
Tavaratila ZJ vs WJ
Käviskös -93:nen kuutoskoneinen?? Mulla olis tossa pihalla semmoinen!!4x4_76 kirjoitti:Hyvä homma. Olis tuo ZJ mein perheelle aika passeli kaikin puolin, ja käydäänkin nyt viikonloppuna tsekkaamassa yks musta Limited
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitos tarjouksesta, mutta kyl se melkeen pitää olla 96-98 vuotinen, sen takaluukun avattavan lasin takia, ja sitte ku molemmat tykätää enemmän siitä uudemmasta kojetaulusta/ratistaJAMANT kirjoitti:Käviskös -93:nen kuutoskoneinen?? Mulla olis tossa pihalla semmoinen!!

Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
OK!! Noissa uudemmissa on vaan ne taka-akselit heikkoja!!4x4_76 kirjoitti:Kiitos tarjouksesta, mutta kyl se melkeen pitää olla 96-98 vuotinen, sen takaluukun avattavan lasin takia, ja sitte ku molemmat tykätää enemmän siitä uudemmasta kojetaulusta/ratistaJAMANT kirjoitti:Käviskös -93:nen kuutoskoneinen?? Mulla olis tossa pihalla semmoinen!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Aiheeseen liittyen, eilen illalla kun ihmettelin uuden ostoksen varusteita niin huomasin että takaluukku ei aukea. Kahvasta kun nykäsee ni lyö tyhjää. Keskuslukon moottori kyllä toimii, mutta lukkopesä oli sen tuntuinen että sitä ei ole käytetty aikoihin = jumissa. Ei tullut luukkua kokeiltua ku käytii autoa kattomassa, lasia kyllä availtiin. Oisko kahva rikki vai joku tanko irronnu tms?
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Vaikea sanoa näkemättä, jotain voi olla murtunut, irti, irroitettu...!!4x4_76 kirjoitti:Aiheeseen liittyen, eilen illalla kun ihmettelin uuden ostoksen varusteita niin huomasin että takaluukku ei aukea. Kahvasta kun nykäsee ni lyö tyhjää. Keskuslukon moottori kyllä toimii, mutta lukkopesä oli sen tuntuinen että sitä ei ole käytetty aikoihin = jumissa. Ei tullut luukkua kokeiltua ku käytii autoa kattomassa, lasia kyllä availtiin. Oisko kahva rikki vai joku tanko irronnu tms?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Mitään jippoa millä sen lukon sais auki? Yritin irrottaa muovin luukusta, mutta sen verran vaan sai löysiä että lasin lukon ja pyyhijän moottorin näkee. Pitää huomenna jatkaa harjoituksia...JAMANT kirjoitti:Vaikea sanoa näkemättä, jotain voi olla murtunut, irti, irroitettu...!!
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Mulla ZJ:n takaluukun lukko jumii siten että jos kahvaa vaan vääntää niin yleensä ei tapahdu mitään. Lukko aukeaa kuitenkin ihan hyvin jos sitä lukko-osaa painaa peukaloilla sen kahvan sivuilta samalla kun kahvaa kääntää. Ihan kuin siitä kahvasta vetämällä se lukko pääsisi sen verran kääntymään väärään asentoon että joku ei ota kohdalleen, mutta tosiaan jos sitä tukee siitä kahvan molemmilta puolilta niin hyvin aukeaa. Voiskohan sulla olla samaa vikaa siinä?4x4_76 kirjoitti:Mitään jippoa millä sen lukon sais auki? Yritin irrottaa muovin luukusta, mutta sen verran vaan sai löysiä että lasin lukon ja pyyhijän moottorin näkee. Pitää huomenna jatkaa harjoituksia...
Eipä, yritin katsoa tosta -97:sta, joka on sisällä ja helppo katsoa, mutta ei siellä ole mitään reittiä, mistä pääsis käsiks!! Alanurkissa on ruuvit sitten sen verhoilun alla, jos siis sulla on sitä nukkaa siinä, muovin reunasta alhaalta 20mm ja samalla korkeudella sivureunasta noin 35mm, mutta ne ikkunan karmien peitteet on ainakin kolmella ruuvilla per puoli ja niitä ei pysty avaamaan jos ei luukku ole auki!!!4x4_76 kirjoitti:Mitään jippoa millä sen lukon sais auki? Yritin irrottaa muovin luukusta, mutta sen verran vaan sai löysiä että lasin lukon ja pyyhijän moottorin näkee. Pitää huomenna jatkaa harjoituksia...JAMANT kirjoitti:Vaikea sanoa näkemättä, jotain voi olla murtunut, irti, irroitettu...!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Niin joo, ja jossain ZJ:ssä oli sillai, että jos avauskahvasta avaa varovasti, ei aukea, mutta jos oikeen äkkiä/kovaa nykäsee, niin aukeaa!! Joku säätö pielessä tai jokin antaa periksi...siffo kirjoitti:Mulla ZJ:n takaluukun lukko jumii siten että jos kahvaa vaan vääntää niin yleensä ei tapahdu mitään. Lukko aukeaa kuitenkin ihan hyvin jos sitä lukko-osaa painaa peukaloilla sen kahvan sivuilta samalla kun kahvaa kääntää. Ihan kuin siitä kahvasta vetämällä se lukko pääsisi sen verran kääntymään väärään asentoon että joku ei ota kohdalleen, mutta tosiaan jos sitä tukee siitä kahvan molemmilta puolilta niin hyvin aukeaa. Voiskohan sulla olla samaa vikaa siinä?4x4_76 kirjoitti:Mitään jippoa millä sen lukon sais auki? Yritin irrottaa muovin luukusta, mutta sen verran vaan sai löysiä että lasin lukon ja pyyhijän moottorin näkee. Pitää huomenna jatkaa harjoituksia...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Noniin, Jamantille ja siffolle kiitos, luukku aukes ilman väkivaltaa
Tekniikkalaji näköjään, mutta pitää joskus laittaa se kuntoon.
Sehän menee niin, että kun kakesta avaa lukot, ja nykäisee kahvasta, niin siinä tuntee selvästi että joku hyppää yli, ja seuraavalla nykäisyllä lyö sitten tyhjää. Nyt kun kokeilin kerrottuja vinkkejä, niin vasemmasta reunasta painamalla ja nopeasti kahvasta nykäisemällä luukku aukeaa! Tovin aikaa sitä ränkkäsin, niin välillä ei tarvinnut painaa ollenkaan, ja välillä luukku aukesi pienellä viiveellä. Eli kahvasta nykäisy ihan tappiinsa ja sekunnin odotus, ja luukku aukeaa.

