
Toiset on niinkin tarkkoja että säätää rengaspaineet sen mukaan että vanteen alareunasta maahan on edessä ja takana saman verran.. Itse en stressaisi asiasta sen enempää, kunhan rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset, renkaat on samaa kokoa ja -mallia, ja kierrättää renkaat edestä taakse aina kesä- ja talvirengaskauden alussa.
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä