Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina
Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina
Morjens,
Olisiko teillä vinkkejä, miten kannattaisi lähteä seuraavanlaisen vikaa paikantamaan ja korjaamaan?
Oireet:
Voimansiirrosta tulee jurisevaa ääntä ja lievää tärinää. Ilmenee tällä hetkellä vain tietyllä nopeudella nostaessa jalan kaasulta auton rullatessa. Esiintyy nopeuden ollessa ehkä noin 40 km/h ja siitä vähän yli ja ali.
Minusta ei ole vaikutusta onko neliveto päällä vai ei.
Takaperän pinionin stefa on tihkunut öljyä jo pidemmän aikaa, se pitäisi vaihtaa, mutta voikohan liittyä jotenkin tähän?
Olisiko teillä vinkkejä, miten kannattaisi lähteä seuraavanlaisen vikaa paikantamaan ja korjaamaan?
Oireet:
Voimansiirrosta tulee jurisevaa ääntä ja lievää tärinää. Ilmenee tällä hetkellä vain tietyllä nopeudella nostaessa jalan kaasulta auton rullatessa. Esiintyy nopeuden ollessa ehkä noin 40 km/h ja siitä vähän yli ja ali.
Minusta ei ole vaikutusta onko neliveto päällä vai ei.
Takaperän pinionin stefa on tihkunut öljyä jo pidemmän aikaa, se pitäisi vaihtaa, mutta voikohan liittyä jotenkin tähän?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Yleensä pystyy, mutta on mulle tullu vastaan 42.000km:ä ajettu Grand Cherokee, jossa oli se etukardaanin takimmainen CV-nivel rikki, ja se ei ollu yhtään väljä, se oli vaan kuiva ja piti hurjaa elämää....KJark kirjoitti:Ok, Täytyy käydä illalla auton alla tutkimassa. Jos siellä on väljää, niin pystyykö sen käsivoimin heiluttelemalla toteamaan?
Mutta jos se sulla jurisee ja täristää vain ilman vedätystä tai moottorijarrutusta, niin todennäköisesti sen tuntee...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kauanko on odottanut jo, kauanko ajattelit vielä odottaa??kozel kirjoitti:yks kepakko siellä odottamassa vuoroaan..
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Hetken o odoteltu.. ei ole kiirettä sen kans ku oman KJ:n jurinat löyty muualta ni sanoin että tekee kun sattuu hiljanen päivä joskus. Sopiva nivel o kyl löytyny jo..JAMANT kirjoitti:Kauanko on odottanut jo, kauanko ajattelit vielä odottaa??kozel kirjoitti:yks kepakko siellä odottamassa vuoroaan..
Okei, en vielä tänään kuitenkaan ehtinyt auton alle, mutta jos se onkin tuo etukardaani, niin täytyy ensin irrotella pohjapanssari, että pääsee siihen kardaaniin käsiksi ja sitä varten melkein täytyis saada autoa ylös.
Mites, kun se jurisee myös pelkällä takavedolla ajettaessa auton rullatessa ilman kaasua, niin voiko silti kuitenkin olla kyseessä etummainen kardaani?
Mites, kun se jurisee myös pelkällä takavedolla ajettaessa auton rullatessa ilman kaasua, niin voiko silti kuitenkin olla kyseessä etummainen kardaani?
ex: Jeep KJ 3.7 V6 limited + OME 2'' + skid plates
Voi, koska se etukardaani pyörii silloin koko ajan ilman kuormaa (eli vastaa nelivedolla sitä ei kiihdytystä/ei moottorijarrutusta -tilannetta!!)!!KJark kirjoitti:
Mites, kun se jurisee myös pelkällä takavedolla ajettaessa auton rullatessa ilman kaasua, niin voiko silti kuitenkin olla kyseessä etummainen kardaani?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Nyt olis varastossa noita etukardaanin taka-CV-niveliä, eli tuota: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2472019- ... am00499025 (kuvakin laitetaan heti kun ehditään)!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina
Lainataanpas tätä topikkia kun osuu oman -04 3.7 KJ:n oireet sen verran liki. Eli pienessä vauhdissa jokin roklottaa siinä heti etupenkkien takapuolella ja kun vauhti nousee 40 tienoille niin ääni muuttuu semmoseksi jurinaksi. Vauhdissa toi jurina kuuluu vaan veto päällä. Kun hellittää kaasun niin ääni lakkaa. En ole ihan varma että tuleeko nuo kaksi eri ääntä samasta paikasta. Pitäisi lähtee vaihtamaan noita voimansiirron osia tuolta yksi kerrallaan, mutta mistähän noita varaosanumeroita kannattaa lähteä tarkistamaan?
Jeep Cherokee KJ -04 3.7
Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina
MItäs tarviit? Yleisemmät osat on hyllyssä... Etukardaanin takimmaisen CV-nivelen linkki olikin tuossa sun viestin edeltävässä viestissä...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Jeep Cherokee KJ 3.7 autom. voimansiirron jurina
Linkki antaa vaan 404:sta mutta tuota CV-niveltä ajattelin aloitella ja siirtyä siitä sitten taaksepäin. Onko siellä sitten ristikko seuraavana? Räjäytyskuvat tuosta voimansiirrosta olisi kätevät niin näkisi vähän että mitä sieltä löytyy.
Jeep Cherokee KJ -04 3.7