Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina

Viesti Kirjoittaja KJark » 18.03.2010. 13:59

Morjens,

Olisiko teillä vinkkejä, miten kannattaisi lähteä seuraavanlaisen vikaa paikantamaan ja korjaamaan?

Oireet:

Voimansiirrosta tulee jurisevaa ääntä ja lievää tärinää. Ilmenee tällä hetkellä vain tietyllä nopeudella nostaessa jalan kaasulta auton rullatessa. Esiintyy nopeuden ollessa ehkä noin 40 km/h ja siitä vähän yli ja ali.

Minusta ei ole vaikutusta onko neliveto päällä vai ei.
Takaperän pinionin stefa on tihkunut öljyä jo pidemmän aikaa, se pitäisi vaihtaa, mutta voikohan liittyä jotenkin tähän?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.03.2010. 14:41

Takakardaanin ristikko tai etukardaanin CV-nivel (tätä veikkaan ekana)!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 18.03.2010. 15:05

Ok, Täytyy käydä illalla auton alla tutkimassa. Jos siellä on väljää, niin pystyykö sen käsivoimin heiluttelemalla toteamaan?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.03.2010. 15:19

KJark kirjoitti:Ok, Täytyy käydä illalla auton alla tutkimassa. Jos siellä on väljää, niin pystyykö sen käsivoimin heiluttelemalla toteamaan?
Yleensä pystyy, mutta on mulle tullu vastaan 42.000km:ä ajettu Grand Cherokee, jossa oli se etukardaanin takimmainen CV-nivel rikki, ja se ei ollu yhtään väljä, se oli vaan kuiva ja piti hurjaa elämää....
Mutta jos se sulla jurisee ja täristää vain ilman vedätystä tai moottorijarrutusta, niin todennäköisesti sen tuntee...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 18.03.2010. 15:22

Jos tuo etukardaanin taempi nivel o päässy hajoamaan niin yks paja lupaili että saa vaihdettua. On tuossa kokeeksi yks kepakko siellä odottamassa vuoroaan..

Tämä siis ainakin Dieselin etukepakon kohdalla jos niissä nyt sattuu olee eroa tuon bensan kanssa niin pitää katsoa tilanne uusiksi.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.03.2010. 15:23

kozel kirjoitti:yks kepakko siellä odottamassa vuoroaan..
Kauanko on odottanut jo, kauanko ajattelit vielä odottaa??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 18.03.2010. 17:42

JAMANT kirjoitti:
kozel kirjoitti:yks kepakko siellä odottamassa vuoroaan..
Kauanko on odottanut jo, kauanko ajattelit vielä odottaa??
Hetken o odoteltu.. ei ole kiirettä sen kans ku oman KJ:n jurinat löyty muualta ni sanoin että tekee kun sattuu hiljanen päivä joskus. Sopiva nivel o kyl löytyny jo..

Jere
Viestit: 58
Liittynyt: 20.05.2009. 21:33
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jere » 18.03.2010. 20:23

Joo, Kozelilla on se mun viallinen keppi siellä. Ajattlin että kun se jäi tarpeettomaksi, niin jos löydetään oikea vaihdettava nivel siihen niin siitä on hyötyä kaikille KJ:n omistajille.
Kipu on vain tunne

Avatar
KJark
Viestit: 77
Liittynyt: 30.03.2008. 20:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja KJark » 18.03.2010. 21:04

Okei, en vielä tänään kuitenkaan ehtinyt auton alle, mutta jos se onkin tuo etukardaani, niin täytyy ensin irrotella pohjapanssari, että pääsee siihen kardaaniin käsiksi ja sitä varten melkein täytyis saada autoa ylös.

Mites, kun se jurisee myös pelkällä takavedolla ajettaessa auton rullatessa ilman kaasua, niin voiko silti kuitenkin olla kyseessä etummainen kardaani?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 19.03.2010. 9:27

KJark kirjoitti:
Mites, kun se jurisee myös pelkällä takavedolla ajettaessa auton rullatessa ilman kaasua, niin voiko silti kuitenkin olla kyseessä etummainen kardaani?
Voi, koska se etukardaani pyörii silloin koko ajan ilman kuormaa (eli vastaa nelivedolla sitä ei kiihdytystä/ei moottorijarrutusta -tilannetta!!)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JKAUTO
Viestit: 34
Liittynyt: 03.04.2008. 8:51
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja JKAUTO » 19.03.2010. 13:28

Omassa kulkimessa jurinat katosivat kun fulltime´sta vaihtoi 2WD:lle. Nelikolla jurina kuului ainoastaan veto päällä. Kepukan vaihdon jälkeen rupesivat rengasjurinat kuulumaan taas selvemmin :lol:
It´s very Jeep, isn´t it

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.11.2010. 14:43

Nyt olis varastossa noita etukardaanin taka-CV-niveliä, eli tuota: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2472019- ... am00499025 (kuvakin laitetaan heti kun ehditään)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

alndq
Viestit: 8
Liittynyt: 13.01.2023. 7:19
Paikkakunta: Hattula

Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina

Viesti Kirjoittaja alndq » 13.01.2023. 7:46

Lainataanpas tätä topikkia kun osuu oman -04 3.7 KJ:n oireet sen verran liki. Eli pienessä vauhdissa jokin roklottaa siinä heti etupenkkien takapuolella ja kun vauhti nousee 40 tienoille niin ääni muuttuu semmoseksi jurinaksi. Vauhdissa toi jurina kuuluu vaan veto päällä. Kun hellittää kaasun niin ääni lakkaa. En ole ihan varma että tuleeko nuo kaksi eri ääntä samasta paikasta. Pitäisi lähtee vaihtamaan noita voimansiirron osia tuolta yksi kerrallaan, mutta mistähän noita varaosanumeroita kannattaa lähteä tarkistamaan?
Jeep Cherokee KJ -04 3.7

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6403
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.01.2023. 8:38

MItäs tarviit? Yleisemmät osat on hyllyssä... Etukardaanin takimmaisen CV-nivelen linkki olikin tuossa sun viestin edeltävässä viestissä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

alndq
Viestit: 8
Liittynyt: 13.01.2023. 7:19
Paikkakunta: Hattula

Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina

Viesti Kirjoittaja alndq » 13.01.2023. 9:21

Linkki antaa vaan 404:sta mutta tuota CV-niveltä ajattelin aloitella ja siirtyä siitä sitten taaksepäin. Onko siellä sitten ristikko seuraavana? Räjäytyskuvat tuosta voimansiirrosta olisi kätevät niin näkisi vähän että mitä sieltä löytyy.
Jeep Cherokee KJ -04 3.7

Kirjoita vastaus