Sehän menee niin, että kun kakesta avaa lukot, ja nykäisee kahvasta, niin siinä tuntee selvästi että joku hyppää yli, ja seuraavalla nykäisyllä lyö sitten tyhjää. Nyt kun kokeilin kerrottuja vinkkejä, niin vasemmasta reunasta painamalla ja nopeasti kahvasta nykäisemällä luukku aukeaa! Tovin aikaa sitä ränkkäsin, niin välillä ei tarvinnut painaa ollenkaan, ja välillä luukku aukesi pienellä viiveellä. Eli kahvasta nykäisy ihan tappiinsa ja sekunnin odotus, ja luukku aukeaa.
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Päivitetääs tätä aihetta. Viime viikolla lukko lakkas toimimasta kokonaan, satunnaisesti aukes kun tarpeeks takoi nyrkillä luukkua. Tossa yks ilta sit otin ja purkasin muovit pois että pääsi perehtymään lukon toimintaan.
Pääsyy siihen temppuiluun on muovisen avauskahvan käpälä, mikä painaa metallista tankoa. Luonnollisesti paljon käytettynä tuo käpälä kuluu, jolloin kahvaa pitää nostaa yhä enemmän että lukko aukeaa, ja lopulta liikevara ei enää riitä. Toinen mahdollinen syyllinen on tuo tanko mitä kahva painaa. Keskuslukon moottori liikuttaa sitä sivusuunnassa, oikealle vetäessä lukko on auki, ja vasemmalle työntäessa lukko on kiinni, ts. kahvan käpälä menee ohi tuon tangon. Tanko tuntui liikkuvan liiankin kevyesti, ja luulen, että ajaessa auton tärinä aiheuttaa sen että tanko liikkuu vasemmalle.
Tuon lukon säätäminen on hyvin yksinkertaista. Poikittain liikkuvan tangon vasemmassa päässä on metalliklipsi, josta lähtee alas pyöreä tanko varsinaiselle lukolle. Tangon yläpää, eli mistä se kiinnittyy klipsiin, on uritettu (tai voi se olla kierrekkin, en katsonut tarkemmin). Tanko irroitetaan klipsistä esimerkiksi kärkipihdeillä, ja nostetaan kaksi, kolme pykälää ylöspäin (itse nostin kolme). Nyt lukko aukeaa ilman kung-futa kahvan ollessa noin puolessa välissä liikerataansa. Testatessa kahva löi kerran tyhjää, mutta siinä auttoi kun käytti keskuslukon kertaalleen päälle ja pois. Pitää tutkia että jos sitä poikittaista tankoa saisi kirittyä hiukan ettei se ittekseen karkaa sivulle.
Pitää otta pari kuvaa illemmalla kun kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
Pääsyy siihen temppuiluun on muovisen avauskahvan käpälä, mikä painaa metallista tankoa. Luonnollisesti paljon käytettynä tuo käpälä kuluu, jolloin kahvaa pitää nostaa yhä enemmän että lukko aukeaa, ja lopulta liikevara ei enää riitä. Toinen mahdollinen syyllinen on tuo tanko mitä kahva painaa. Keskuslukon moottori liikuttaa sitä sivusuunnassa, oikealle vetäessä lukko on auki, ja vasemmalle työntäessa lukko on kiinni, ts. kahvan käpälä menee ohi tuon tangon. Tanko tuntui liikkuvan liiankin kevyesti, ja luulen, että ajaessa auton tärinä aiheuttaa sen että tanko liikkuu vasemmalle.
Tuon lukon säätäminen on hyvin yksinkertaista. Poikittain liikkuvan tangon vasemmassa päässä on metalliklipsi, josta lähtee alas pyöreä tanko varsinaiselle lukolle. Tangon yläpää, eli mistä se kiinnittyy klipsiin, on uritettu (tai voi se olla kierrekkin, en katsonut tarkemmin). Tanko irroitetaan klipsistä esimerkiksi kärkipihdeillä, ja nostetaan kaksi, kolme pykälää ylöspäin (itse nostin kolme). Nyt lukko aukeaa ilman kung-futa kahvan ollessa noin puolessa välissä liikerataansa. Testatessa kahva löi kerran tyhjää, mutta siinä auttoi kun käytti keskuslukon kertaalleen päälle ja pois. Pitää tutkia että jos sitä poikittaista tankoa saisi kirittyä hiukan ettei se ittekseen karkaa sivulle.
Pitää otta pari kuvaa illemmalla kun kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa

Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Menihän noiden parin kuvan ottamiseen kuukaus

Ekassa kuvassa näkyy miten tuo muovikäpälä on kulunut:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92390
Toisessa kuvassa on sitten se varsinaisen lukon käyttötanko ja sen säätö:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92391
Tässä on lukko kiinni, eli keskuslukon moottori on työntänyt tangon vasempaan laitaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92393
Ja tuossa sitten auki asennossa. Tuossa lukkolaitteen keskellä on tuollainen muovinen jousi, minkä tarkoitus on pitää paikallaan tuo tanko. Se on kuitenkin kulunut käytössä, eikä enää aja asiaansa. Toisin sanoen, kun lukko on auki, niin ajaessa tärinä pääsee liikuttamaan tankoa vasempaan sen verran, että se karkaa avauskahvan käpälän alta osittain. Sitten kun kahvasta nykäisee, se syö muovia vähän kerrassaan ja jossain vaiheessa alkaa lyödä yli.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92392


Ekassa kuvassa näkyy miten tuo muovikäpälä on kulunut:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92390
Toisessa kuvassa on sitten se varsinaisen lukon käyttötanko ja sen säätö:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92391
Tässä on lukko kiinni, eli keskuslukon moottori on työntänyt tangon vasempaan laitaan:
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92393
Ja tuossa sitten auki asennossa. Tuossa lukkolaitteen keskellä on tuollainen muovinen jousi, minkä tarkoitus on pitää paikallaan tuo tanko. Se on kuitenkin kulunut käytössä, eikä enää aja asiaansa. Toisin sanoen, kun lukko on auki, niin ajaessa tärinä pääsee liikuttamaan tankoa vasempaan sen verran, että se karkaa avauskahvan käpälän alta osittain. Sitten kun kahvasta nykäisee, se syö muovia vähän kerrassaan ja jossain vaiheessa alkaa lyödä yli.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=92392
Heikki
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac
Jeep Grand Cherokee Limited '96 5.2
ex Jeep Cherokee -88, 4.0 + AW-4 + Selec-Trac